marți, iulie 21, 2009

Nota 6 la purtare!!!


M-a rugat Viorica, sa povestesc , cum a fost cu nota scazuta la purtare, ca nu cumva sa se iste cine stie ce idei, legate de aceasta intimplare. Cu alte cuvinte, sa ma reabilitez! o fac cu placere, ptc. e o poveste veche, hazlie si mai ales tipica pt. anii aceia! asadar...eram la Stina de Vale intr-un cantonament, toate sectiile Scolii sportive! in ultima seara ne-au cam uitat antrenorii, scuze domnii mei dar asa a fost, mult prea ocupati cu un paharel in camera lor! asa ca s-au gindit baietii, sa se mascheze in stafii si sa ne sperie. Noi , fetele am aflat si ne-am inteles, sa ii asteptam in intuneric, fiecare din noi cu o tzigara aprinsa in gura!!! nu ma intrebati acum, de unde tzigari! oricum, s-au speriat baietii, au fugit racnind, fetele fumeaza, ceea ce a dat nastere unei intregi anchete! continuata la scoala, ca cineva dragut, informase deja conducerea scolii! asa ca s-a facut un mare careu, incriminatele am fost scoase in fatza intregii scoli si facute praf! cu consecinte grave, scaderea notei la purtare, luarea bursei si cel mai grav, datul afara din viata sportiva!!grav, ptc. echipajul meu de schif, 4+1 mergeam la titlu!! ni s-a dat cuvintul si nu uit nici azi criza de nervi facuta de tovarasa directoare, cind am intrebat daca datul afara din viata sportiva e temporara sau definitiva!!!ordine a facut pina la urma tati. Adica, dupa ce l-am asigurat, ca a fost un joc nevinovat de copii si nu o manifestare vicioasa in masa, s-a dus la directoarea scolii si hotarit , cum era de felul lui, i-a cerut sa i se arate regulamentul scolar, unde scrie pe articole si puncte, ca fiica lui, adica eu, nu avea voie sa fumeze!!! va dati seama, ca asa un regulament cu asa punct nu exista! asa ca tati a sfatuit conducerea scolii sa incheie conflictul, ceea ce s-a si intimplat!! nu inainte ca directoarea sa ii arunce, ca la asa un parinte, asa o fiica!! drept care tati a subliniat, ca e mindru si de el si de copiii lui!!! dar nu de o atitudine absurda din partea scolii!!!am postat cea mai cuminte poza a mea de eleva, una din multele schimbate, pina sa fie pe placul conducerii scolii, sa apara pe tabloul absolventilor. Ca prea aveam in toate zulufi!! in final pe tablou a aparut o poza cu doua codite cuminti si zulufi prinsi de agrafe!!!ma gindesc, ca fiecare din voi are o mica poveste, tare m-ar distra sa le aflu!!!

7 comentarii:

Anonim spunea...

ce m-ai facut sa rad, ca nici pe-asta n-o cu tigarile stiam!iar de tati si atitudinea lui nu ma mir si ma bucur sa aflu de povestea asta.in fond antrenorii care trageau la masea trebuiau scosi din functie, nu voi!
eu intr-o zi am chiulit de la o ora de matetmatica cu prietenele mele cele mai bune.si ne-am dus tzinta la chioscul de peste drumul liceului sa ne cumparam cornuri.cand sa intram iar pe poarta liceului, apare diriga (o femeie cam acra, care tare nu ne suporta ca zicea de noi trei ca facem "front comun si boicotam toata clasa").
am vazut-o la o oarecare distantza, cat sa avem timp sa ne ascundem dupa o dacie, sa nu ne vada ca chiuleam.care dacie a lua-o din loc exact cand trecea ea prin dreptul ei.asa ca ce i-au vazut ochii?!cele trei pupeze pe vine cu cornurile-n dintzi!
nu vrei sa stii figurile noastre cand ni s-au intalnit privirile cu ale ei:-)))
cert e ca tot cu nota scazuta la purtare s-a lasat!

