vineri, octombrie 23, 2009

Prajitura cu mere




Cred ca este prima prajitura facuta de mine si ptc. mi-a iesit, am tot facut-o ani de zile! era vremea cind ma topeam de admiraritie fata de vecina noastra, tanti Lenuta, care facea niste prajituri formidabile!!! ziua de sarbatoare era, cind isi lua masa de bucatarie in curte si intindea foaia de strudel!!! semn ca la prinz toata curtea minca strudel de mere!!! retetele ei erau unice , sunau cam asa, iei cit apuci cu mina untura, doua miini de faina, o cescuta de zahar...Ma distram pe cinste, miinile mele in comparatie cu ale ei... ar fi insemnat pe cantitatile mele ca gateam pt. Alba ca Zapada si piticii ei!

Asadar prajitura adaptata la cintar: pt. aluat framintati 500 gr de faina cu 200 gr margarina, un virf de cutit de sare, adaugati pe rind 3 linguri de zahar, o lingurita de praf de copt, 1 ou intreg si doua galbenusuri, smintina (daca aveti, frisca din aia nebatuta, o cutiutza ajunge, daca nu, completati cu un pic de lapte) Lasati aluatul sa se odihneasca pina curatati si radeti cca 1,5 kg. mere. Impartiti aluatul in doua, intindeti-l bine si puneti-l in tava, pe care ati pus pt. siguranta hirtie de copt. Presarati cu un pic de gris sau pesmet, puneti merele, zahar peste ele dupa gust si in functie de cit de dulci sint merele, tot dupa gust un pic de praf de scortisoara. Acoperiti cu foaia din restul de aluat , ungeti cu albus de ou, intepati din loc in loc cu furculita. Puteti face cu furculita si niste mici desene! Dati la cuptor cca 50 de minute la 190 grade. Cind e gata, puteti pudra un pic de zahar sau lasa asa. Eu fac ambele variante!

Tuturor, un sfirsit de saptamina fara seaman!

14 comentarii:

Anca spunea...

Stimata Doamna,

Sunt incantata sa va anunt ca astazi incepe cea de-a doua editie a Festivalului Blogurilor Gustoase. Festivalul Blogurilor Gustoase este o competitie special dedicata blogurilor culinare redactate in limba romana.Vrem ca la acest eveniment sa ne reunim, indiferent de distantele geografice care ne despart, sa ne imprietenim si sa celebram pasiunea noastra comuna, arta culinara.

Va invit, asadar, sa fiti prezenta cu blogul dumneavoastra la acest eveniment care se desfasoara in perioada 19 octombrie – 19 noiembrie 2009. Puteti castiga 16 electrocasnice ultraperformante oferite de sponsorul oficial, trofee si diplome de onoare. Alaturi de noi la acest eveniment se afla si reprezentati de prestigiu ai presei romanesti, care vor duce mai departe vestea Festivalului si ii vor face cunoscuti pe castigatori.

Exista 15 categorii de concurs si dumneavoastra va puteti inscrie la oricate categorii doriti sa participati.
Pentru a va inscrie blogul, este necesar sa completati formularul de inscriere pana pe 1 noiembrie ora 23:59(http://www.gustos.ro/concurs/inscriere.html).

Toate informatiile despre Festivalul Blogurilor Gustoase le puteti afla de aici: http://www.gustos.ro/concurs/

Va multumesc pentru timpul acordat. Pentru nelamuriri sau informatii suplimentare, va rog sa ma contactati.

Anca Tenita,

Marketing Manager Gustos.ro
Tel: 021.32.41.404
Email: anca@tree.ro
Web: www.gustos.ro

laura spunea...

Prajitura data de tine e formidabila ,o fac si eu cu acel aluat zis "sfarmos" care iese mai bun cu untura adevarata de porc.Arata super prajitura ta! Eu am invatat-o de la soacra mea,iar cantitatea de faina e intr-adevar masurata cu mina( trei pumni plini de faina) restul cum ai scris tu.
Felicitari!

viorica spunea...

