marți, octombrie 26, 2010

Chec







Am primit recent o reteta de chec. Sint asa de multe in orice carte de bucate, nu e nici o noutate, doar ca acesta e foarte usor de facut, usor , sanatos ! va spun de pe acum pofta buna, merita sa il faceti!

Ingrediente: 5 oua, 200 gr faina, 200 gr zahar, un pachetel zahar vanilat, 50 gr ulei ( 7 linguri ) coaja de lamiie, o lingura de rom, o lingura cacao. P.t. siguranta eu am pus si un pic de praf de copt, desi in reteta nu era.Se amesteca cu mixerul albusurile si zaharul, se adauga pe rind galbenusurile, vanilia. Apoi se amesteca cu telul sau cu o lingura de lemn alternativ uleiul si faina, se adauga praful de copt. Se pune cam 2/3 in tava, restul se amesteca cu cacaua, se toarna peste compozitia din tava si se amesteca usor cu furculita . Se da la copt in cuptor incins, se coace la 200 de grade cca 40, 45 minute.

16 comentarii:

Katja - stapana de Athos spunea...

Mmm, arata delicios! Am sa-l incerc si eu. Eu am o reteta asemanatoare, dar de ce sa nu variez putin? A, si ce model frumos ti-a iesit! Parca e o pasare in zbor.

vergi spunea...

@katja: multumesc mult de tot si ce frumoasa comparatie ai facut! sa imi dai reteta asemanatoare, ceva deosebit fata de asta are in mod precis si eu sint acum in cautare de retete de prajituri fara unt si daca se poate cu putin zahar!

Mihai spunea...

La multi ani pentru Mircea! (27 octombrie). Banuiesc ca acest chec minunat se adauga listei de bunatati speciale pentru frumosul eveniment! ;)

vergi spunea...

@mihai: multumesc in numele lui mircea pt. urari! ca sa spun drept , am facut checul de dragul de a-l fotografia! si e asa de usor de facut , ca sint sigura ca si tu ai putea sa il faci singur.

laura spunea...

Am revenit la tanc!
Am sa fac acest chec pentru ca se face usor si arata super.
Absentele mele sint motivate,seper sa nu mai am probleme cu computerul.

vergi spunea...

@laura: ti-am simtit lipsa, sa speram ca va fi totul ok cu computerul. Daca faci checul o sa iti para rau doar ca...o sa il faci de fiecare data , cind doresti ceva dulce, usor si rapid! crede-ma, eu ma bucur sa il tot fac, avem la cafea sau ceai sau pur si simplu ceva dulce dar nu foarte dulce!!!!

Viorica spunea...

Ura!!!In sfârsit o reteta simpla pe care am sa ma încumet s-o fac.Danke schön!

vergi spunea...

@viorica: sa o faci cu tot curajul, o sa iti reuseasca in mod precis si desi tu nu prea maninci dulciuri, de checul asta o sa iti para rau ca s-a terminat cindva!

mamica de Sebastian spunea...

Si eu tocmai chec tigru am facut la servici:))

vergi spunea...

@mamica de Sebastian:bine ai revenit pr blogul meu.Ce dragut ai spus, chec tigru! inseamna ca pe tine nu a trebuit sa te conving ca merita sa fie facut!

Geni spunea...

Daca mai pui in acest chec si cateva
nuci,rahat si stafide,toate date prin faina inainte de a le pune
in compozitie si coci checul in
tava unsa si data cu faina(fara
hartie de copt care-l deformeaza!)
poti spune ca ai facut un chec perfect!Asta este doar un comentariu si nu o critica...

vergi spunea...

@geni:multumesc pt. idee, de fapt imi era teama ca se dau la fund, nu m-am gindit la ideea datului prin faina!urmeaza...editie imbunatatita!!!!

floridecamp spunea...

ce delicios arata!!!!!!
surorile mele dragi mi-au facut o surpriza dulce de ziua mea (27 oct)un tort frumos si bunnnnnnnnnnnnn!!!!
la multi ani fericiti sotului tau!!!!sa se bucure de tot ce e frumos alaturi de toti cei dragi sufletului !!!multi, multi ani impreuna cu multa dragoste !!!!

vergi spunea...

@floridecimp: la multi ani cu intirziere dar din tot sufletul!wow, un tort, ceva ce eu nu am facut desi am avut la party patru feluri de desert. Dar tort imi e cam mult sa fac, nu insa sa maninc!!!!!

genius spunea...

mmm, delicios! preferatul meu!
ce ma fascineaza la genul asta de prajitura, e ca iese cum vrea el, nu cum vrea bucatareasa! :)

vergi spunea...

@genius: si asta e o treaba numa buna pt.mine, daca nu e bine, nu-s de vina! dar ma gindesc ca trebuie sa fi tare proasta bucatareasa sa nu iasa bine! pe gustate si te conving!!!!iese in mod precis !