Anonim spunea...

p.s.si-am uitat sa precizez ca timp de cateva secunde cat a demarat dacia,am incercat sa tzinem pasul cu ea (cu masina) si am mers catva timp in paralel cu ea mersul piticului.
problema a fost cand a luat viteza si-a plecat de tot masina!

viorica spunea...

Ma bucur ca ai postat acest articol,in primul rand pentru ca era pacat sa nu se stie adevarul legat de nota scazuta la purtare,care pana la urma,(n-ai mai specificat),a ramas doar in stadiul de"amenintare" si in al doilea rand fiindca desi cunosteam bine povestea,tare m-am amuzat citind-o.Acu,daca tot suntem la"confesiuni",am si eu una legata de un careu in curtea scolii:in clasa a zecea cred,am fost dusi cu dirigintele,"cu rîndul"(adica aliniati cate doi),la muzeul Banatului.Dupa vizitarea lui,sefa clasei noastre a scris in caietul de impresii al muzeului,cateva cuvinte intr-o perfecta limba franceza,dupa care m-am gasit eu mai cu motz si am scris:"io sono molto impresionato"(nici azi nu stiu daca am scris macar corect)si fiindca la scoala mi se spunea"Coca",am semnat:"del Coca".Cred ca dupa mine a mai scris cineva,insa niste aiureli,fiindca a doua zi a venit cineva din partea muzeului sa se planga la directiune,de"impresiile"scrise de catre elevi scolii noastre.Ca urmare,s-a facut un careu in curtea scolii,iar noi,cei care scrisesem(in afara de cea care a scris in franceza),am fost scosi in fatza careului si certati atat de tare,incat chiar am plans de ciuda,fiindca nu mi se paruse ca am facut ceva rau.Catva timp dupa asta,cand dirigintele(profesor de limba rusa) scotea elevi la raspuns,zicea afishînd un zambet usor batjocoritor:sa pofteasca la raspuns,"del Coco"(nici macar asa cum am semnat eu!),drept care l-am urît din tot sufletul meu,iar acum cand voi merge la sarbatorirea a 45 de ani de la absolvirea liceului,ii voi spune acelui domn,vreo doua,sa ma tina minte!(ha,ha,ha!)

@Luminita:tare m-a amuzat textul tau!

Mihai spunea...

Uitati-va la aceasta poza de-a mea din clasa a XII-a. Vi se pare ca aveam parul prea lung? Si totusi... Directorul scolii (Perian) m-a scos din clasa in timpul unei ore de romana si m-a dus, personal, la prima frizerie de langa liceu. A stat acolo langa mine pana am fost tuns "reglementar (adica la 1 cm.). Ce-i drept, in mica noastra revista clandestina, "Foamea Literara", noi ii ridiculizam si ii caricaturizam pe toti profesorii care o meritau (zic eu). Asa ca si ei gaseau tot felul de metode de a ne arata cine e cel mai tare din parcare! Nu stiam povestea ta, mi se pare absolut incredibila in zilele noastre, cand elevii au loc de fumat special amenajat in curtea scolii (si, binenteles, eu insumi fiind profesor acum, nu pot fi de acord cu asa ceva! :D ). A propos de cantonamentele de la Snagov, pe noi ne-au prins in cortul fetelor, noaptea, ne-au scos cu suturi in fund de-acolo si a doua zi au facut celebrul careu, ne-au infierat aspru in spirit comunist si ne-au sanctionat, taindu-ne de pe lista celor care erau premiati pt. rezultatele foarte bune din campionatul national de caiac (premiul era o tabara la mare). La randul nostru, noaptea urmatoare cand dragii de ei, antrenorii, s-au imbatat sarbatorind tocmai acele frumoase rezultate sportive obtinute de noi (locul 3 pe echipe, dupa Steaua si Dinamo), le-am daramat corturile. Cine s-a ales cu bataie dupa aia, de dadusem in balbaiala? Eu. Drept e ca antrenorului principal (Purshi Alexandrescu) i-a parut rau dupa ceva timp, mi-a spus-o personal tot intr-o tabara sportiva de la Eforie Nord, din vara anului 1968 (eram si eu abia in clasa a X-a, totusi!). P.S. Povestea Luminitei e aproape un mic film! :)) La multi ani pt. Antoine, de ziua lui! La multi ani, Lumi si Antoine (2 ani de la cununie)!

vergi spunea...

