luni, iunie 15, 2009

Viorica la noi
















Viorica este sora mea. Sora mea mai mica. Ciudat, oricit am imbatrini sora cea mai mica va ramine sora cea mica, fratele cel mare va ramine fratele cel mare. Desi intre timp sintem toti mari. Foarte mari! cind eram mici nu prea eram surori, imparteam doar acelasi pat. Ca in rest nu o prea vedeam pe Viorica, era toata ziua la scoala. Doua lucruri nu am inteles in copilaria mea, cum poate cineva asa de mic ca si ea sa care o vioara asa de mare si cum poate cineva cinta de buna voie la vioara si pian! era fata buna Viorica cea mica .Se culca la perete, ca mie imi era frica , ca iese vreun pitic de dupa pat, imi promitea ca nu adoarme , pina nu adorm eu. Tot din cauza piticului! cindva m-am imprietenit cu ideea, ca un pitic va aparea in familia noastra, ii si faceam loc, in speranta ca in drum spre casa il va gasi mami si tati. In ochii mei insa trebuia sa fie piticul ala, ala de facea baie intr-un ibric! il stiti precis cu totii! am fost si am ramas doua firi diferite Viorica si cu mine, totusi, cindva , cind am crescut , am devenit surori de adevarat! desi sintem foarte diferite! eu , cum cu atita gingasie ma numeste fiul meu, Turbi, vine de la turbata mi-a explicat cindva, cind era tare mic, sint o turbata, o fire iute, gura mare dar suflet bun!deci eu turbata si Viorica , linistea in persoana! nu ai cum te certa cu ea, nu ai , cum o supara! tace si asteapta sa iti treaca. Asa ca sederea ei la noi e de fiecare data o oaza de liniste pt. toata casa. S-a simtit bine Viorica la noi, desi de 20 de ani, de cind vine nu se intimpla mare lucru. Totusi ea gusta fiecare clipa. Priviti pozele si o sa ma credeti! ma bucur, ca Viorica e sora mea, nu mi-as fi putut imagina o alta mai buna!

8 comentarii:

viorica spunea...

Hei,ce surpriza placuta mi-ai facut cu articolul scris din suflet si pozele postate(dintre care cea in care sunt costumata in "indianca",e de milioane!)!Si fiindca tu m-ai ridicat atata in slavi(cu o oarecare doza de subiectivitate,desigur),e randul meu sa spun cu obiectivitate ca tu esti :cea mai buna fiica,mama,sora,sotzie,prietena si gazda primitoare.N-au trecut nici 24 de ore de cand m-am intors acasa si deja imi este dor de voi,de gradina voastra de vis,de veverita pe care nici anul asta n-am reusit s-o pozez fiindca a aparut si a disparut din fatza mea cu o viteza de naluca,de toate locurile minunate vizitate...Vreau inapoooooooooooi!Acuuuuum!!!

laura spunea...

Scurta si minunata relatare legata de sederea Vioricai la voi,m-a convin inca o data(daca mai era nevoie) cit sinteti de uniti,invincibili chiar.
Cind ai asa o familie numeroasa si frumoasa,orice moment si fiecare clipa trebuie traita,impartita cu ea.Voi sunteti model,etalon pot zice pentru multa lume,multe familii.
Din pacate,din n. motive ideea de familie s-a cam dus...!
Pentru un "pumn de dolari" uneori tradam ce avem mai sfint,familia,prieteni,existenta insasi.

vergi spunea...

@viorica:pai chiar sint , tot ce ai spus!! si ai uitat sa scrii, modesta! sint sigura ca deja iti e dor si stiu si o solutie, urca in primul avion! nici macar veverita nu a plecat de tot, apare ea, nu i-ai facut fototermin!! dusmanca mea, pisica, umbla azi asa de mindra printre flori, ca nici nu am mai avut putere sa o gonesc!!!ca si asa crede, ca am chef de joaca. Dincolo de gluma insa, tot ce am scris despre tine e adevarat!si ma bucur, ca noi sintem niste frati asa de buni!!

vergi spunea...

@laura: la noi familia a stat intotdeauna scris cu litera mare si asa o sa ramina! din pacate se intimpla si cum spui tu si e foarte trist, ca e si asa! eu nu imi pot imagina, ca la noi ar fi posibil asa ceva! important este ca sintem unii pt. altii oricind prezenti. Cea mai buna dovada este drumul de vineri in romania. Voi sta putin , imi pare de pe acum rau ca nu am avut cum sta mai mult, dar chiar daca este o ceremonie trista, cea la care merg, e asa de odihnitor sa stiu, ca vom fi cu totii, de la mic la mare!

Anonim spunea...

cred ca s-a simtit foarte bine la voi viorica, mai ales ca merita si ea cate o vacanta la voi,atat de binevenita dupa anul greu de singuratae pe care l-a trecut de cand a plecat mami.
cu siguranta vor ulma si alte asemenea vizite frumoase si benefice pentru toata lumea!

vergi spunea...

@luminitza: bineinteles ca vor urma si alte sederi, una mai frumoasa ca alta. Viorica e cumva acasa aici, are deja lucrurile ei personale, care o asteapta cuminti in dulap, are camera ei, se intelege foarte bine cu vecinii si inca in germana!!! ,are mica noastra familie aici, are prin noi un mare cerc de prieteni. Asa ca de atitia ani vine , ca si cind s-ar intoarce cumva acasa!si i se face dor de noi, cum a ajuns acasa!

Mihai spunea...

Ca Viorica nu e nimeni, nu o laudam degeaba, e intruchiparea bunului simt, dublata de talent muzical si sensibilitate artistica deosebita dar si de hotarare in deciziile vietii. Casa voastra e pentru ea o adevarata "casa de odihna", cred ca nici la un hotel de cinci stele nu s-ar simti mai bine, vine acasa cu bateriile incarcate si plina de gratitudine fata de voi, gazdele atat de primitoare.

vergi spunea...

@mihai:si noi ne bucuram la fel de mult, cind cine vine la noi,cind se simte bine si pleaca multumit acasa! asta este cumva drama noastra, spus cumva exagerat cuvintul drama. Avem o casa mare, frumoasa dar atit de goala!! e asa de frumos, cind venim acasa si gasim si noi pe cineva acasa, care ne asteapta cu drag! cum insa o tot repet eu, nu le poti avea pe toate in viata! nu trebuie insa a o repet, usa noastra ramine larg deschisa!!!