duminică, octombrie 04, 2009

Poezie


aceasta poezie, un adevarat omagiu adresat marelui Eminescu , a scris-o soacra mea. Soacra mea are 90 de ani! uneori nu doarme de griji, mi-a marturisit. De grija ca pina dimineata va uita nenumaratele versuri , care ii umbla prin minte! multe si frumoase versuri.

Cind o raza de lumina se coboara pe pamint / pt. tine Eminescu lumineaza al tau mormint / ea ar vrea sa te trezeasca / ca ai avea de scris cam multe / ai umbla tu printre astri / n-ai mai sta printre morminte. / N-ai mai spune la luceafar / sa coboare lin la tine / ai urca tu pin'la stele / c-ai avea acum ce scrie./ Si ai privi in jos spre mare / ca sa vezi, cum lacrimeaza. / Din mormint esti printre stele / si din nou te pierdem iara./ Trist-a fost de atuncea marea / ca ruga ti-a implinit / linga valurile ei tu pe veci ai adormit./ De vei fi iar printrre vii si moartea o vei invinge / nimeni nu-ti va sta la cap / la crestet nu-ti va mai plinge!

Poezia mi-a dictat-o ieri, intr-o zi frumoasa de toamna, cu soare dulce si blind, care parca ii mingiia chipul! soacra mea te face sa nu iti mai fie frica de batrinete, sa iti doresti sa ajungi batrin de tot! cu gindul la Eminescu....

19 comentarii:

laura spunea...

La virsta dumneaei arata foarte bine,sotul tau seamana atit de bine cu ea incit,daca nu precizai ca e soacra ta,sint sigura ca ghiceam cine e.
Cit despre versuri,fara cuvinte,e de admirat,sa-i dea dumnezeu sanatate si inspiratie cit mai multa.

Katja - stapana de Athos spunea...

Multa, multa sanatate si la cat mai multe versuri!

vergi spunea...

@laura: da, arata foarte bine! e o bucurie sa vezi ca virsta nu are margini si viata merge normal mai departe! fiecare om in virsta ar trebui sa aiba o preocupare deosebita, sa nu aiba timp de tristeti metafizice si sa se bucure de fiecare clipa, pe care viata i-o daruieste!

Viorica spunea...

Alaltaieri la Cluj,ascultand-o pe Doamna Marioara recitandu-si cateva poezii,printre care si cea publicata de tine,am fost atat de emotionata,incat mi-au dat lacrimile.Toata stima si admiratia mea fatza de aceasta veritabila "Doamna" plina de sensibilitate si pofta de viata,de la care avem atat de multe de invatat!Ma inclin in fatza dumneaei,îi doresc multa sanatate si sa aiba mereu sufletul atat de tanar ca acum.
Sarut mâna,Doamna Marioara!

vergi spunea...

@katja: multumesc eu de urari, o sa se bucure , sa i le transmit! sint sigura ca ne va mai bucura cu multe, multe versuri! sa nu fi vazut cu ochii mei,sa nu fi ascultat, cum recita din ce a scris si nu uita un vers, as fi gindit mai departe , ca vine o zi , in care parca ai incheiat cu totul!!! de unde, fiecare seara inainte de culcare inseamna doar ginduri , la ce sa mai scrie, la cum sa mai scrie, la rime cit mai potrivite!!!asta da cu adevarat putere si o minte de invidiat!!!

vergi spunea...

@viorica: rindurile tale pline de sensibilitate o sa o bucure foarte mult! cu adevarat avem cite ceva de invatat! ca viata mai inseamna si bucurie pt. suflet nu neaparat supararile ,care inevitabil te lovesc mai ales la o anume virsta! si uite asa, te miri cindva, ca mai e cite ceva, ce nu te doare dar sufletul ramine tinar!

mircea spunea...

eu nu le prea am cu scrisul draga mama,atita am sa scriu si eu, sint mindru ca sint fiul d-tale! sarut mina! mircea

vergi spunea...

