duminică, iulie 12, 2009

Femei celebre





era titlul unei colectii fascinante, citite de regula in graba mare sub banca in timpul multelor ore plictisitoaredin viata noastra de eleve! nu am sa inteleg nici macar astazi, de ce erau interzise, din o asemenea carte am aflat de ex. despre cea mai mare dansatoare a tuturor timpurilor, Isadora Duncan!! sau citind Lady Hamilton parca eram mai aproape de istoria zbuciumata a amiralului Nelson! si a intregii omeniri pe vremea aceea!

Cu gindul la cartile astea m-am trezit astazi dimineata, asa ca doua vieti fascinante le si postez, una, prima femeie papa, o legenda se pare si a doua, Clara Schumann.

Se povesteste ca in aprilie 858 i se face rau papei Johannes Anglicus in timpul unei procesiuni si sub ochii ingroziti ai preotilor naste un copil! In felul acesta se descopera, ca de fapt papa era o femeie, Johanna von Ingelheim. Legenda sau adevar? oricum se lucreaza acum la un film cu aceasta incredibila poveste. Si ca poveste ramine minunata!

Sint sigura ca in vremurile de azi, cind televiziunile din lume isi atrag mii si mii de spectatori cu cautari de superstaruri sau supertalente, nu mai stie nimeni ca prima femeie superstar a fost pianista Clara Schumann ( 1819-1896). Cariera si-o incepe la 11 ani si oriunde aparea , lumea asalta salile mai ca astazi la concerte vestite. In spatele acestei supercariere se afla un tata ambitios, care a facut din un copil minune o pianista de valoare internationala! la 20 de ani pleaca la Paris, se casatoreste cu Robert Schumann, dupa care amindoi vrajesc Europa cu concerte nemaipomenite! Dupa moartea lui Robert Schumann isi dedica zilele cintindu-i operele, facind in felul acesta din el unul din cei mai cintati compozitori, chiar si in zilele noastre.

Ce alte femei fascinante cunoasteti?

10 comentarii:

viorica spunea...

Citind cele cateva randuri care cuprind cate un scurt rezumat despre viata celor doua femei celebre,mi-am amintit de caietul tau de lecturi particulare din liceu,din care copiam de zor in caietul meu pe care trebuia sa-l prezint la scoala,bucuroasa ca am "de-a gata" rezumatele unor carti pe care n-aveam timp sa le citesc.Asta nu inseamna ca daca imi vor cadea in mîna cartile despre care ai amintit,nu le voi citi,fiindca acuma,slava Domnului,am timp destul!

vergi spunea...

@viorica: fiind azi duminica , ma gindeam eu ca numai de lectura de blog nu are lumea chef! asa ca am fost bucuroasa, sa o faca chiar o cunoscatoare in ale muzicii! cit despre vestitele caiete de lecturi particulare imi pastrez si azi parerea, cea mai idioata inventie, mai nimeni nu citea, pina si lui raducu ii dictam eu rezumatele! erau insa frumoase, cu atitea floricele si desene, o adevarata opera de arta! ca profesoara mai tirziu am renuntat la idee. Faceam un grafic cu numele elevilor si titlul cartilor, cum termina unul cartea, ma convingeam cu citeva intrebari, ca a si citit-o!!!

Mihai spunea...

"Alice in Tara Minunilor" e o carte absolut fascinanta scrisa de posacul profesor de matematica, scriitorul si fotograful Lewis Carroll. O poveste despre candoarea copilariei, despre puritate, despre prietenie. Eroina principala a existat in realitate ( Alice Lidell, fetita, 1 ) si a fost fotografiata atat de catre scriitor (in copilarie) cat si de catre celebra artista fotograf Julia Cameron (in tinerete). Vezi si Alice Lidell fetita, 2
Alice Lidell, femeie tanara, foto: Julia-Cameron
Alice, femeie in varsta

laura spunea...

Buna tema,si uite asa ne reamintim acum de multe femei celebre din trecut sau prezent.
Una e Mata Hari,despre care am citit cindva,undeva,ca nu era foarte frumoasa,dar era seducatoare,folosea arta seductiei in "actiunile" ei.Alta,celebra si unica Diana sau maica Tereza si lista e lunga.

vergi spunea...

@mihai: mi-ai dat o idee nemaipomenita, si uitasem de aceasta minunata carte! o sa o caut si ma apuc sa o recitesc cu bucuria cu care am citit-o prima data!

vergi spunea...

@laura: mi-ai dat si tu o idee, femei celebre exista de cind lumea , mai ales de cind au fost imortalizate in literatura! ideea este, sa le impart in bune si rele, si atunci avem doar pe mutter teresa , care intra precis la capitolul bune! la restul trebuie sa ne gindim de doua ori, dar cred ca fiecare femeie vestita are ca tot omul si bun si rau in ea! ca pina si la lady di , parerile sint asa de impartite.

Medeea76 spunea...

O femeie celebra in viata esti chiar tu, Vergi draga! Putine femei stiu sa-si traiasca viata, cautand bucurie din orice!!!

vergi spunea...

@cristina: multumesc, chiar azi ma gindeam, ca de fapt oricare din noi este un VIP! si voiam sa screiu ceva legat de asta, abia mi-ai dat curaj!

luminitza spunea...

madonna, nan goldin si mami.

vergi spunea...

@luminitza: mami, da!