marți, mai 25, 2010

Ia




Mi-a facut Mihai bucuria si mi-a daruit de ziua mea o minunata ie romaneasca! Cum am vazut-o , m-a dus gindul la cele mai fascinante obiecte de imbracaminte din garderoba lui mami, doua ii , una mai frumoasa ca alta! Se mindrea tare cu ele, povestea cu atita bucurie , cum le-a cumparat prin anii 30 de la marea expozitie nationala din Bucuresti! Facuse special drumul de la Moigrad la Bucuresti pt. expozitia aia si... la Bucuresti a ramas!!! Nu prea pricep eu de ce azi nu se mai poarta frumoasa noastra ie, povestea mami ca toate doamnele vestite ale Bucurestiului la zile mari, ie purtau si o faceau cu atita mindrie si demnitate! Cu foarte multi ani in urma am vazut o ie pe marea cintareata Dalida, ii statea asa de bine! Oricum eu azi am imbracat ia si am fost tare bucuroasa , cind la farmacie intrind, a spus farmacista " schicke Bluse haben Sie"! chiar asta e cuvintul, shic! Asa ca abia astept concediul sa o port la Mallorca! Danke Mihai für die schicke Bluse! Am auzit ieri la televizor ca o cucoana de Bucuresti se lauda ca si-a cumparat o rochie de 100.000 de euro! Asta nu face ia noastra mai putin valoroasa! in prima poza e mami si tati, in cea din mijloc eu la o serbare scolara si a treia poza prezinta die ... schicke ie !!!

16 comentarii:

Mihai spunea...

Ce fotografii impresionante! Intr-adevar, mami povestea ca a venit din Moigrad in Bucuresti pe la 16 ani, imbracata in acea frumoasa ie romaneasca. Ceea ce este interesant e faptul ca, la o distanta de peste 70 de ani, in acelasi Targ al Bucurestilor de pe Soseaua Kisselef ti-am cumparat eu acum cadou tot o ie, si anume de la o celebra firma din Breaza care face iile inclusiv pentru cantareata de muzica populara Irina Loghin. Se potriveste foarte bine si cu bratarile, cu magelele si cerceii, ca sa nu mai vorbim de cureaua de mare marca ooccidentala. Ma bucur ca am reusit sa-ti fac o surpriza frumoasa, mai ales ca iti si sta atat de bine. Materialul iei este cel traditional romanesc, adica panza topita. Sa o porti sanatoasa si cu drag! :)

vergi spunea...

@mihai: cu drag a fost daruita , cu drag va fi purtata! ptc. de fapt e un obiect de imbracaminte la moda, mi-am permis ( nu pe linia cintaretelor de muzica populara, incaltate cu panfofi cu toc cui!!!) sa o asortez cu o curea louis vuitton si cu accesorii la moda! iia lui mami mai avea o poveste foarte draguta. Cind a fost in romania festivalul tineretului a trebuit sa ducem la scoala cadouri pt. participanti si cum eu voiam sa fie ceva deosebit, si-a taiat mami o mineca din iia ei toata numai fluturasi si mi-a facut un semn de carte fara seaman. Pe o bucata de plexiglas a pus tati numele meu, romania!! cine stie, cine il mai are inca!

Katja - stapana de Athos spunea...

Sa o porti sanatoasa, mandra si iubita, asa cum ii sade bine unei romance!

Viorica spunea...

Eu cred ca bucuria noastra de a avea si a purta ie,o mostenim de la mami,care avea un mare respect pentru costumul national si drapelul românesc.Nu stiu câte tinere de la noi poarta ie nu numai la spectacole folclorica,dar am avut in duminica asta inca o data confirmarea ca in strainatate sunt la mare pretz,când la o emisiune TV.difuzata in direct din Mallorca,pe un canal cu o audienta larga,la un moment dat a aparut pe intregul ecran imaginea unei spectatoare imbracata in ie.

vergi spunea...

@katja: chiar asa am sa fac! la tinuta de ieri a fost o colaborare de fapt, iia de la mihai, cercei perfect asortati de la tine, bratari de la cristina, pantofii, care nu se vad din pacate ca am vrut sa fie un bust ca si la poza din copilarie, de la luminita!! si uite asa ajunge sa te uiti in oglinda si te si gindesti cu drag la familie!

vergi spunea...

