miercuri, iulie 08, 2009

Mâncărică toscană de legume

8 iulie, Sf. Virginia. La multi ani, draga Vergi!
- Administratorul de blog si ceilalti fani ai blogului





Ma tot gindeam eu zilele astea, cam ce am putea minca ceva mai deoseibit vara. Si am gasit reteta aceasta! ingrediente: 300 g ardei, o rosie mare, 200 g dovlecei sau Zucchini, 50 g ciuperci, un catzel de usturoi, o lingura de ulei de masline, rosmarin, sare, piper, 3 linguri de bulion sau ketchup, o lingura de masline negre. (nu e nevoie sa respectati cantitatile, eu am pus cum s-ar spune dupa ochi!)

Se taie ardeii si rosiile bucati mici, dovlecelul felii, ciupercile si usturoiul in doua, se pun la prajit in uleiul incins. Se adauga rosmarinul si se lasa la prajit amestecindu-se tot timpul cca 10 minute. Se pune sarea, piperul, bulionul si se mai lasa citeva minute. Pofta buna, merita sa va luati cele citeva minute timp! Se poate minca rece , calda ca mincare sau garnitura.

20 de comentarii:

Mihai spunea...

La multi ani, draga sister! Mmm, ce buna trebuie sa fie mancarica! Si cred ca se si prepara destul de usor. O sa incerc si eu, intr-una din zilele astea, cand se va manifesta mai pregnant "talentul" meu de bucatar ocazional :)

Medeea76 spunea...

LA MULTI ANI!!!
Super idee de mancarica de post, trec la treaba, cu legume proaspete din gradina.

viorica spunea...

Multumesc ca mi-ai salvat pranzul de maine!Trebuie sa mai cumpar doar usturoi si dovlecei si sunt sigura ca va iesi ceva foarte gustos.Ma bucur ca e o reteta fara carne,ca simt nevoia sa mananc din cand in cand mancare doar din legume,mai ales ca acum se gasesc de toate,din piata,e drept,dar"de gradina",foarte gustoase.

ergi spunea...

@mihai: am martori, e nemaipomenit de buna, am mincat azi la prinz cu multa placere! plus ca de fapt face parte dintr-un program de cura de slabire!!! multumesc mult de urari si de floare, am sa imi notez , am si eu ziua mea de nume! plus ca suna asa de frumos, Sfinta Virginia!!!

vergi spunea...

@medeea76: uite, ca la asta nu ma gindiseam, mincare ideala de post, e asa de gustoasa, ca in mod precis dupa ce o faci,repeti reteta macar o data pe saptamina. Iar cind ai gradina la doi pasi, si mai bine! foarte important ramine usturoiul! in graba am uitat sa scriu la reteta propriu zisa, ca se adauga si maslinele dar le-am dat la ingrediente.

vergi spunea...

@viorica: mincarica asta mai are o calitate deosebita, e gata in timp record, pt. mine foarte important! si la fel de important, cantitatile nu trebuie strict respectate, cam dupa ochi totul. Mai ales masline am pus fara sa ma zgircesc si bine am facut, au dat un gust deosebit!

Katja - stapana de Athos spunea...

La multi ani Vergi si multa inspiratie pe blog. Mmm, pare foarte tentanta. Cris? Ma ajuti cu ceva legume proaspete si eco de la tine din gradina?

vergi spunea...

@katja: asa simplu se naste o colaborare, eu dau reteta, ca de fiecare data imi aleg partea cea mai usoara, cris are o gradina eco , tu miini indeminatice si iese o mincarica, de ar minca toata Toscanadin ea!!! pofta buna de pe acum. Multumesc de urari, e bine sa afli ca ai zi de nume, m-am laudat la toata lumea!!!

luminitza spunea...

la multzi ani de onomastica si ce retzeta fantastica (ca sa rimeze)!

vergi spunea...

@luminitza: bine ai revenit, ti-am simtit lipsa! multumesc de urari, repet, ma simt asa de importanta!!! oricum imi placea numele meu, acum si mai mult. Fa reteta, e cu adevarat foarte gustoasa mincarica asta! eu nu am pus rosmarin, ca nu aveam, a fost insa si fara buna.

viorica spunea...

Ura!Mi-a iesit mancarica,tare gustoasa si sunt incantata si ca am preparat-o tare,visul oricarei gospodine.Am sa caut rosmarin,ca tare sunt curioasa in cel fel îi schimba gustul.Oricum,e foarte buna si asa.

laura spunea...

Am fost plecate din nou la acel spa din Corona,"Glen Ivy" .Am revenit si,sigur mincarica ta e numai buna pentru o mica cura de vegetale.Aici,in America se maninca extraordinar,am facut abuz chiar si ieri,o mincare specific mexicana a pus capacul.
Mersi de reteta,iar de onomastica,cu intirziere,un sincer "La multi ani!"

vergi spunea...

@viorica: ma bucur de reusita, sa o mai faci! sa iti fie de bine!!!

vergi spunea...

@laura: ai lipsit cum ar veni, motivat! si daca v-ati simtit bine , cu atit mai bine.Adevarul este ca in america se maninca mult prea bine si cum scriu ziarele aici, nesanatos!!! ceea ce nu inseamna, ca aici se maninca sanatos!!! asa ca la fix un pic de dezintoxicare italieneasca! pofta buna de pe acum, ca sint sigura ca o veti face, mai ales ca nu dureaza prea mult facutul!

laura spunea...

Revin cu constatari si pareri personale din ceea ce-am vazut si trait aici de-a lungul timpului,legat de mincare.
Aici,nu ca nu se maninca sanatos,dar se manainca halos!
Americanii din lipsa de timp sau,din comoditate,merg la local,sau la orice "dugheana'unde se serveste si mincare(si sint multe) infuleca tot ce poftesc,pe bani putini caci mincarea e cea mai ieftina.Portiile sint peste tot,indiferent de ce comanzi,imense,se pot satura 2chiar 3 persoane.Rispa de mincare cum e la americani nu ai sa vezi nicaieri!
Au salate multe,fructe,legume oparite,deci poti minca sanatos,insa cum sa te abti cind,un hot dog iti face cu ochiul
(si e al dracului de bun),sau un pui gril,sau coaste de porc cu sosuri cum numai ei stiu sa faca,etc,etc.
Desigur,eu gatesc aici in stil rominesc,dar mai iesim si la cite un fast-foud.Una peste alta,America e America,e deosebita,e unica.

mai spunea...

La multi si FERICITI ANI!

Anonim spunea...

@laura: ai perfecta dreptate! ce m-a distrat a fost atit de adevaratul cuvint, halos, cred ca nu l-am mai auzit de o vesnicie!

vergi spunea...

@maia: multumesc mult pt. urari! si ptc. ai revenit pe blog!

Geni spunea...

Am facut ieri tocanita toscana.A iesit f.buna.Eu am pus la inceput si o ceapa.Am mai pus putin oregano si majoran.Se poate manca si cu taietei fierti.Merci beaucoup pt.Reteta!

vergi spunea...

@geni: wow! adica, daca tu iei o reteta, e ceva!!! ca tu esti pe lista gospodina zilei!! ma bucur insa ca ti-a iesit si ca i-ai adus imbunatatiri. Ma gindesc de fapt ca orice i s-ar adauga , o face mai buna, mai gustoasa. Eu oricum o mai fac!