vineri, august 28, 2009

O batrina de 50 de ani trecea strada...







propozitia apartine televiziunii romane si mi-a umplut sufletul de furie si indignare , cind am auzit-o! si la fel de furioasa ramin si acum, cind scriu rindurile astea! m-am trezit azi dimineata cu propozitia in cap si incerc sa va fac partasi la ce inseamna de fapt ea. La o lectura atenta sigur, pare o gluma, cum sa fie o femeie de 50 de ani batrina dar din moment ce s-a spus asta, inseamna ca undeva in multe capete chiar asa stau lucrurile! desi nu am inteles niciodata , de ce de pt. multe femei abia dupa virsta asta incepe o adevarata cariera politica de ex.! deci, pe strada o asemenea femeie e batrina, in o anume pozitie e tinara, poate dispune de destinul nostru!! e un paradox! unde se termina tineretea si unde incepe batrinetea? ca de 20 de ani din pacate nu a ramas nimeni si secretul tineretii fara batrinete l-a luat cu el Petre Ispirescu in basmul, care mi-a fascinat copilaria! imi aduc aminte ca intr-o zi , dupa ce am lucrat in stilul meu cind ma apuca, adica toata ziua fara pauza si nu simteam deloc oboseala, am intrebat-o pe mami, cind e omul batrin?? si ea mi-a raspuns cu intelepciunea, care o caracteriza, uite asa, de azi pe miine, o data descoperi ca esti batrin si obosit!!un semnal de alarma o fi totusi in romania, adica prea sint niste reguli, de te strici de ris, ma refer acum ca femeie la ce porti, ce culori... noi purtam aici ,ce credem ca ne sta bine, poate nu reusim intotdeauna dar sint sigura ca pe strada nu as gasi o privire dezaprobatoare! invers in romania , unde in mod precis ai fi apostrofat! si asta dupa 20 de ani de cind ne straduim sa intram in rindul lumii!!si de ce nu intram si cu lucrurile acestea marunte?? adresez un apel tuturor femeilor , tinere si mai putin tinere, nu va lasati , esti atit de tinar cit simti si cit lupti sa fii! in ce ma priveste sint o femeie trecuta de mult de granita trasata de propozitia cu pricina dar sint asa de multumita cu mine!!! si o sa ramin inca multi ani, nimeni nu are dreptul sa arate cu degetul, nimeni nu ramine tinar cit lumea! si cel care a formulat propozitia o sa aiba cindva 50 de ani si o sa isi dea seama, ca e virsta , cind esti inca asa de tinar!! asa ca la foarte multi ani de tinerete fetelor mai tinere si mai putin tinere!!!

11 comentarii:

Anonim spunea...

eu ma simt batrana dar si vinovata pentru asta deoarece dealungul anilor nu am avut grija de silueta si asta mi-a afectat sanatatea.In mod normal la 50 de ani nu poi fi batrana

vergi spunea...

anonim: imi pare rau ca nu ti-ai spus si numele dar oricum bine ca ti-ai spus oful!!! pacat ca nu ai avut grija nu neaparat de silueta, ca aia ma chinui eu de cind ma stiu si tot nu am ajuns vorba aia subtzirica din vecini! dar pt. sanatate trebuie facut cu adevarat ceva si nu e niciodata prea tirziu. Sigur ca la 50 de ani nu e nimeni batrin, nici macar la 60, chiar 70, totul este cum dai voie vietii sa te marcheze sau nu! sigur nu ai de ales , cind e vorba de boala!dar pina si contra unei boli poti lupta!

Geni spunea...

O femeie de 50 de ani este o femeie in cei mai buni ani ai ei"eine
Frau in den besten Jahren"cum se spune in Germania!Si numai de noi depinde cum ne simtim,cum aratam si cata putere de munca avem!Tu Gina esti cel mai bun exemplu de admirat si de urmat!Sa luptam in continuare caci victoria va fi a noastra!
Geni

laura spunea...

La noi la Timisoara este o vorba cind cineva te face batrin.Replica este:" batrina e calea Aradului"
Insa,batrinetea, trebuie sa recunoastem e o etapa din viata unui om,care se instaleaza mai devreme sau mai tirziu in functie de multi factori externi care pot afecta organismul uman.Sint boli,traume interne care te pot imbatrini devreme si chipul tau reflecta asta.Dar eu cred, ca fiecare in sufletul lui se simte tinar,eu cel putin asa simt si mai presus de orice,musai sa ai tu grija de tine ca sa arati bine la orice virsta.
Ai sesizat bine comentariul da la t.v,nu esti singura.Asta se numeste lipsa de profesionalism.Dupa revolutie(ce mult e de-atunci)televiziunea in special a scos pe banda rulanta reporteri,"vedete" si alte categorii de oameni care se pricep la toate...

vergi spunea...

@geni: ai perfecta dreptate si nu o sa pricep o data cu capul, de ce o asemenea atitudine in romania! ar trebui sa inceapa sa se apere femeile sau incep sa cred, prea multe femei parasite pt. pipitze si nu mai au curaj! multumesc pt. vorbele bune, eu cred ca prima conditie ca o femeie sa se simta tinara si cind depaseste granita de 50 sau 60 sau exista atitea granite, este sa ramina activa, sa aiba o sarcina concreta, nu e sanatos sa stai acasa, chiar si daca si acasa e destul de facut. Dar macar o data pe saptamina o munca concreta, care sa te scoata in lume, sa te oblige sa te aranjezi, sa ai sentimentul ca inca e nevoie de tine.

vergi spunea...