@viorica: da , iia vazuta la mallorca m-a suparat de fapt, speram sa fiu in vara unica ,care poarta asa ceva!!! he, he, sa fiu eu sanatoasa , de cind se poarta!!si nu ar fi rau sa se poarte si in romania, desi cumva inteleg situatia, ca nu se prea poarta. Adica , cind am ajuns la straja, prima mea scoala , in care am predat in bucovina, am fost mindra sa imi port iarna un minunat cojoc alb cusut cu motive florale cred si blanita la mineci si poale, cu care aveam un succes nebun in timisoara de ex. Unicul comentar al unei colege din straja a fost, va da mina sa purtati asa ceva, pe d-vstra va admira lumea, mie mi-ar spune, a lui cutare s-a dus degeaba la scoli inalte, tot tzaranca a ramas!!!

luma spunea...

superba combinatie:ie romaneasca si curea louis vuitton!s-o porti sanatoasa, iti sta foarte bine!

Geni spunea...

Gina draga,m-am indragostit de ia ta!
De cand imi doresc si eu o ie...
Chiar acum fac comanda de una si sper sa o primesc.
Sa o porti sanatoasa si felicitari lui
Mihai pt.gustul deosebit de care a dat dovada!
Geni

vergi spunea...

@luminitza: uite asa s-a combinat tirgul bucurestilor cu un pic de paris si am iesit eu in cistig! nu vrei si tu una, iti aduc in iunie, cind plec in romania!multumesc de urare si de apreciere!

vergi spunea...

@geni: wow, asta da succes! asa ca sa iti comanzi, daca nu ai la cine, eu plec oricum in iunie la bucuresti si pot sa iti caut una, sa imi spui doar ce combinatie de culori! mihai are ca orice artist oricum mult bun gust dar cu ia m-a nimerit perfect.

laura spunea...

Super poze iar tie-ti sade atit de bine cu aceea minunata ie!Felicitari lui Nelu pentru inspiratie.
E drept ca,mai ales la oras,rar vezi o femeie purtind ie si cind vezi una,iti dai seama ca e o maica sau bunica venita de pe la sat in oras la cumparaturi sau cu alte treburi.

floridecamp spunea...

fina,frumoasa asemeni romancutei noastre !!!!nu ai cum sa nu te indragostesti de ea la prima vedere! te face sa te simti deosebita si daca e purtata in afara tarii mandria se dubleaza ptca spui cu bucurie in glas''face parte din portul national''.strabunica,bunica ,mami si eu suntem pro ie!!si ptca vreau ca traditia sa nu dispara i-am facut cadou si nepotelei mele ,catalina una.asa ca sa fim la moda!!!!!

vergi spunea...

@laura: avantaj eu ca ...m-am plimbat prin tönisvorst ( orasul, unde avem praxisul ) si am reusit sa entuziasmez de la farmacista la paciente pe toata lumea!!! sincera sa fiu, eu purtam si in romania, aveam una superba cu un model rosu, ca sa nu spun de o fusta din pinza topita cu model de maci rosii pe la poale!oricum abia astept sa o port in concediu la mallorca si cind vin romania, imi mai iau una!anul trecut aveam in mallorca nu mai stiu ce pe mine, de a zis o chelnarita, mucho shico!!! si am ris cu pofta!! va fi din nou mucho shico!!!!pacat ca nu se poarta si in romania mai mult, macar pt. motivul, ca dupa ce ca sint frumoase, mai sint si sanatoase iile noastre!!!

vergi spunea...

@floridecimp: bine ai facut! pacat sa se piarda traditia doar din snobism! de aia am pus eu pozele, mami purta mai toata vara cite o iie si era tare admirata mai ales de tzaranci in piata, ca sa nu spun ,ce originala era! la serbari scolare purtam si noi,cit despre mami ea purta in tineretea ei cu aceeasi mindria iia, dar o combina si ea cu restul de imbracaminte moderna, pantofi cu toc foarte inalt, poseta asortata!

genius spunea...

ha, acu vazui si eu postarea!
vorba aceea :"e noua, n-am ce-i face (spune badita) dar mie vezi ca-mi place mai mult mandruta!" din frumoasa melodie a Angelei Moldovan - Mi-am facut bundita noua!:)

vergi spunea...

@genius: angela moldovan ramine o mare cintareata, era preferata lui tati mai ales de cind la bai fiind el, au dat un spectacol impreuna! desigur pt. sindicalisti!!! dar tati era tare fericit ca a avut aceasta sansa! cit despre iie e minunat de frumoasa, culeg doar laude pt. ea, cadou unic!!!o fi insa si...mindruta!!!