miercuri, august 10, 2011

Galuste cu prune




Au aparut prunele, mai mare bucurie ca gindul la galustele cu prune ale copilariei nu puteam avea azi! asa ca am trecut la treaba, rezultatul se vede. Ar fi prea pretentios sa dau o reteta cu ingrediente, asa ca mai bine scriu, cum am facut eu. Am fiert cu coaja doi cartofi mari, i-am zdrobit ca pt. püre, am adaugat un praf de sare, un ou si faina cit cuprinde.Am rupt sase prune in doua, ptc. mi-au iesit chiar 12 galuste din cantitatea de aluat pregatit. Am rumenit pesmet in ulei, dupa care am trecut la facutul galustelor. Am uat pur si simplu cu mina bucatele de aluat, le-am intins in palma, pus jumatatea de pruna si rotit cu ambele miini, pina a primit forma de galusca. Le-am pus in apa clocotita, dupa ce s-au ridicat la suprafata le-am mai lasat un pic sa fiarba, scos cu lingura de luat spuma de pe supa si pus direct in pesmet. Se presara zahar, pt. cui ii place se poate pune si praf de scortisoara. Se pot minca si calde si reci! Pofta buna si incercati, nu ia nici macar mult timp!

8 comentarii:

Viorica spunea...

Ce frumos arata galustile si ce pofta mi-ai facut!!!Si la noi au aparut prunele,care ma duc în fiecare an cu gândul la galuste,am si facut mai mereu,dar din pacate nu îmi ies pufoase,orice reteta as încerca.Sunt mai mult ca sigura ca din cauza fainii din comert,care nu stiu ce mai contine în afara de grâu,de nu-mi mai iese nici pâinea la fel de buna ca alta data,drept care de un timp nici pâine nu mai fac si îmi pare tare rau.Sper sa se gaseasca prune când am sa mai vin la voi si când o sa te rog sa îmi faci galushte.

vergi spunea...

@viorica: sezonul lor acum a inceput, nu stiu , daca sint in aprilie sau mai. Azi am aflat ca daca pui in galuste gris si o lingura de ulei, ies si mai pufoase. Oricum ale mele au fost foarte pufoase si deja vorbesc despre ele la trecut!!!Promit totusi ca voi face galuste cu prune, cind vii, gasim noi prune!poate si faina sa fie de vina.

luma spunea...

si cura de slabire saraca?
ca de pofta mi-ai facut pofta, nimic de zis!

Vergi spunea...

@luminitza: cura de slabire se uita din cind in cind! la 12 galuste nici nu a fost pericol prea mare! Dar la cit de gustoase au fost, nu a mai ramas loc pt remuscari! Asa ca sfatul meu, fa galuste cu prune, o sa le placa si printzishorilor!

Mihai spunea...

La cat de multe prune s-au facut anul asta la mosie, ti-as propune un troc: eu cu prunele, tu cu galustile :)), hehehe

Viorica spunea...

Ura!Mi-am facut si eu galuste si au iesit exceptionale!Multumesc pentru idee si pentru reteta.

vergi spunea...

@viorica: nici nu ma asteptam sa iasa altfel! sa iti fie de bine. Zilele astea ma gindeam eu sa fac pauza cu blogul, ca poate lumea nu mai are chiar asa interes la el. Si imediat dupa aia am aflat ca tu si luminita ati facut galuste, maria mi-a spus ca abia asteapta sa faca! deci e bun totusi blogul la ceva si vorba ta, lumea ta citeste dar nu are timp de comentarii!asa ca mai scriu!

vergi spunea...

@mihai: uite ca nu stiu cum am scapat comentarul tau, tocmai cind mi se propune o afacere!!! se face!!! tu livrezi prunele la domiciliu, eu ma ocup de galuste!!!si te asigur ca va fi un schimb cinstit!!!