duminică, august 29, 2010

Nijmegen










din nou cu gindul ca in jurul nostru este atita frumusete, am plecat astazi in Olanda la Nijmegen, oras vestit mai ales prin podul lui dar asta o stiti de la lectiile de istorie! ce nu stiam nici noi a fost ca am nimerit tocmai peste o sarbatoare nemaipomenita , ev mediu in plin secol XXI!!! tot orasul era plin de tarabe cu tot felul de exponate si mesteri , care le produceau pe loc , specifice evului mediu, cavaleri, calugari, ba chiar si doi cersetori am vazut, desigur costumati de ev mediu! vizavi de un magazin vestit un tarc cu oi , in biserica concert , pe strada la fiecare colt formatii muzicale, bufoni, jocuri cu cavaleri in zale aminantatoare, nu mai stiam , unde sa ne aruncam ochii! pina si la o ghilotina, unde veti vedea cea mai fericita ghilotinata! priviti pozele si o sa imi dati dreptate!

11 comentarii:

Viorica spunea...

Minunate poze!Ce-mi place mie la sarbatorile astea stradale,asa cum am observat si la voi,e ca nu le pasa oamenilor de vremea de afara.Poate sa ninga,poate sa ploua si petrec,asa cum o cere evenimentul,încarcându-si bateriile pentru o noua saptamâna de lucru.Deci,trecem "Nijmegen" pe agenda vizitelor pe care urmeaza sa le facem împreuna când voi veni la voi.
P.S.Nostima poza cu ghilotina!Cred ca ai scapat nesacrificata,ca le-ai spus calailor unul din bancurile postate pe blog recent si s-au strâmbat de râs!

vergi spunea...

@viorica: in lume domneste multa nedreptate! la voi arsita, azi la noi erau 12 grade si ploua din cind in cind dar nimeni nu s-a speriat si lumea isi vedea de bucuria ei! spectacolul a fost oricum fascinant dar orasul e oricum frumos, merita sa fie pus pe lista la primul drum! uite, ca ideea cu bancul nu mi-a venit dar cum mircea ma...executa , s-a purtat cu mila, mai ales ca stia ca sint eu la rind sa il ghilotinez!!!!

laura spunea...

Foarte frumoase poze!
Ce repede ai trecut la haine mai groase!
Cred ca peste tot incepe sa se instaleze toamna si se pare ca e anotimpul sarbatorilor,a tirgurilor de tot felul,mai ales cele stradale

vergi spunea...

@laura: asta e adevarat, parca la fiecare colt de strada in toate orasele e cite o sarbatoare!acum simbata si duminica e chiar in orasul nostru. Hainele nu erau prea groase, jacheta era din matase, totusi era foarte frig si ploua!ceea ce nu i-a oprit pe oameni sa petreaca in voie! cu atita bucurie, ca parca ne molipsisera si pe noi!

floridecamp spunea...

frumose poze!!!!sarbatoarea este sinonima cu distractia !!deci e clar ca v-ati simtit de milioane!!!!
podul este superb!!!poate suna straniu, dar imi plac la nebunie podurile,au o linie arhitecturala aparte.sunt grozave.!!!ce sa mai vorbim de interiorul catedralei.....ma bucur mult pt voi !!!!! la mii de km impreuna!!!!

vergi spunea...

@floridecimp: mie imi erau de fapt podurile indiferente, nici nu imi pasa peste care trecem. Pina am fost cu mami si cu sora mea in bretagne si am trecut peste cel mai inalt pod din lume, drept care eu am inceput sa cint" podul de piatra s-a darimat..."si am vazut figura disperata a surorii mele, palida de frica! de atunci am inceput sa am mare respect pt. poduri!!!noi cam umblam si eu ma bucur, ptc. trebuie sa mai facem si altceva decit sa muncim, cu atit mai mult cu cit aici chiar avem , unde umbla.

Mihai spunea...

Nu cred ca e vorba despre o ghilotina ci mai curand despre un sinistru dispozitiv de pedeapsa din evul mediu. Cei condamnati la o asemnea pedeapsa erau tinuti asa, cu mainile si capetele prinse, fara sa li se dea apa sau mancare, zile intregi. Oricum, cred ca e amuzant sa vezi azi orice aminteste de vremurile acelui intunecat ev, cu-atat mai mult cu cat daca n-ai sti ca e o pedeapsa ai putea spune ca e o ... placere! :))

vergi spunea...

@mihai: cred ca ai dreptate, mai degraba un aparat de schingiut! cit desüre mie se vedea ce...chinuita eram si ma strimbam de ris!! multumesc pt. aranjamentul pozelor, se vede imediat ca ai fost pe blog!!!oricum iesirea si ideea in sine cu evul mediu ..actual , formidabila!

Anonim spunea...

Am ratat cele doua postari: cu ficatul gras si bancuri,de aceea iti spun eu cum sa slavbesti 5kg. intr-o luna.Simplu,maninci pina in ora 18 tot ce vrei dar fara piine,si nu 2 fleuri deodata,adica supa si felul doi.Ori una,ori alta.
Maninca des si putin fara a te simti satula,bea apa cu lamiie cit poti de multa,iar dupa ora 18 daca simti nevoia sa ciugulesti ceva poti minca fructe,sau salate usoare cu ulei de masline(cit un degetar)Succes!

laura spunea...

Anonima sint eu,Laura.

vergi spunea...

@laura: multumesc mult de tot, cam asa am si facut, mai ales ca doctorul m-a statuit sa slabesc in vreo 9-10 luni!! am si slabit deja doua kg. bucuria...dulapului!! ca intre timp au sosit absolut toate analizele si de fapt nu e nimic, decit un pic dat peste cap totul din cauza concediului, unde clar am mincat altfel ca normal. Daca ma gindesc acum , nu imi vine mie sa cred, eu nu maninc decit de citeva ori pe an oua si acolo zi de zi cite doua, fie omleta, fie ochiuri si desigur si cu bacon!!!ca sa nu mai recunosc cite dulciuri am mincat!!! dar...a fost tare bun, acum sint cuminte de tot!