duminică, martie 21, 2010

Cred ca vine Iepurasul...





Daca ma gindesc bine, aici vine deja din ianuarie. Cum dispar podoabele de Craciun din magazine, apar primii iepurasi din ciocolata. Cam devreme dar asta este, afacerile pe primul loc! Cind era Raducu mic, cam asta era timpul, cind ( mai mult ca sa scapam de intrebarea, cind vine Iepurasul)il trimiteam la cules iarba pt. cuibul Iepurasului! Uitind de fiecare data ca era asa de harnic, ca mai putin si puteam hrani un cal din muntii de iarba culesi!! Ma intorc cu gindurile in timp, ma uit la ce ne inconjoara astazi si trebuie sa recunosc ca cea mai mare bucurie tot a copiilor ramine! Convingerea aceea ca exista un Iepuras, aducator de daruri, ar trebui sa o pastreze copiii cit mai mult. Desi greu in conditiile de astazi. Oricum spre marea mea bucurie, la Raducu a tinut cam pina pe la 5 ani, cind i-a adus Iepurasul o bicicleta adevarata ! Un Pegas minunat, parca il am si azi in fata ochilor. Nu ne-a spus nimic, si-a exprimat insa indoiala fata de o vecina, " tanti Lenuta, cum a putut un iepuras asa de mic sa aduca o bicicleta asa de mare??" Mda, intrebare buna! Va asigur totusi ca Iepurasul va veni la noi toti, ne va aduce macar mult soare, sanatate si speranta! Va doresc de pe acum sa nu va uite pe niciunul! P.S. Eu nu as face Iepuras si Mos Craciun din ciocolata! Iepurasul de ciocolata din una din poze are 20 de ani!! Nu m-am indurat nici sa il maninc , nici sa il arunc, sta cuminte in bar!!

10 comentarii:

floridecamp spunea...

imi amintesc cu drag de anii copilariei cand mama,draga de ea, ne punea sa cautam oua ascunse prin cine stie ce loc a casei. mirosul cozonacului atat de bun la gust,toate bunatatile lumii care le facea aproape din nimic{ deh era comunista}si nu uit cum ne pandeam unul pe altul daca s-au spalat cu apa din cana cu oul rosu pt a avea obrajii rumeni, dar finalitatea era mult mai importanta -banutii din cana.
azi imi ornez cu drag casa cu iepuras si flori frumoase {am invatat si elevii mei sa isi confectioneze ieftin tot felul de lucruri frumoase}pe masa cosuletul cu grau incoltit care ascunde pui ,oua ,miei si iepurasi.
paste fericit , draga prietena virtuala!!!!paste fericit tuturor!!!!

viorica spunea...

Imi pare rau ca în afara de semnificatia "Sfintelor sarbatori de Pasti",nu cunosc si "istoria" venirii "iepurasului",an de an,mai ales la copilasii cuminti,care sa straduiesc sa-si merite darurile.Sunt foarte emotionante cel putin trei etape ale copilariei,legate de acest eveniment:
-prima etapa e legata de uimirea copiilor mici(cam pâna la 4-5 anisori) sa gaseasca în dimineata de Pasti,daruri si dulciuri de la "iepurasul" pe care ei nu reusesc sa-l vada niciodata când vine,desi poate îl pândesc pâna când adorm seara obositi.
-a doua etapa începe când (prin "telefonul fara fir de la gradi")ei afla ca nu exista "iepurasul",dar nu se tradeaza în fatza parintilor,de teama ca nu cumva sa nu mai vina..."iepurasul".
-si cea de a treia,când parintii afla ca cei mici nu mai cred în "iepuras" si vraja se destrama...
Bucuria venirii "iepurasului" însa e la fel de mare în toate etapele vietii.Si la noi miroase deja a ajun de sarbatoare.E plin în magazine de "iepurasi"de ciocolata de toate marimile,iar forfota cumparaturilor specifice a început,mai ales ca e un obicei tare frumos,sa te înnoiesti cu ceva de Pasti.Si eu m-am înnoit cu ceva,dar înca nu-spui-cu-ce,fiindca abia astept sa vad ce-mi va aduce "însusi iepurasul"!

vergi spunea...

@floridecimp: ai scris asa de frumos ca mi-a mers direct la inima!din fericire pt.mine si generatia mea Pastele inseamna inca miros de cozonac in casa, ce bine ca nu existau atunci la alimentara cozonaci de gata!imi aduc aminte ce shoc am avut acum 21 de ani la sosirea aici. Era tocmai vinerea mare si eram la o familie, unde nu vedeam urma de pregatiri de Pasti. Duminica de Pasti insa ne-au invitat la un restaurant, obicei pe care il pastreaza inca multa lume aici. Nu stiam de obiceiul cu oul rosu din cana, ce frumos!!!si ce frumos ca cineva ii mai invata pe copii sa se impodobeasca cu lucruri frumoase de sarbatori, nu costa nimic dar aduc atita bucurie!! cum venim acasa imi creste sufletul la vederea mici salcii din fata usii, apoi deja la intrarea in casa ne saluta Iepurasul de pe scari! multumesc din suflet pt. urari!

vergi spunea...