Multumesc pentru reteta.Maine incerc sa o fac!

vergi spunea...

@anca: multumesc mult de tot de invitatie, sint foarte onorata ca am primit-o dar... din pacate eu sint ceea ce se numeste o " bucatareasa" modesta, adica gatesc rar si doar citeva mincaruri mai deosebite. Am sa urmaresc insa cu interes concursul.Si daca mi-as permite sa va recomand pe cineva , care merita , urmariti pe linkul blogului meu adresa laura sava. Aveti ce vedea pe blogul ei.

vergi spunea...

@laura: iti dai seama ca reteta e de pe vremea , cind se facea aluatul cu untura, o tempora! nu exista probabil inca colesterolul! si cind nu aveai nevoie de cintar dar repet , comic ramine, iei trei pumni de faina dar ce te faci, cind ai o mina mica ca a mea? ca ieri ii spuneam rizind lui mircea, ca daca ar sa mi se dea voie sa iau de undeva , cit imi incape in miini, mica prada ar fi!!!dar e bine ca reteta s-a dus mai departe si ca traieste inca si astazi!chiar daca untura a devenit margarina.

vergi spunea...

@viorica: daca o faci tu, care nu prea maninci prajituri, va fi o mare victorie, abia astept sa imi spui, cum a iesit , ca e asa de usor de facut! pofta buna de pe acum!

Mihai spunea...

Nu pot sa spun decat ca-mi lasa gura apa, cum se zice! Si adevarul este ca prajitura sau placinta cu mere, sunt printre preferatele mele! Felicitari!
_______
In sfarsit, dupa o absenta cam lunga (dar motivata) Mihai a scris pe blogul sau Vivaldi in Venetia . Enjoy! :)

vergi spunea...

@mihai: te felicit si pe aceasta cale pt. noua ta carte " Vivaldi in Venetia", acum stiu, unde ai disparut!! abia astept sa o citesc, pina atunci iti doresc o vinzare mare de tot , multa critica pozitiva, ca la toate cartile tale de altfel!! si ca premiu la primul drum, o tava cu placinta cu mere doar pt. tine toata!!!te descurci tu!!

Geni spunea...

Prajitura cu mere arata minunat!O voi face si eu.In reteta mea eu bat albusurile spuma cu zahar si cand prajitura e aproape gata intind spuma de albusuri deasupra si o mai dau la cuptor la foc mic inca 20 de min.

luminitza spunea...

buna idee!facem si noi in zilele astea reteta ta apetisanta!
e si o varianta pariziana a prajiturii tale, se cheama "tarte tatin."
ceva de genul se tapeteaza o cratitza cu zahar ca la crema de zahar ars,in care se dau merele la copt acoperite cu aluat!la sfarsit se rastoarna cratitza invers si se taie ca la tort rajitura, servindu-se invariabil cu ingetzata de vanilie si frisca!

vergi spunea...

@geni: uite o ideea formidabila, ca tot ce faci tu in bucatarie!! am sa o aplic cu prima ocazie, cred ca in felul acesta e si mai aspectuoasa optic.

vergi spunea...

@luminintza: wow! trebuie sa fie grozava varianta pariziana, de fapt , daca nici francezii nu ar bate-o pe ....tanti lenutza et co , cine sa mai bata?? facem, facem, cind veniti cu prima ocazie la noi!

genius spunea...

O da, "placinta cu mere" zic eu! Minunata... de delicioasa! Si eu o mai fac, din cand in cand, aproape la fel!:)

vergi spunea...

@genius: cred ca si eu sub forma de placinta cu mere am inceput sa o fac, important este ca e foarte gustoasa!!! si ma gindesc ca asta e de fapt reteta de baza , indiferent de zona geografica, asa se face din mosi stramosi!! pofta buna de pe acum, de cite ori o faci!