@laura: ce vorba frumoasa, chiar nu o stiam, batrina e cu adevarat calea aradului si eu ca fosta navetista la ortisoara o stiu bine de tot!!!! sigur nu poti minti buletinul, o data din el exista dar poti lupta sa nu fie cea de pe chipul tau. Nu exista ca scuza decit o boala, cu care nu ai cum lupta, in rest fiecare femeie are armele ei, timp sa isi ia! eu am avut din fericire in mami un exemplu fenomenal, mami nu mergea nici macar pina la piata de fin, care era doi pasi de casa noastra, de o intrebau vecinele, de ce a imbracat hainele de duminica, nedichisita. Iar mami raspundea de fiecare data la fel, duminica e, cind ies din casa!!!cind veneam acasa fie de la radauti , fie din germania spunea la telefon , sa iti aduci haine destule, sa nu te vada lumea la fel imbracata!!!de mici ne imbraca ca pe niste papusi, mai tirziu nu exista ceva la moda, sa nu fie in stare sa imi coase!!!

Anonim spunea...

asta e limbajul de lemn al jurnalistilor din romania.de ce sa-l schimbe daca e mai simplu sa vorbesti in clishee fara sa-ti pui putzin mintea la treaba?!
dar de ce sa-ti pese de idiotul sau idioata care s-a exprimat asa?!
tu ai varsta care o ai defapt in interior si chiar daca nu vrei va straluci tineretea sufletului tau pe dinafara:-)

Anonim spunea...

ah, era sa uit, in prima poza cand am marit-o am vazut ce frumos semanam la zambet noi doua!arati superb la varsta ta, n-ai de ce sa-ti faci complexe!

vergi spunea...

@luminita: personal nu imi pasa de nimeni si nimic , de cind ma stiu, eu ramin la ale mele si oglinda mea e unica , care imi spune dimineata sa...ma dau sau nu un pas inapoi! indignata sint de afirmatie pt. miile de femei din romania, care nu o duc toate usor si asta mai lipsea sa fie facute batrine, fiind inca tinere! sigur ca semanam nu numai la zimbet, nu tii minte ca mereu ma intreba lumea, daca esti fata mea?

Mihai spunea...

E o tampenie sa spui ca un om e batran la 50 de ani. Pai batrani ii vedeam noi, elevii de clasa a 3-a sau a 4-a si pe elvii dintr-a 12-a :)) ... Iar pentru un adolescent, cineva de 30 e deja terminat! Hahaha! Eu stiu una si buna. Profu meu Brudasca a implinit 99 de ani si inca e ok, nu mai zic ca acu vreo 10 ani el a dansat cel mai mult la intalnirea promotiei noastre de liceu de la Timisoara. Sigur ca dupa o anumita varsta e si ridicol sa te mai dai ca fiind tanar (la propriu), de ex dupa 75 sau 80 de ani. Dar oameni ca tine, ca Vivi si Nicu, oameni ca Luli si Tavi sau Mircea trebuie sa va mandriti ca aratati cu totii atat de bine si tineretea voastra spirituala se reflecta si pe infatisarea fizica. Gasculitele alea proaste de la TV isi imagineaza ca vor avea vesnic 25 de ani si le numesc batrane pe femeile de 50. Sa se uite ele zilnic la secventa cu antrenamentele Madonnei (51 de ani) pe scena din Bucuresti, in timp ce sarea coarda, si dupa aia mai vorbim. Eu unul am ramas mut de uimire (si crede-ma ca nu sunt fan Madonna), vazand-o cat de perfect sarea, fara sa oboseasca. Deci, nu vorbesc de operatii estetice, vorbesc de conditia fizica, absolut de invidiat. N-o avea ea voce, Madona, dar la 51 de ani ea este (sportiv vorbind) absolut magnifica.

vergi spunea...

@mihai: ai perfecta dreptate! e ridicol, e revoltator sa se faca o asemenea afirmatie si inca una publica!! cum sa te aperi, cind mentalitatea e cea ramasa ca acum o suta de ani?? ca sa ramii insa tinar, trebuie sa si faci ceva. Eu nu ma dau pe mine exemplu, dar la mine cred ajuta foarte mult ca inca lucrez, ca sint asa de activa! sint desigur si genele si mare lucru sa nu te doara absolut nimic, dar totusi are si organismul niste limite.Daca i le trasezi. Mie imi vine sa rid, sa vezi de ce. De vineri pina duminica seara am avut santier, am pus laminat la tot etajul. Cel mai greu a fost pt. mine, adica goleste doua dulapuri a cite 6 usi fiecare, pune totul la loc, fa curat!! simbata am terminat frinta treaba la ora 16. Seara eram invitati la un party la Iserlohn, cam la 120 km. departe de noi. M-am dushulit, coafat, dichisit, am ajuns la party. Unde am primit o mie de complimente, ce bine arat, bronzata sint inca, ce odihnita! si mie imi venea sa ma culc pe prima canapea! si cum nu s-a putut m-am dres dansind , de la ora 1 noaptea , cind am ajuns acasa, imi parea rau, ca nu am mai ramas. Cu toate ca santierul astepta!!l-am terminat si ieri m-am dus la praxis ca orice om normal dupa un weekend de odihna!!