@viorica: ai prins fenomenal cele trei etape ale credintei in iepuras, uite, ca la asta nu m-am gindit niciodata! ai dreptate cu prima faza, noi eram exasperati pina reusea raducu sa adoarma cu teama in suflet ca pierde sosirea iepurasului. Se trezea cu noaptea in cap si ce bucurie era, ce strigate, a venit, a venit, nu se poate descrie in cuvinte! mai mare "bucurie" insa a avut cred bietul lazi, care cind cu povestea cu bicicleta ca a trebuit sa se scoale la ora 6 dimineata , sa il invete sa mearga cu bicicleta!si cum saua era prea inalta, sa vezi lacrimi, pina a ajuns la pedale!ca nu a scapat lazi cu promisiunea, o aranjam mai tirziu! eu ma bucur ca totul e asa de frumos impodobit peste tot, si la praxis am impodobit un manunchi de crengute cu oua si mici iepurasi, am pus si unul mai mare alaturi, se bucura pacientii! si le mai trece frica! aha, vine la tine iepurasul si nu zici nimic??? abia astept sa vad, ce iti aduce! cuminte esti, meriti!

Mihai spunea...

@viorica: Poti sa afli cate ceva despre istoria Iepurasului de Paste dand clic pe lik-ul de mai inainte, ;) ...
@vergi: Uite ca asta imi amintesc si eu perfect din copilarie, ca trebuia sa merg vis-a-vis de casa din str. Kogalniceanu sau pe str. Dragasani sa aduc iarba pt. Iepuras, hehehe, ce vremuri! Parerea mea este ca atat de Mos Nicolae, Mos Craciun cat si de Iepuras, astazi se exagereaza destul de mult cu bugetul pt. darurile copiilor. Ar trebui obisnuiti cu daruri ceva mai micute, simbolice, pt. ca altfel darurile "mari" nu vor mai avea semnificatia speciala (ziua de nastere, aniversari ale familiei etc.)

Administrator de blog spunea...

La tine deja a venit Iepurasul :)... Ti-am inlocuit fotografia din iarna cu una de... primavara!

vergi spunea...

@mihai: adevarul este ca mai ales in ziua de azi e foarte greu sa fi parinte, listele copiilor sint fara capat!daca ma gindesc insa bine si inainte era cam la fel cu deosebirea ca in final ne bucuram de orice primeam.Cele mai organizate liste de daruri le-a avut raducu, la orice dorea scria alaturi si pretul!!! era in drumul nosrtru un magazin de jucarii a carui vitrina cred ca o stia pe de rost!!frumos ramine si obiceiul vechi romanesc, Craciunul satul, Pastele fudul, nu cred ca a fost vreun Pasti fara sa nu avem cite ceva de imbracat adus de Iepuras!cit despre iarba culeasa de tine cind eram mic , era in mare concurenta cu cea a lui raducu, ca mereu fugeai la cules!

vergi spunea...

@administrator de blog: ce m-as face eu fara tine? ca imi era mie deja nu stiu cum sa ma prezint de Pasti cu o fotografie de la revelion!! imi ajunge acum sa ma uit la poza si deja primavara a sosit cu adevarat! multumesc mult de tot pt. schimbare.

luma spunea...

in primul rand multuminm mult pentru iepurasul primit de la voi!
in al doilea rand trebuie sa spun ca recunosc acel iepuras pe care spui ca il ai deja de 20 de ani, fiindca acum zece ani ne trimiteai iepusrasi de ciocolate in acelasi tip de ambalaj, foaaaarte buni si gustosi din ciocolata cu lapte pe care abia ii asteptam in romania!
sarbatori fericite!

vergi spunea...

@luminitza: Iepurasul a fost foarte bucuros sa isi faca primul drum la voi ! ptc. stie el ca luca e foarte cuminte si tu la fel!!!si a fost si mai bucuros sa afle ca luca a si invatat sa mearga cu trotineta. Ai dreptate , iepurasii aia sint de cind ma stiu aici ( miine se implinesc 21 de ani) la fel, iar mie imi e la fel de mila sa ii maninc!! Iepurasul nostru a facut avantpremiera, sint sigura ca vor mai veni toate neamurile lui la voi!!si veti avea un Paste minunat de frumos!noi vi-l dorim din suflet!