@mircea: eu stiu mai bine ca oricine ca tu chiar cu scrisul nu le ai, un rind de la tine e deja o sarbatoare. Cu atit mai mult o sa se bucure mama ta, ca l-ai scris si acel rind! ca o admiri, o stie oricum de o viata!! ai si de ce!!!!

Mihai spunea...

Ma inclin cu admiratie si respect in fata doamnei Vanca si, desi eu nu am scris poezii la viata mea (am scris numai proza), am un sentiment de emotie puternica in fata unui poem frumos. Nu are nici o importanta faptul ca mama lui Mircea are 90 de ani (e numai o varsta biologica), important e ca simte si scrie cu varsta maturitatii spirituale la care a ajuns. Felicitari si sa o tina Dumnezeu sanatoasa! P.S. Mircea spune cu modestie ca nu le prea are cu scrisul. Dar noi, cei care il cunoastem, putem sa divulgam un mic "secret": el este un poet al imaginii, pentru ca picteaza minunat de frumos :)

vergi spunea...

@mihai: chiar ai dreptate, tu nu ai scris poezii dar pt. asta ce despagubire la proza!!! eu ar fi trebuit sa fiu de fapt unica ...scriitoare de meserie a familiei si uite, ca nu sint! dovada ca asta nu se invata la nicio facultate din lume. Cea mai buna dovada, soacra mea, asterne pe hirtie , ce simte, fara sa fi invatat vreodata, de cite feluri este rima de ex., sau strofele! rindurile voastre calde de aprecieri o sa ii aduca multa bucurie! si putere sa scrie mai departe!

luma spunea...

foarte bulversanta poezia!si cu o rima PERFECTA!
na ca ati reusit sa ma impresionati, doamna mama lui Mircea!
multa sanatate si inspiratie!

luma spunea...

trebuie sa adaug ca si fotografia arata o persoana frumoasa si cu un spirit tanar!

Geni spunea...

Am ramas uimita cand am citit versurile d-nei Vanca.La o varsta
cand f.multi ne privesc de sus,din cer,ea simte nevoia si are inspiratia divina de a scrie versuri,este ceva fenomenal!Asa ceva imi doresc si eu!Sa fie sanatoasa si
sa mai scrie multa vreme astfel de versuri!Toata admiratia!

genius spunea...

O, ce frumos! Multi ani frumosi inainte, doamnei Vanca! Si cat mai multe versuri!

vergi spunea...

@luminitza: chiar cuvintul potrivit l-ai gasit, bulversat! noi am ramas fara grai, mai ales ca ne recita poezia, scrisa cine stie, cind! cit despre cum arata, chiar foarte bine, a fost si a ramas o femeie frumoasa.Si cu o minte perfecta, o memorie de invidiat! multumesc eu de urari, o sa i le transmit!

vergi spunea...

@geni: multumim frumos de cuvintele calde. Chiar asa gindeam si eu, cind am auzit de ce nu adoarme usor! cineva, care la virsta asta mai ales gindeste asa poziiv, o sa mai sufle luminarile de pe tortul , pe care i-l vom face la 100 de ani!!!

vergi spunea...

@genius: multumesc frumos eu pt.urari, desigur am sa i le transmit! asta ii dorim si noi, sanatate, ca din fericire de lipsa de inspiratie nu duce lipsa! asa ca asteptam urmatoarele versuri, cindva sper sa gasim timp sa lasam sa se tipareasca un mic volum macar pt. familie.

Anonim spunea...

Vai, ce impresionant... Ii doresc multa, multa sanatate mamei lui Mircea! Si la cat mai multa inspiratie! Cristina

vergi spunea...

@cristina: chiar asta e cuvintul, impresionant! cind ma gindesc la cite asa zise probleme avem sau ni le facem, ma apuca risul acum! uite, o femeie la 90 de ani, fara tristeti metafizice, bucuroasa sa aiba un petec de hirtie si sa scrie! o sa ii transmit urarile tale, de fapt doina i-a aratat blgoul si a fost impresionata de fiecare rind in parte!