@luminitza: am ris cu pofta, ca imi si imaginam scena, voi ascunse si in pas cu masina, timp in care doamna HB de diriginta v-a si prins!! cred ca asemenea amintiri ramin cele mai frumoase din tot liceul! tati , cind era vorba de noi,era total de partea noastra dar mai intii trebuia sa fie el sigur, ca nu am facut nimic rau!!! dupa care vai de cel, care ar fi indraznit sa se ia de noi! tati nu se certa dar avea un stil de prezentat lucrurile, ca in final el avea dreptate si lumea se scuza la el!!!si incredibil in situatia povestita a fost chiar mindru de nota mea la purtare!!!!ptc. era pe nedrept si eu am ramas pe acelasi loc de eleva buna!!!!sigur la materiile , care imi placeau, ca de ex. profa de mate ar fi avut multe de spus.

vergi spunea...

@viorica: ia te uita, ce aflu eu peste ani de cumintenia pamintului, am numit-o pe sora mea! e o razbunare tirzie, ptc. sa o fi stiut atunci, aveam si eu raspuns , cind mi se tot spunea, ca tu esti cuminte si eu rea!!! intimplarea e insa fenomenala si ai avut o idee geniala, pacat ca nu au avut umor cei care au citit. Cred ca asta e ce le lipsea profesorilor nostri atunci, prea isi luau rolul de zbiri in serios. Pt. mine a fost un folos, ptc. in anii ,cit am fost eu profesoara am facut totul, sa nu fiu ca ei.Si cred ca am reusit! iarta-l pe proful de rusa, e ala cu davai mne zdreantza din othelo?

vergi spunea...

@mihai: ce poza frumoasa, nu o stiam, cred ca de aia te-a dus la tuns, prea erai frumos!! micile noastre amintiri ramin dintre cele mai frumoase si eu una as fi fost foarte trista peste ani, sa fi fost o eleva cuminte, care nu a chiulit in viata ei, nu a copiat macar la chimie si cite nu facem!!! dar vreau sa subliniez, ca eram de fapt elevi buni cu totii, ne vedeam de carte, dovada ca din clasa mea doar citeva fete nu au intrat din primuol an la facultate! treaba cu corturile nu o stiam, ca ati fost la fete, bine ati facut!!! cert este ca in acele cantonamente nu prea erau toate bune, antrenorii erau doar sportivi fara multa pregatire de profesori in acelasi timp si faceau si ei ce puteau dupa obligatorul pahar de fiecarea seara! Burschi Alexandrescu ramine insa unul din cei mai mari antrenori de caiac avuti de romania, un om deosebit! eu nu il uit , cum facea cind cu ancheta aia, lasati-le ma, ca azi miine va insurati cu ele! ca de ce sa nu o spun si pe asta, au fost si batai si amenintari la ancheta cu pricina. Cel putin asa am auzit, personal nu am fost anchetata. Norocul lor, ca altfel il cunosteau pe tati si nu i-as fi invidiat deloc! ce treaba idioata insa cea cu parul lung sau mai absurd, cind eram noi eleve eram certate ca avem fuste prea lungi si facem pe domnisoarele, cind s-au scurtat in moda fustele, nu era bine , ca nu erau decente!acum vorbesc de pe pozitia mea de tinara profesoara, care la fiecare sedinta, consiliu aveam de auzit, tzinuta d-vstra lasa de dorit! asa ca atunci, cind am fost obligate sa purtam peste pantalon halat si am explicat ca nu e estetic, am luat clasicul halat albastru deschis de la femeie de servici de la dispensarul cfr si m-am prezentat la scoala asa imbracata. Am fost rugata sa il dau jos si mi s-a facut hatirul, sa nu trebuiasca sa port halat!ptc. le tot explicam, ca daca o profesoara tine o lectie ca lumea, elevii sint interesati de ea si nu de fundul sau picioarele ei!!