vineri, ianuarie 20, 2012

Egipt 2012

Sătui de iarna asta atît de nehotarîtă, ne-am hotarit pt. o croaziera pe Nil timp de o saptamina si incheiata cu o saptamina de soare in Hurghada! alegere perfecta, dupa ce ne-a fascinat milenara istorie a Egiptului , saptamina de soare a fost mai mult decit binevenita. Nu gasesc cuvinte sa descrie sentimentul , pe care il ai pasind peste o istorie asa de bogata! pur si simplu te umpli de admiratie si cumva de mindrie ca te afli acolo, unde cindva calcau atitia Ramses cu faraoanele lor! te umpli cumva de respect si fata de mina omului , care a putut lasa omenirii atitea minunatii! cel mai bine insa ar fi sa las sa vorbeasca citeva poze.


Rasarit de soare in Hurghada


Aswan vazut de pe cea mai inalta culme a orasului


Un convoi de 50 de trasuri prin Luxor, traversind bazarul fara ca oamenii sa se supere. Unica lor grija era , cind ajungeam pe linga ei, sa isi inalte cu un fel de furci marfa, ca sa nu le-o ia caii in picioare! un oras fara nicio lege de circulatie si totusi nu multe accidente! e loc pe strada pt. toti.


Ecluzele de la Aswan un adevarat spectacol, personal la modul foarte mic am vazut asa ceva pe Bega! prin comparatie cu ce stiam noi legat de ecluze era ca o joaca de copii, aici sa fi vazut cit de dibace se strecura vaporul !


Templul din Luxor e asa de maret, ca nu il intrece poate decit teplul Karnak situat de fapt vizavi de el .


Oricum te simti mic de tot vizavi de istoria milenara a Egiptului, la picioarele lui Ramses insa ca un liliputan! mai ca imi venea sa vorbesc cu el si sa ii povestesc de cit de lung a fost drumul pina a-l vedea! incepind cu lectiile de istorie si dorinta ascunsa , de a vedea cindva cu ochii tai!


Spectacolul de muzica si lumina in templul Karnak a fost ceva de domeniul irealului! nu stiu unde au gasit niste voci asa de le-as putea numi extraterestre, ca parca te lua cu frica !si te uitai cumva in toate colturile, apare sau nu vreun faraon? impresionanta si tribuna din fata lacului sfint, cum il numeau ei si unde cumva am participat la o lectie de istorie pe viu!

8 comentarii:

Viorica spunea...

Bine-ati revenit acasa bronzati,odihniti,cu un sac de amintiri si fotografii frumoase,dintr-un concediu minunat!

P.S.Fotografiile postate sunt una mai frumoasa ca alta,dar dintre toate,cel mai mult îmi place"Rasaritul de soare în Hurghada".

vergi spunea...

@Viorica: e o poza dorita de ani de zile. Adica, de cind ma stiu mi-am dorit in concediul la Marea Neagra sa vad si eu un rasarit de soare si imi era prea mult sa ma scol asa devreme!asa ca de data asta m-a despagubit soarele, ca batea tocmai in camera noastra!cum sa nu fug la pozat???

Cornelia spunea...

Ne bucuram ca ati venit sanatosi si cu mult elan sa va aruncati la munca de sus. Pozele sunt foarte interesante si bine realizate, ma refer mai ales la prima care ar fi pentru mine ca o vedere pe care nu oricine o poate cumpara. Va doresc pe mai departe sa aveti concedii tot atit de interesante si cu multe frumuseti ale lumii. Pe curind, Cornelia

vergi spunea...

@cornelia: chiar bine am venit, ca s-a intimplat ca de fiecare data, dupa concediu esti cumva pedepsit, asa ca ieri nu am avut nici macar pauza de prinz! sintem insa odihniti, kein Problem. Pozele sint cu adevarat frumoase, e meritul peisajului, nu aveau cum a fie altfel!multumim de urari, fiecare concediu e in felul lui unic!

Mihai spunea...

De cand asteptam cu totii aceste fotografii pe blogul tau! Asta este farmecul planetei noastre: se impletesc cele mai mari minunatii facute de bunul Dumnezeu cu obiceiuri, datini, moduri de a vietui si mai ales civilizatii atat de diferite!

Vergi spunea...

@Mihai: mai intii mii de multumiri,se vede imediat cind intri tu pe Blog. Incercind eu ieri sa ii dau o forma ca lumea,am dat totul peste cap, Chaos total! Lumea e cu adevarat frumoasa, ce doare e ca omul , care a facut atitea minunatii,tot el le distruge! Personal sint recunoscatoare Pt sansa de a vedea atitea lucruri minunate!

floridecamp spunea...

ma bucur mult pentru voi!!!!!!!!!!se pare ca a fost un concediu super!!!!!!!!!

vergi spunea...

@floridecimp: chiar formidabil a fost! noi facem de regula iarna un concediu la soare, nimic nou! dar de data asta am impletit perfect soarele cu ceva pt. suflet, saptamina de croaziera pe Nil ramine de neuitat! sa calci pe urmele unei istorii milenare iti da un sentiment deosebit!