vineri, august 21, 2009

Supa de cartofi







aceasta reteta apartinea cumva celei de galuste cu prune, de cite ori fac galuste , fac si aceasta supa de cartofi. Ca si reteta de galuste nu are cantitati, e in functie de cit doriti sa gatiti. Nu va lasati derutati de simplitatea retetei, va asigur si in numele celor care au mincat-o la noi, ca e extrem de gustoasa.



Se curata cartofii si se taie in cubulete mici. Se pun la fiert cu vegeta. Cind sint aproape fierti, se face un rantas ( prajeala ) din un pic de ulei, faina, de regula nu las sa se prajeasca prea tare. Se adauga boia de ardei si se stinge cu lapte, se lasa sa fiarba un pic si se toarna peste cartofi deja fierti. Se mai lasa citeva minute la fiert. Se pune la urma , in functie de gust marar sau patrunjel. Se poate minca cu smintina. Pofta buna!

11 comentarii:

Anonim spunea...

din minunea asta de supa am gustat si noi!si doamne ce ne-a placut!merci pentru retzeta , am s-o pun in aplicare zilele astea!luca va fi primul fan, sunt sigura si va cere "la soupe!la soupe!" cu lingura mare:-)

vergi spunea...

@luminitza; ha, ha , eram sigura ca nu ati scapat sa nu mincati vestita mea supa de cartofi! o fac macar odata oricui vine la noi si se maninca cu placere! imi place ca ma salveaza, cind nu am in casa nimic in afara de cartofi, din ce as putea face o supa! noi o mincam cu multa placere si cu ceapa taiata marunt, peste care punem un pic de ulei, sare si otet.

laura spunea...

Am sa incerc si eu reteta asta de supa de cartofi atit de simpla.Din descriere si poze pare ca e tare buna.Si pe mine ma salveaza uneori o ciorba de cartofi pe care o fac repede,cu morcovi si patrunjei rasi,ceapa si un ardei gras taiat marunt pe care le dunstui impreuna,apoi pun apa si cartofii taiati cuburi si adauga daca am si o rosie,doua(curatate de pielite).La final obisnuitul rintas,cu multa frunza de patrunlel maruntita,un galbenus de ou frecat cu zeama din oala si acrita dupa gust cu otet sau zeama de lamiie in farfurie.
Asta e ciorba,nu supa se face usor si repede.

vergi spunea...

@laura: reteta ta e formidabila si chiar am sa o fac! dar cere mult timp, exact ce nu am. Asta a mea pare saraca dar e asa de gustoasa, ca merita sa incerci sa o faci. Ma repet, inca nu a fost oaspete la noi sa nu il persecut cu supa asta si sa nu o manince cu multa placere. Dar trebuie sa subliniez, fara vegeta in ea si fara boia in rantas nu cred ca ar avea gust.

laura spunea...

Da stiu,vegeta acest ingredient e minunat,face minuni si in alte mincaruri.Supa ta se face mai rapid ce-i drept.Insa mie-mi ia destul de putin timp sa fac ciorba de cartofi ce am descris-o,pentru ca,im nici 10 minute,pe farfurioare sau alte vase imi pregatesc tot ce trebuie pt. ea si nu-mi ramine decit sa le pun "la treaba".
Oricum,imi place mult si e benefica ideea ta de-a publica cind si cind retete culinare.Eu recunosc, am invatat mult sa gatesc de la soacra mea,mai mult decit de la mama si sint dispusa mereu la ceva nou,ceva mai bun.Asa ca,astept si alte retete.

Viorica spunea...

Confirm si eu:supa ta de cartofi e foarte buna,dar nu stiu de ce nu cred ca mie mi-ar iesi la fel...

vergi spunea...

@laura: e minunat sa te poti uita la cineva peste umar, cind gateste, ai ce invata! eu imi aduc aminte foarte putin de cum gatea mami, ca pe vremea cind ma ruga sa ma uit , raspundeam inevitabil, cind cresc, imi iau bucatareasa!!! asa ca ma mir si eu , cum de stau un bucatarie si culmea, mai si gatesc si mai culmea ,dau retete. Dar e calea cea mai sigura, sa inveti cite ceva.

vergi spunea...

@viorica: hai ca mi-ai placut!!! tu ,care gatesti oricum mai bine si mai gustos ca mine si ai avut norocul sa o ai pe mami aproape, sa mai intrebi cite ceva, ai teama, ca nu iti iese supa! nu vad de ce nu, incearca! si de pe acum, pofta buna.

Katja - stapana de Athos spunea...

Hehehe, mie imi place sa "arunc" si putina afumatura in ea. E exceptionala reteta ta!

vergi spunea...

@katja: uite o idee buna dar...colesterolul , saracu!!! deja e o crima cind in loc de lapte sting rantasul cu smintina de frisca!dar recunosc o fac din cind in cind!

Anonim spunea...

foarte buna supa !