duminică, iulie 18, 2010

Hoinarind prin Düsseldorf








Cu toata caldura dar ispititi de gindul ca s-a redeschis muzeul de arta contemporana ne-am hotarit astazi pt. un drum la Düsseldorf. Redeschiderea muzeului s-a facut cu un mic dar pt. vizitatori, doua saptamini nu se plateste intrarea. Poate asta dar si dragostea fata de arta explica puhoiul de oameni din fata muzeului, ceea ce insa nu a facut ca vizionarea sa nu se faca la modul superlativ absolut! muzeul are o bogata colectie de arta moderna, de la Picasso, Chagal la Dali, doar ca eu nu prea ma pricep la arta moderna! si nu imi place, imi cer mii de scuze de la cei priceputi in ale artei! mi-a ajuns sa vad de ex. vestita creatie a lui Dali, Venus din Milo cu sertarase si m-am intrebat tot drumul, ce o fi vrut sa spuna cu aceasta opera!!!oricum am fost multumiti de partea culturala a iesirii noastre, asa ca ne-am dus dupa aia in Altstadt ( orasul vechi ) . Alta lume, tocmai era o mare defilare a tot felul de organizatii vinatoresti! fiecare cu orchestra lui, cu costumele lui si in fata un politist pe motocicleta ,care le deschidea drumul!!!!nu puteam incheia plimbarea fara o halta la Caffee Pia, o cofetarie cu cea mai buna inghetata din lume! si eu stiu ,ce spun, ma pricep la kilogramele de inghetata inghite in fiecare vara! fara un pic de gind la...colesterol!!!PS imaginea aceea din muzeu cu tot felul de cauciucuri de masini e cica opera de arta. De gustibus...

10 comentarii:

floridecamp spunea...

inghetata delicioasa,un strop de arta de calitate , un alt strop de arta mai putin inteleasa (dzeu sa ma ierte dar si eu am vazut cateva lucrari care nu aveau nici o legatura cu numele afisat si nu numai)cativa pasi alaturi de cel drag .... de unde rezulta o zi perfecta de duminica!!!!

Viorica spunea...

Si uite-asa,privind pozele,am simtit ca hoinaresc si eu cu voi prin Düsseldorf-ul pe care n-am avut ocazia sa-l vad si intr-o adevarata zi de vara,desi în acest anotimp am mai fost pe acolo.Si tot "uite-asa",mi-am îmbogatit orizontul cultural,admirând acea capodopera moderna,realizata din cauciucuri de masina,suspendate pe acel tavan imens.Sunt sigura însa ca unele lucrari meritau vazute.Cât despre înghetata,noroc ca am si eu la congelator,ca mi-ai facut pofta si dupa ce scriu,ma duc sa-mi pun o portie "dubla"!!!

vergi spunea...

@floridecimp: exact asa! azi chiar am avut asa un sentiment ca la doi pasi de noi pulseaza viata si noi avem mereu altceva de facut! avem norocul sa stam vorba aia la doi pasi de düsseldorf, macar sa profitam. Tot timpul e ceva de oferit pt. toate virstele si gusturile. Azi de ex. multa lume mergea la Kirmes ( bilci ) , cea mai mare Kirmes din germania, era deschis muzeul , in Altstadt se petrece mereu ceva deosebit! nici nu ne-am dat seama ca era foarte cald.

vergi spunea...

@viorica: he, he, poti tu sa ai doua frigidere de inghetata, tot nu e asa de buna ca cea de la caffee pia!!! cred ca ar trebui sa stai vara mai mult la noi, de fiecare data dupa ce pleci,vine vara de adevarat! desi nu se stie niciodata, e vara si in aprilie, e si in mai sau ploua nonstop in iulie! anul asta s-au mutat tropicele la noi!

Katja - stapana de Athos spunea...

Foarte frumos in Dusseldorf. Imi amintesc cu mare placere de ziua aceea in care am hoinarit cu Sebi prin tot orasul si am vazut multe muzee, galerii si locuri celebre din oras. E tare fain acolo!

vergi spunea...

@katja: düsseldorf s-a facut parca mai frumos, au aparut hoteluri noi, se construiesc linii oi de metro, se renoveaza tot centrul si asta totul intr-o ordine nemaipomenita si cu o viteza pe masura. Asa ca nu ramine decit sa va hotariti...cit de dor va e de düsseldorf!!!!

Mihai spunea...

Uite, pe mine m-ai nimerit ca fiind un mare "consumator" de arta moderna. Cauciucurile alea pot sugera tot felul de chestii si chiar de idei (mie de ex. imi sugereaza ideea apasatoare/strivitoare a civilizatiei autovehicolelor, deci a tehnicizarii excesive din ultimii 100 de ani). Dar tot as manca si eu impreuna cu voi o inghetata de ciocolata cu bucati de ciocolata prin ea ;)

vergi spunea...

@mihai: am doua vesti foarte bune! muzeul abia s-a redeschis, asa ca la primul drum mergem si il vizitam. Cit despre inghetata , acea vestita caffee pia e de cind lumea acolo si nu are de gind sa plece, mai ales dupa tonele de inghetata vindute in vara asta. Asa ca asta era vestea a doua, e pe lista cea mai mare inghetata, dar sa vii macar in luna mai sau in luni de vara, ca peste iarna inchid.

laura spunea...

Foarte frumoase poze si descriere a ceea ce s-a petrecut acolo.Admir la unele popoare printre care si cel german,modul in care stiu sa-si puna in valoare traditii,obiceiuri si alte manifestari culturale sau de alta natura.Recent am vazut la stiri,o actiune ca sa zic asa,patrecuta in Germania,pe o autostrada,un fenomen unic,bine organizat,civilizat in care oamenii adunati sa petreaca au dat dovada de buna purtare,s-au distrat...ce sa mai zic,mi-a placut ce am vazut.Greu la noi sa atingi asemenea performanta caci mai avem de lucrat nu atit la sistem cit mai ales la mentalitate.Prerea mea!

vergi spunea...

@laura: treaba cu autostrada a fost formidabila. A fost inchisa autostrada 40 de la duissburg la dortmund pe o distanta de 60 km. Peste noapte s-au instalat 20.000 de mese si 40.000 de banci, 1000 de toalete, dar ce nu era acolo! au vizitat spectacolul 3 milioane de oameni, veniti de peste tot cu biciclete sau pe jos. Era sa mergem si noi dar sincera sa fiu nu imi place atita multime, imi da un sentiment de nesiguranta. Ideea s-a bucurat de un asemenea succes ca se va face traditie din asta!! fenomenal!!!!