sâmbătă, ianuarie 29, 2011

Tensiunea arteriala, dusmanul in corpul nostru

mi-a cazut azi sub ochi un articol extrem de interesant, intitulat chiar asa! chiar daca nu e un subiect de weekend, este un subiect, care mi-a dat de gindit si m-a convins ca e bine sa nu il trecem cu vederea. Ptc. din pacate o tensiune ridicata nu mai tine cont, ca esti tinar sau batrin, urmarile sint aceleasi. Si care tot din pacate este descoperita mult prea tirziu. Desi unele semnale , cum ar fi dureri de cap la trezire dimineata, ameteli, singerari de nas, respiratie ingreunata mai ales la efort apar dar sint de regula ignorate. Ca o persoana , care ma laud ca sint doar... o " buna moasa comunala" nu pot decit sa recomand, ceea ce noi am aplicat de ani de zile, un aparat de masurat tensiunea in casa! din cind in cind e bine sa ne-o luam singuri. Am gasit tot in articolul de azi ca valori 12 cu 8 sint normale. ( sau cum se masoara la noi 120 cu 80 ) 13-13,9 cu 8-8,9 sint inca valori normale . 14-15,9 cu 9-9,9 e deja o tensiune usor ridicata. 16-17,9 cu 10-10,9 e o tensiune ridicata, cit despre o tensiune cu valori peste 18 cu 11 e deja o tensiune foarte ridicata. Solutia? desigur sa ne adresam direct unui medic de specialitate. Exista insa si lucruri , pe care le putem face singuri, multa miscare in aer liber, de la mers la inotat sau bicicleta ( chiar si una de interior ), reducerea grasimilor din alimentatie si aparitia pe masa noastra a cit mai multe fructe si legume!m-a ispaimintat sa citesc un singur exemplu, la un tinar de 35 de ani , care are constant o tensiune de 15 cu 10 viata ii va fi redusa de la 76 de ani la 60! apelul meu, sa avem mare grija de noi, pina nu e prea tirziu! un weekend frumos tuturor!

12 comentarii:

Viorica spunea...

Iata un semnal de alarma,demn de luat în seama si sfaturi de care trebuia sa tin seama chiar cu multi ani în urma,desi n-am probleme cu tensiunea.Multumesc deci pentru articolul postat.

vergi spunea...

@viorica: daca ma uit in urma in blogul meu , vad tot felul de teme, fotografii. Nu neaparat senzationale, ptc. asta nu e scopul unui blog. Citind insa astazi articolul cu pricina, mi-am dat seama ca ocolim cumva teme , care par banale sau prea cunoscute, ca sa le mai bagi in seama si cindva te gindesti, ca ar fi fost asa de bine sa fi tras cineva cindva un semnal de alarma! la momentul potrivit. Personal m-a zguduit zilele acestea disparitia unui mare cineast , un om genial.La numai 61 de ani, infarct!

Miha spunea...

Subscriu, trebuie sa fim atenti la inima noastra, iar tensiunea arteriala ridicata e un semn sigur ca ceva nu e in regula. Foarte rar ne gandim la noi insine in mod serios, de cele mai multe ori auzim doar despre altii, ii compatimim un minut doua apoi ne "trece". Asa ca e foarte bine ca ai postat acest avertisment.

vergi spunea...

@mihai: am formulat un pic gresit, adica tensiune in loc de hipertensiune dar am folosit limba uzuala, cind spune cineva ca are tensiune, se gindeste desigur la hipertensiune. E un semnal de alarma si sper sa fie luat foarte in serios. Imi cer scuze ca nu era sun subiect de weekend dar tot eu m-am gindit ca nu ar fi rau ca din cind in cind sa abordam si subiecte de interes general.

floridecamp spunea...

tot ce tine de sanatatea noastra e important!!!dupa o anumita varsta constientizam la adevarata ei valoare,o pretuim mai mult.multumesc lui dumnezeu am o tensiune buna si le doresc tuturora la fel!!!!

vergi spunea...

@floridecimp: asa sa si ramina tensiunea ta!si sta de fapt in mina noastra , ca totul sa fie bine legat macar de tensiune!controlul din cind in cind insa nu strica. Eu am fost de cind ma stiu hipotensiva si ma simt bine asa! pe masura ce trece timpul ma gindesc ca fiecare din noi realizeaza ca nu exista nimic mai important ca si sanatatea!!!asa ca sa avem mare grija de ea!

laura spunea...

La capitolul asat stau binisor,adica sint mai mereu sub tensiune,dar e in regula.Un subiect demn de luat in sama!

vergi spunea...

@laura: eu care sint hipotensiva , pot spune ca totul e cum te impaci tu cu tensiunea ta, eu foarte bine! dar cind e mare, nu mai ai ce face si din pacate , cind se intimpla asta, e de regula prea tirziu.De asta pledez eu pt.controlul tensiunii, eu o fac macar o data pe saptamina!

Anonim spunea...

mersul la sala poate sa reduca tensiunea?

Anonim spunea...

Am tensiune 10 cu 9 si evident colesterolul marit....25 ani am, nu consum carne de porc de foarte mult timp si cu toate astea.....cine stie.

Anonim spunea...

Buna eu am 16 ani si am tensiunea 15 9 si nu prea am mancat si am si lesinat si nu mai am nici pofta de mancare si am 58 kg 167

Unknown spunea...

Am tensiunea 10cu9 oare este buna