sâmbătă, septembrie 12, 2009

Cri, cri, toamna gri.....






... Nu credeam c-o sa mai vii inaine de Craciun/ ca puteam si eu s-adun o graunta cit de mica/ca sa nu mai cer intr-una la vecina mea furnica/. Ca nu-mi da si apoi umple lumea toata, na ca si furnicile birfesc!!!,/ ca mi-a dat...

Nu credeam nici ca ma voi imbraca din nou mai gros dar uite, toamna nu te intreaba ce crezi sau nu si bate la usa, de la o zi la alta parca tot mai puternic!

M-am inarmat zilele trecute cu aparatul de fotografiat si gindul sa pozez toamna!cum e el Mircea foarte logic si realist a intrebat, ce vrei sa mai pozezi, doar ai pozat si anul trecut, ce crezi ca s-a schimbat??? cum se pare ca valabil ramine doar " am strins toamna dupa toamna", m-a dus gindul la ce cintece si poezii de toamna cunosc! nu mi-au venit prea multe in minte, imi dati o mina de ajutor si imi numiti cel mai frumos cintec sau cea mai frumoasa poezie legata de toamna??? am facut si niste poze, sper ca nu sint identice cu cele de anul trecut!!!

18 comentarii:

laura spunea...

Dupa cita verdeata vad inca in minunatele poze,nu s-ar zice ca e toamna acolo la tine acasa.
La noi o simt mai ales dimineata si seara cind e racoare bine de tot.
Cintece si poezii despre toamna sint cu duiumul incit greu imi e sa aleg.Totusi, Topirceanu cu "Rapsodii de toamna" imi vine acum in minte:
A trecut intii o boare
Pe deasupra viilor
Si-a furat de prin ponoare
Puful papadiilor...
sau,Goga cu "Toamna noua"
Atit de trista-i dimineata
Acum cind plinge-o toamna noua
Cind cade din copaci viata
Si frunze galbene ma ploua....
Imi place la nebunie si Minulescu cu "Acuarela"

Mihai spunea...

Mircea e absolut genial! :)) De ex. el a putut sa ne intrebe, cand vizitam moara medievala din Zons (un fel de Sighisoara a noastra), "Ce atata tevatura cu orasul asta? Case-case/strazi-strazi!" Doamne, cata dreptate are! Acuma, ca redevenim "poeti", sigur ca toamna poti sa fotografiezi de mii de ori acelasi locsor de melancolie, fie un colt de gradina, fie o terasa sau o padure, pentru ca de mii de ori poate starni in tine o stare care nu poate fi povestita in o mie de cuvinte.

viorica spunea...

Imi vin in minte ultimele versuri din "Rapsodii de toamna"(mie-mi place Topârceanu foarte mult):

Iat-o!Sus in deal la strunga,
Asternând pamântului
Haina ei cu trena lunga
De culoarea vântului,
S-a ivit pe culme Toamna,
Zâna melopeelor,
Spaima florilor si Doamna
Cucurbitaceelor.
Apoi pleaca mai departe
Pustiind cararile,
Cu alai de frunze moarte
Sa colinde zarile.
Gâze,flori întârziate!
Muza mea satirica
V-a-nchinat de drag la toate
Câte-o strofa lirica.
Dar când stiu co sa va-nghetze
Iarna mizerabila,
Ma cuprinde o tristete
Iremediabila...

vergi spunea...

@laura: germania e cea mai verde tara din lume cred, asa ca aici si iarna iarba ramine verde si multi pomi la fel. Acum insa e perioada aia deprimanta, cind se usuca frunze, trandafirii isi pierd petalele. Multumesc din suflet, uitasem de topirceanu, de goga, de minulescu! chiar ieri am mutat niste carti aduse din romania in noile lor rafturi, o sa ma apuc sa le recitesc!

vergi spunea...

@mihai: mai intii multumesc ca am vazut cum am dat drumul la laptop, ca fost deja cineva pe blogul meu si a facut ca de fiecare data un pic de ordine! ma inscriu si la lectia de cum trebuie sa arate optic ceva scris, pina atunci insa noroc cu tine! mircea e cu adevarat formidabil la capitol, mai trebuie sa fie si cite cineva sa te readuca pe pamint, ca te uiti prea mult la stele!!!avantaj el, nu il impresioneaza nimic, pt. orice exista o explicatie logica!! asa ca florile infloresc si mor!nu mi-ai spus poezia ta preferata!!!

vergi spunea...

@viorica: sint foarte impresionata, ce poezie frumoasa si reprezentativa ai gasit! felicitari si ptc.vioara aia cu care parca te-ai nascut in mina in copilaria noastra ti-a dat timp sa retii si poezii asa frumoase! chiar azi am sa caut citeva volume de poezii!

luma spunea...

ai aici o melodie frumoasa de toamna interpretata de nicu alifantis, pe versurile lui nichita stanescu
http://www.youtube.com/watch?v=SbT-9_mdx8c&feature=related

luma spunea...

trebuie sa copiezi linkul si sa-l pui sus la adresa pe net ca sa vezi despre ce melodie este vorba!

vergi spunea...

