sâmbătă, noiembrie 13, 2010

Gutuile


clar, traim intr-o lume nebuna, nebuna! nimic nu mai e cum a fost! e mijlocul lui noiembrie, afara primavara! au reinflorit pomii, pina si la noi in gradina am vazut zilele astea un fluture!! pasarile calatoare nu se hotarasc sa plece, albinele roiesc de zor, ce sa mai spun de ursi?? au uitat de hibernare! si totusi ceva nu s-a schimbat. Gutuile, minunatele gutui, parfumul lor fara seaman! pt. mine gutui inseamna Ionel Teodoreanu, nu stiu de ce, s-ar putea sa ma insel si in neuitatul lui La Medeleni se mincau mere coapte! totusi eu ma gindesc la scriitorul, care a inseninat copilaria noastra ca niciun altul! gutuile mele insa au ceva deosebit, vin tocmai de la mosie! aduse de mihai ieri, mare bucurie bucurie mare! si uite asa ne-a intrat in casa un strop de copilarie, parca a intrat cu ele si dulapul, pe care se coceau in liniste pina tirziu in iarna! si facea mami o dulceata!!!!!

11 comentarii:

laura spunea...

Ma bucur sa aud ca Nelu e la tine,sper ca bucuria revederii si parfumul gutuiilor sa fie de bun augur.Si la Timsoara e "primavara!"
Gutuiile sint fructe minunate si-mi plac mult.Mama are in gradina un gutui dar din pacate anul acesta nu prea a rodit.

Geni spunea...

Nu stiu de ce dar fructele astea tari si acre trezesc in noi melancoliile copilariei noastre si
parfumul lor ne-a ramas pe vecie in memorie.Aceste gutui cand sant prelucrate sant nemaipomenite!Pacat
ca cele pe care le cumparam aici nu au parfumul celor de acasa!Dar in lipsa de altele eu mai fac peltea si dulceata cu cele de aici...Ca altele nu am!

vergi spunea...

@laura: cred ca in 21 de ani, de cind sintem aici a fost prima data ca am vazut gutui adevarate! cu frunze cu tot, plus bucuria ca au venit de asa de departe! am auzit ca azi au fost la bucuresti 30 de grade, a inebunit vremea de tot, cu totul anormal, cred ca nici macar corpul nostru nu se poate bucura! desi acum 30 de grade chiar mi-ar fi placut!!

vergi spunea...

@geni: si uite asa te apuca filozofia si eterna intrebare, unde sint ( de data asta gutuile!) gutuile de alta data! ca sa extind cu intrebarea, unde e toamna sau iarna de alta data! dar vorba ta, nu sint , asta e, ne adaptam! numai ca tare rau imi pare, cind fructele si legumele sint minunat de frumoase ca aspect, in schimb le lipseste orice gust! si atunci cu atit mai mult ne trimitcu gindul in copilarie!

Mihai spunea...

Adevarul este ca gutuiul de la mosie (desi e f tanar a rodit mult si anul asta) face niste gutui foarte parfumate, e imposibil sa nu-ti evoce vremurile copilariei. In cuptorul sobei de teracota din dormitor, mami baga mere si le cocea, era si acesta un miros absolut minunat!

vergi spunea...

@mihai: in casele copilariei noastre mirosea a vara, a toamna, a toate anotimpurile! si era asa de frumos! azi miroase a toate sprayurile din lume si e groaznic!!vinovati tot noi ca ne e mai usor sa dam cu spray decit sa aducem in casa o gutuie de ex. , o floare sau o ramura de brad.

Viorica spunea...

Gutui de la mosie!Ce cadou frumos ati primit de la Nelu si ce de amintiri minunate ne trezesc tuturor vederea lor!

vergi spunea...

@viorica: sint asa de frumoase ca sint sigura ca nu o sa ma indur sa fac ceva din ele. Dupa ce m-au bucurat asa, cum sa le fac dulceata sau compot????mi-e insa teama ca tot asta se va intimpla si vor sfirsi in cratita!!!

floridecamp spunea...

Dulce galbena lumina
Cum si eu balai eram,
Mi-a pus mama o gutuie
Ce se coace-ncet la geam.
Mi-a pus mama o gutuie
Ce se coace-ncet la geam.

Refren:
Galbena gutuie,
Dulce, amaruie,
Lampa la fereastra,
Toata iarna noastra.

Cand eram copil acasa
Si Craciunul asteptam,
Era bucurie mare,
Noi, copii ne adunam.
Era bucurie mare,
Noi,copii ne adunam.

Refren

Mi-a pus mama la fereastra,
In odaia de la drum,
O gutuie-ngalbenita,

S-o pastrez pentru Ajun.
.

Refren

As musca-o, dar mi-e teama,
Ma cuprinde-un fel de jind,
Iar acum, ca trece anul,
Parc-o vad imbatranind.
Iar acum, ca trece anul,
Parc-o vad imbatranind.

Refren

Luxul mamei, cel mai mare,
Cand copii ne adunam,
Era painea de pe masa
Si gutuia de la geam.
Era painea de pe masa
Si gutuïa de la geam.

o melodie superba cantata de regretata tatiana stepa
in timp ce iti scriu ascult cu drag cantecul si imi amintesc cu dor de adolescenta . o gasca de prieteni buni, pe care timpul din pacate ne-a facut sa nu mai stim unul de altul, ne intalneam in fata blocului si cantam la chitara melodii frumoase.

mami face o peltea delicioasa si un sirop grozav!!!.de craciun o sa am bucuria sa le gust.

vergi spunea...

@floridecimp: nu stiam cintecul , minunat de frumos! nu auzisem nici de cintareata!ce frumoasa adolescenta si ce copilarie am avut cu totii si ce mame minunate!nici pina in ziua de azi nu am inteles , cum de gaseau timp pt. toate, copiii bine educati, casa luna de curata, pe masa zilnic mancare proaspata, cit despre camara de alimente toamna, parca vad si acum sticlutele de bulion, pe care le goleam aproape pe toate eu!plus ce ...comori mai erau pe rafturile frumos aranjate cu hirtie cu coltisori!

Anonim spunea...

Good Article
http://www.medcareforyou.com/product/bystolic/