vineri, iulie 08, 2011

Prajitura cu caise

Vineri, 8 iulie 2011 : Sfânta Virginia
La mulţi ani, dragă Vergi!

- Administrator de blog





A venit vara, timpul ideal pt. prajiturile racoroase cu fructe. Astazi va dau reteta uneia cu caise dar puteti oricind inlocui caisele cu ce fructe aveti in casa. Asadar:
Ingrediente: 70 gr zahar, 100 gr unt moale la temperatura camerei, 3 galbenusuri, 1/2 canita cu lapte, 1/2 praf de copt, 210 gr faina, vanilie, coaja de lamiie rasa.
Se amesteca ingredientele ( in ordinea , in care vi le-am dat). Se tapeteaza o tava mica ( cit jumatate ca cea obisnuita ) cu hirtie de copt, se intinde cu grija aluatul cu mina. ( fiind foarte moale nu e rau sa va ungeti miinile cu un pic de unt ). Se face o crema din o cutie de smintina groasa, 2 oua, zahar dupa gust, lamiie rasa ( indicat sa faceti crema cu lingura de lemn, nu cu mixerul) . Se presara peste aluat un strat gros de gris, se toarna crema si deasupra se pun caisele, jumatati cu gaura in sus. Se da la cuptor la 180 de grade timp de cca 40 de minute. Se bat bine albusurile ramase ( eu am mai adaugat doua ) cu 150 gr de zahar , un pic suc de lamiie. Se toarna peste caise si se da din nou la cuptor la 150 de grade, pina se rumeneste albusul . ( cca 30-40 de minute) PS de gluma, cind am pus grisul, mi-am scris numele, dupa fotografiere l-am sters, nu facea parte din reteta!!! si sa nu uit esentialul, reteta o am de la prietena mea Luli! POFTA BUNA!!!!!

6 comentarii:

Viorica spunea...

Ce pofta mi-ai facut!Noroc ca ne-ai dat retzeta,ca am sa încerc si eu sa fac prajitura asta.Sunt sigura ca o sa-mi iasa "din prima",fiindca tu dai mereu retzete corecte.Multumesc.

Mihai spunea...

Era totusi cel putin amuzant daca se vedea cuvantul "Gina" în prăjitura finală, pe la mijlocul ei, hehehe! ;)
P.S. La multi ani, de Sf. Virginia

vergi spunea...

@viorica: vestea buna este ca nu e greu de facut, dovada ca....am reusit si eu!! anul acesta se gasesc niste caise foarte gustoase, mai mare bucuria sa faci prajitura. Si nu in ultimul rind e usoara, racoroasa si foarte gustoasa!!!eu chiar dau retete corecte dupa experienta facuta nu o data, nu a iesit si am auzit ca scuza, a pai am uitat sa iti spun ca.....

vergi spunea...

@mihai: cred ca blogul meu e unicul, care are un administrator, dovada si data asta , aspectul ingrijit dobindit! multumesc de urari, dupa ce ani de zile am fost trista ca eu nu am zi de nume, am si eu si uit mereu!!! mda, ideea cu gina in prajitura finala nu e rea dar la copt se deforma, ca albusul ala batut nu prea stie carte!!!!m-a amuzat insa sa il scriu asa!

katja spunea...

S-a notat! :)

Vergi spunea...

@katja|:wow! Ma bucur, de la tine, experta in domeniu, suna promisiunea ca mare apreciere.Tocmai au plecat copiii, incintati de prinz si mai ales de desert.