sâmbătă, noiembrie 06, 2010

Copacul





Cred ca fiecare om are dimineata cind se scoala o mica bucurie. A mea este mai nou un copac, un copac galben ca aurul, care imi zimbeste parca in fata geamului si imi doreste o zi buna! copacii de pe strada noastra sint cam de aceeasi virsta, uitindu-ma eu in toamna insa la ei am ajuns la concluzia ca sint cumva ca oamenii! unii imbatrinesc mai repede, isi pierd frunzele in citeva zile, altii mai greu, se tin in putere pina tirziu de tot in toamna. Si uite asa devii filozof cu noaptea in cap. Si te gindesti ca de fapt cumva esti ca si copacul din gradina!!!si stralucesti pina tirziu de tot in iarna!!!!si o iei de la capat in primavara!!!!!

12 comentarii:

Cornelia spunea...

Draga Gina, nu am scris de mult, dar de data asta am simtit ca trebuie sa ma pling putin. Avem si noi in gradina copaci care acum o saptamina erau tot asa de colorati ca si copacul tau . Foarte romantic !!!!!
Acum copacii sint goi si gradina noastra este plina de frunze pe care Adolf le stringe facind gimnastica, apoi umplind sacii,dupa care ii duce la deponie. Asa arata romantica noastra toamna. Pina cind toti copacii vor deveni cheli,( ca nu vor toti deodata) va mai trece cel putin o saptamina si noi vom avea gratuit ore de sport. Gradina arata parca ar fi fost cineva cu o pensula mare si a colorat totul in galben, dar un galben asa frumos ca ne minunam in fiecare an, cum poate natura sa realizeze asemenea culori. Cam atita despre romantic, si poate ca ai sa pui si niste poze de la ziua lui Mircea.
Pe curind, Cornelia

Viorica spunea...

Credeam ca numai eu am o asemenea priveliste privind pe geam.Acum doua zile am observat ca mai toti copacii din fatza blocului de vizavi,au ramas fara frunze în afara de unul care are frunze incredibil de verzi si tare m-am bucurat pentru el,ca pare a fi foarte mândru de "podoaba" sa,ramurile lui ajungând pâna la etajul 3.La noi de doua zile e cerul perfect senin,temperatura afara trece de 20 de grade,toata lumea e pe strada foarte lejer îmbracata,contrastând puternic cu goliciunea restului de copaci,de parca mi se pare ca nu mai stim ce anotimp este.Si totusi,prin unele librarii au aparut felicitarile de Craciun,desi Craciunul de anul trecut a fost parca mai ieri...

vergi spunea...

@cornelia: imi pare rau de gradina voastra!! la köln e altfel, de ce crezi tu ca se cearta de ani de zile düsseldorf cu köln sau invers??? va ajunge si gradina noastra asa cit de curind , acum insa e o bucurie pt. ochi, sa vad atitea culori si sa pot face atitea comparatii!!unii copaci ca niste mosnegi , altii inca in putere!!partea proasta e ca ii va goli iarna pe toti dar de ce exista si primavara?? nu am pus de data asta poze, ptc. in mod incredibil, desi am facut o gramada, nu mi-a placut niciuna, sa le fi pus , suparam pe toata lumea!!! asta intareste convingerea mea, la o poza trebuie sa fi si pregatit, instantanee ies rar ca lumea.Ma bucur ca ai revenit pe blog, ai scris foarte frumoa, te mai astept!!!

vergi spunea...

@viorica: eu ma gindesc ca indiferent de tara sau oras toamna e la fel de fascinanta! la voi e si mai frumos, sa vezi ca ti se uita copacii in casa, cind imbracati, cind golasi! din pacate noi oamenii impingem timpul din spate, aici se gasesc deja de citeva saptamini dulciuri si podoabe de Craciun, de parca nu ar fi timp destul! si nu dispar bine Mos Craciunii de pe raft ca in februarie si apar Iepurasii!!!

Katja - stapana de Athos spunea...

Ce coincidenta! Noi am cumparat astazi 5 copaci. Abia asteptam sa vedem cum ne vor incanta de acum inainte.

vergi spunea...

@katja: felicitari, sa va aduca bucurie si noroc! cel mai frumos o sa fie sa ii vedeti cum cresc, cum trec anotimpurile peste ei! abia astept sa ii vad, pina ajung eu la vara probabil , nu or sa mai fie niste babycopaci!

Mihai spunea...

Culorile frunzelor copacilor toamna, ce tablou minunat! Am plantat mai demult niste mesteceni la mosie si acum ma bucur de auriul frunzelor lor, in contrast cu albul trunchiurilor! Vine o noua iarna, dar vine si o noua primavara! Sunt deja muguri noi pe crengile copacilor.

vergi spunea...

@mihai: ce poate fi mai minunat decit sa plantezi un copac! in care vei trai cumva mai departe, ptc. eu de ex. de cite ori vad la mosie nucul plantat de tati , ma gindesc la el!cind e vorba de anotimpuri insa, ele se succed asa de frumos unul dupa altul ca aproape uiti treaba aia cu tempus fugit irreparabile!!! ca ele fug tare frumos!si colorat!

floridecamp spunea...

''copacul meu''-andreescu.o melodie superba si o voce pe masura!!!
ma bucur ca ai o priveliste minunata in fiecare zi.parca il vad primavara imbracat intr-un verde crud,vara fosnind duios,toamna gatit fara cusur in galbenul vesel iar iarna incarcat cu zapada .si la atata bucurie oferita ma gandesc ca nu i-ar sta rau cu beculete de sarbatori -asa ca dar de multumire!!!

vergi spunea...

@floridecimp: copacul acesta a fost de fapt o mare surpriza pt. mine, ptc. ani de zile cred ca nici nu l-am vazut! aveam in fata lui doi brazi uriasi, care din pacate s-au cam uscat, plus ca au distrus casuta din fundul gradinii! asa ca am taiat brazii, am inceput sa construim o noua casuta si vad minunea aia de copac!!!!poate fi toamna mai frumoasa??? stiam cintecul lui andreescu, imi pare rau ca i-am uitat textul, era tare frumos.

laura spunea...

De la fereastra mea,din camera mica de la strada vad padurea in toata splendoarea ei!
O multitudine de culori aramii,copaci care se dezgolesc de frunze.Are farmecul ei toamna!
Iar noi,oamenii,sintem precum plantele,odata si o data ne vestejim,murim,oricita atentie si ingrijire ne acordam.

vergi spunea...

@laura:ce frumos sa vezi padurea din casa!toamna are cu adevarat niste culori incredibil de frumoase!!cred ca toamna ne impinge usor spre melancolie dar cu gindul la primarara eu uit toate tristetile!!am primit azi niste fotografii din timisoara in culorile toamnei, o nebunie!!! mi s-a facut brusc dor de oras !