@luminitza: noroc ca mi se pare ca melodia o cunosc! ca am avut probleme cu copiatul link-ului cind cu un film de la mihai. Se pare ca e din nou de chemat Herr S. Dar incerc!multumesc!

laura spunea...

Nicu Alifantis interpreteaza magnific o melodie tomnatica,super!
Vergi,toamna e anotimpul nostalgiilor de tot felul,e poezie,e viata,e fantasticul...E paleta de culori,e belsugul,e...adunatura de toate,e verde,e ruginiu e...speranta si dorinta-n suflet.Se sting culorile vi,apar alt ruginii si doamne,toamna seamana mult cu sufletul unui om patimas si dornic de asezare,la adapost de furiile naturii,la adapost de ruginiul vietii!

Ionut spunea...

Toamna este preludiul iernii, iarna fiind cea care purifica si innoieste totul(asa o luam de la capat). Iar mie imi place iarna!

vergi spunea...

@laura:multumesc mult de completare!! chiar asa este dar acum macar stiu suta la suta de ce..iubesc eu asa de mult primavara!!!!asa ca va daruiesc tuturor toamna asta de fapt frumoasa, cu tot ce apartine de ea, culori fara seaman, belsug si voie buna si va rog sa imi faceti voi toti in dar o primavara vesnica!!!

vergi spunea...

@ionut: bine ai venit pe blogul meu! deci sintem deja doi, care daruim toamna si iubim un alt anotimp! iarna e minunata, cred ca mi-ar fi placut daca viata nu ar fi vrut sa traiesc 17 ani la radauti, unde se parea ca iarna se instala in octombrie si abia se indura sa plece in mai, cind se mai intimpla sa fulguiasca!!!ce frumos ai scris!!!

Mihai spunea...

Pe locul intai intre preferintele mele pt poezie este "Oda in metru antic" de Mihai Eminescu. Apoi "Liniste" si "Izvorul noptii" de Lucian Blaga.

"Liniste"
de Lucian Blaga

Atâta linişte-i în jur de-mi pare că aud
cum se izbesc de geamuri razele de lună.

În piept
mi s-a trezit un glas străin
şi-un cântec cântă-n mine-un dor, ce nu-i al meu.
Se spune, că strămoşii, cari au murit fără de vreme
cu sânge tânăr încă-n vine,
cu patimi mari în sânge,
cu soare viu în patimi,
vin
vin să-şi trăiască mai departe
în noi
vieaţa netrăită.

Atâta linişte-i în jur de-mi pare că aud
cum se izbesc de geamuri razele de lună.

O, cine ştie – suflete-n ce piept îţi vei cânta
şi tu odată peste veacuri
pe coarde dulci de linişte,
pa harpă de-ntuneric – dorul sugrumat
şi frânta bucurie de vieaţă? Cine ştie? Cine ştie?

Administrator de blog spunea...

Uite, postez direct linkul (legatura) catre piesa lui Nicu Alifants despre care vorbea Luminita. Dai clic
aici si asculti. E intr-adevar tare frumoasa melodia :)
P.S. Draga Vergi, pentru a posta si tu vreodata in comentarii un link, exista o "formula":
< a href = http : //www . blablabla > aici < / a >
Procedeul e simplu. In loc de
" http : // www . blablabla . com "
pui adresa linkului pe care vrei sa-l folosesti, iar in locul cuvantului
" aici "
poti sa pui orice alt cuvant sau cuvinte care au legatura cu subiectul linkului.
Nota importanta: Pt. a aparea vizibila formula in acest comentariul, eu am pus pauze dupa semnele grafice si dupa cuvinte, dar cand o vei utiliza tu, evident ca nu vei mai pune pauze ci vei scrie totul cursiv.

vergi spunea...

@mihai: mare bucurie mi-ai facut cu una din cele mai frumoase poezii , pe care le-am citit vreodata! si m-ai facut sa imi aduc aminte de serile , in care pur si simplu luam un volum de blaga si citeam pina tirziu in noapte! cred ca am sa incep din nou, in sfirsit am ordine la carti si sint de-a dreptul bucuroasa , ce multe carti am adus cu noi acum 20 de ani!!! unele chiar din vremea studentiei mele!

vergi spunea...

@administrator de blog: alles gut und schön dar uiti cu cine ai de a face!! am sa imi fac insa notite si promit ca ma voi descurca, mai ales ca cel mai bine am inteles treaba cu blablabla!!!dincolo de gluma, chiar am sa o fac!

vergi spunea...

@luminititza si mihai: mai intii multumesc ca mi-ai trimis melodia si tie mihai ca m-ai ajutat, sa o ascult. Desi o stiam, mi-a mers la inima