sâmbătă, septembrie 26, 2009

Colectii, colectionari...





Eu cred ca sta in natura omului si a animalelor sa tot adune. De ex., veverita din gradina noastra aduna si ascunde nuci, nici nu stiu de unde si le ia, toamna insa gasesti in cele mai ciudate locuri nuci... Cit despre oameni, ce m-a fascinat intotdeauna a fost sa aflu, de ce se colectioneaza anume lucruri, de unde pasiunea asta! eu am avut-o doar cindva de mult de tot, cind am inceput sa colectionez ursuleti, de toate formele, de toate marimile! cel mai mare si batrin se afla si azi la loc de cinste in dormitorul nostru!!!

De fapt voiam sa scriu azi de Mircea si pasiunea lui de a colectiona figurine mici de cristal. Prin statura lui, prin meseria lui Mircea este un om temut, dar hai sa o spunem si pe cea dreapta, cui nu ii e frica la stomatolog??? si totusi am fost uimita sa descopar cu foarte multi ani in urma, ce ii place lui sa colectioneze, acele minunate figurine de cristal, care in miinile lui mari se si pierdeau! prima achizitie au fost doua pisicute cu ochi de smarald si gura de rubin, luate in Singapore! m-a suparat doar... pretul dar daca si le dorea? a urmat apoi un dulapior de sticla si nu a durat mult pina s-a umplut. Mai ales ca intre timp se aflase de pasiunea lui si cine venea la noi ii facea si bucuria aducerii unei mici figurine! una mai frumoasa ca alta. Intre timp s-a oprit la acel dulapior, la care continua sa se uite cu drag, de cite ori trece pe linga el!

As fi bucuroasa sa aflu ce colectii aveti sau ati avut. Sigur, vorbim de niste colectii normale, la indemina fiecaruia, sa uitam de milioanele investite de unii! orice colectie, in care ai pus mult suflet sa o faci, e deja de... "milioane"!

17 comentarii:

viorica spunea...

Imi place foarte mult acea colectie a lui Mircea.Cand sunt la voi, ma opresc in fatza ei de multe ori sa o admir,fiindca ea contine adevarate opere de arta,miniaturi de efect,create cu multa migala.
Eu nu am nicio colectie,in schimb am toata admiratia pentru cei care au pasiunea de"colectionar" si abia astept sa citesc comentariile care vor fi la acest articol,sa aflu ce colectioneaza ceilalti cititori ai blogului tau.

viorica spunea...

P.S.Uraaa!!!Mi-am numarat C.D.-urile de muzica clasica si am 97,am deci "o coleactie" si ma pot numi "colectionara"!

laura spunea...

Cind eram mai mica,colectionam:servetele,vederi si poze cu artisti,cintareti sau actori.
Nu le mai am fireste,dar cum spune si Vio,ii admir pe cei ce colectioneaza diferite lucruri.
Si mie-mi plac lucrurile in miniatura indiferent ce reprezinta sau din ce material sint facute.

laura spunea...

Am marit poza cu vitrina,sint superbe toate piesele,si daca nu ma insel,vad si elefantei cu trompa-n sus ceea ce inseamna ca aveti patre de mult noroc in casa!
La cit mai multe pise in colectia sotului tau!

vergi spunea...

viorica: ai vazut ca ajungi colectionara fara sa crezi ca esti una??? si ptc. ai doar....97 de cd-uri , ia sa facem ceva sa fie macar 100! frumos este ca mai toate sint cu muzica clasica , o placere sa fie ascultate! colectia lui mircea e cu adevarat frumoasa si ce m-a distrat o data a fost, ca cineva a admirat o figurina si eu, cum ma stii, am vrut sa i-o dau, la care mircea a sarit, nu, asta nu!!!si cu rusine am luat-o inapoi !!! si alta tentativa nu am mai facut!!

vergi spunea...

@laura: cred ca aproape fiecare fetita a inceput prin a colectiona servetele, lucru destul de greu de ex. pe vremea mea, cind erau foarte rare dar nespus de frumoase! se faceau schimburi la scoala, o bucurie sa detii un exemplar mai deosebit.Am aflat si eu ca elefantii aduc noroc in casa! am citiva chiar, doi minunati de la viorica, , asa ca se pare ca de noroc nu o sa ducem lipsa! asta imi aduce aminte de un mic elefant, care il aveam acasa de copii, tare mult il iubeam! se vede treaba ca ne-a adus noroc tuturor.

Mihai spunea...

Realitatea e ca Mircea are o colectie foarte frumoasa de miniaturi din cristal. O admir de fiecare data cand vin la voi in vizita. Eu nu sunt un colectionar "inrait", dar am cateva aparate foto vechi, de la inceputul secolului XX si din perioada interbelica si o colectie de clopotei (desigur, doar cativa apar in fotografie; in timp s-au adunat mai multi, primiti in dar de la prieteni care au batut lumea in lung si-n lat) :)

vergi spunea...

@mihai;tu ai fost de mic un copil curios, as spune ciudat dar la modul bun! pe vremea cind alti copii isi cumparau din putinii bani pe care ii primeau, acadele, cum le spunea mami asa de frumos, tu cumparai carti! in timp ai inceput sa colectionezi te miri ce piese, pina aici lucru normal. Dar bucuria cu care te uiti la ele, bucuria ca ai gasit si aici niste aparate foto vechi, e unica! cit despre clopotzele, iti primit unul! cred ca e de prin asia, vad eu cum ajunge la tine.

luminitza spunea...

coletctzia lui mmircea e foarte frumoasa si ia ochii oricarui "vizitator"!eu la un moment dat colectzionam cutii , cutioare si cutiutze.probabil din dorintza subconstienta de a-mi depozita pietrele si pietricelele si scoicila, ba ai sa razi chiar si alunele pe care nu stiu de unde le culesesem la un moment dat!
intre timp ma apucase pasiunea delfinilor si stiam ca de ziua mea aia am sa primesc, fie ei de plush, de sticla sau de plastic colorat (ce se bucura acum luca sa se joace cu ei)!
intre timp colectzionez...cartzi!ha!loc sa am unde le pune ca nu exista sa vizitez o librarie sa vin cu mana goala!stiu, asta nu mai suna a colectzie, e mai degraba dorintza mea de a reavea timpul necesar pentru a citi in tihna o carte!intre timp le tot adun!:-))
cunosc si ursuletzul tau fotografiat cu pasiune cand am fost la voi, da chiar asa si ursuletzi colectzionam la un moment dat, ba inca dormeam cu cel preferat pana s-a nascut luca si i-a luat locul!adio colectii din momentul ala:-)))
in acest mopment colectzionez vrand nevrand,masinutze,tractorashe,trenuletze, castane, cutzite de pirat, frunze nveshtede de toamna,pietre si tot ce-mi aduce luca de-afara plangand cu lacrimi de crocodil daca indraznesc sa le arunc in drum spre casa!

vergi spunea...

@luminitza: cele mai emotionante colectii ramin cele ale copiilor si convingerea lor ca sint fara seaman! voi, cind erati mici duceati cumva mai departe traditia lucicai, care avea cea mai frumoasa colectie de servetele inca de pe vremea, cind era ea un copil! cartile sint cu adevarat ceva minunat si cel mai minunat ar fi sa vina si ziua , in care sa ai timp sa le citesti pe toate! si cindva vine ziua aia minunata, cind copiii nostri la rindul lor incep sa colecteze, te miri ce!!! sa nu incerci sa arunci nimic din ce aduna ei, in ochii lor sint niste valori inestimabile!!!cit despre jucarii, aia da colectie!!!

luma spunea...

cum o s-arunc ceva?!vrei sa stii cate castane si pietricele de pe asfalt zac in lada cu jucarii?!

am uitat insa sa adaug niste accesorii foaaaaaarte importante pe care personal le colectzionez cu patima:pantofii:-)))

Anonim spunea...

Mircea a fost mai rapid decat altii, caci intr-adevar colectia lui e impresionanta. Cat despre mine, inca mai strang holograme, sau, mai bine-spus, imagini holografice imprimate. De vina e Mihai care ne-a dus (acum aproape 15 ani) la Budapesta la o expozitie pe care nu o pot uita!
Cristina

vergi spunea...

@luminitza: ai pronuntat cuvintul fatal, pantofi!!!! cred ca e boala fiecarei femei, asta este, poate o sa inteleaga intr-o buna zi si barbatii ca toate femeile nu au ce incalta!!!nici imbraca dar ce incalta , e de rau!!! asa ca am aliniez la colectia ta!!mai ales ca eu de mica nu am avut niciodata probleme la captiol, important era sa imi placa si cu asta o convingeam pe mami ca imi sint si buni, si daca ar fi stat degetele chircite in ei!!!

vergi spunea...

@cristina: bine ai revenit pe blog, iti simteam lipsa dar stiu ce putin timp ai, asa ca esti scuzata! ceea ce nu face mai mica bucuria, cind apari. Stiam de pasiunea asta a ta, rau e ca nu stiu nici in ziua de azi, unde se gasesc acele holograme, sa mai marim un pic colectia ta.Cit despre colectia lui mircea, continua sa ma uimeasca dupa atitia ani, nu e o colectie specifica barbatilor!!! ce dovedeste asta? cit de dur s-ar da un barbat ,tot un suflet gingas ramine!!!

Katja - stapana de Athos spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Katja - stapana de Athos spunea...

La mine e simplu: genti, pantofi si ciorapi din matase in diverse culori si modele. Si ma refer aici la colectii, nu gluma... La genti, am depasit nr. 100. :)

vergi spunea...

@catalina: asa colectie, tot respectul!!! 100 de genti? chiar respect, ptc eu una le iubesc peste masura dar nu am niciodata prea multe din simplul motiv, ca imi e lene sa ma mut din una in alta!! in schimb nu imi e lene la pantofi!!!