vineri, noiembrie 20, 2009

Orez cu lapte




Nu aveti prea multe rezerve in camara? va e dor de un desert rapid si ieftin? atunci apucati-va imediat de treaba! azi, orez cu lapte!

Ingrediente: 1 l de lapte ( 1,5% grasime ) , 250 gr orez, ( exista orez special pt. orez cu lapte ), 100 gr zahar, o priza de sare, 1 pachetel zahar vanilat.

Se fierbe in o oala fara capac cca 30 minute la foc mic, amestecindu-se din cind in cind. Se pune in castronase si se decoreaza cu dulceata sau ciocolata rasa. Se da la rece! pofta buna! va asigur ca veti avea un weekend foarte ...dulce!!!

14 comentarii:

Viorica spunea...

Multumesc pentru reteta,ca tocmai ma gandeam cum sa folosesc intr-un mod "mai delicios",laptele pe care tocmai l-am cumparat,asa ca fug la bucatarie sa pun reteta in aplicare.

Mihai spunea...

Era desertul preferat al lui Tati :) ... Si ce bun trebuie sa fie, mmm!

laura spunea...

Si eu fac din cind in cind orez cu lapte in care mai rad si coaja de lamiie.Iar la final incorporez in compozitie si un galbenus frecat cu zahar,si albusul batutut spuma deasemeni cu putin zahar.
La fel,cind vreau un desert rapid fac uneori gris cu lapte servit dupa preferinte cu dulceata sau cacao.

vergi spunea...

@viorica: ai spus foarte bine , delicios, eu tocmai maninc in timp ce scriu, chiar asta e cuvintul, delicios!!! stia tati ce stia, ca era desertul lui favorit!

vergi spunea...

@mihai: o coincidenta draguta, adica eu tocmai am scris ca era desertul favorit al lui tati si mi-au picat ochii pe rindurile tale! ce imi e mie ciuda acum e, ca de cite ori venea la noi nu aveem curajul sa fac orez cu lapte, asta dupa ce mi s-a prins o data de cratita!!! si ii cumparam de gata, dar era altceva!! acum fac, imi reuseste si...ma gindesc de fiecare data la tati!

vergi spunea...

@laura: chiar azi dimineata mi-am adus aminte, ca pe vremuri acasa adaugam galbenus batut cu ou, albus batut spuma si dam la cuptor , de iesea un fel de budinca. Cred ca si lamiia rasa ii da un gust special, de tinut minte pt. rindul viitor.Ma gindeam si eu sa fac cindva si un gris cu lapte, dar la ala as pune un sirop de zahar ars.

Katja - stapana de Athos spunea...

O, Vergi, mi-ai facut o asa pofta! Am sa fac si eu. Mie imi place mult si grisul cu lapte (reteta e identica). Sau fidelute cu lapte... O, asta e gustul copilariei noastre!

vergi spunea...

@katja: ma bucur, inseamna ca miine se maninca la voi orez cu lapte!! pofta buna!!!ce bine ca mi-ai adus aminte de fidelute cu lapte, mami ne facea taitei cu lapte si tare mai erau buni!!!mai ales tati minca cu o pofta!!! lui tati ii placea asa de mult laptele, ca il banuiam ca a fost in alta existenta pisoi!!!

luminitza spunea...

si mie imi place acest desert, dar mai ales lui luca!
reteta e aceeasi, doar ca noi nu uitam sa adaugam si ...scortishoara!

intre timp zilele astea cat avem oaspete, ne vom delecta si cu alte deserturi fine de la resturantele pariziene:-))

vergi spunea...

@luminitza: uitasem de scortisoara, poate unde lui mircea nu ii place.Ceea ce nu inseamna ca trebuie sa ii pagubesc si pe altii de ceva asa de gustos. Cu scortisoara are un gust si mai deosebit, bine ca mi-ai adus aminte. O sa imi pun azi in castronelul meu! va doresc niste zile de neuitat, vremea tine cu voi, cel putin aici e o primavara fara seaman! 16 grade si chiar 22 in germania la jumatatea lui nov., minunat!!!

geni spunea...

Gina,ai niste idei culinare super!
Multe feluri de bucate le-am uitat
pt.ca ca nu mai santem de muuult
copii sau copiii nostri sant de mult
adulti!Dar ce bine ne prinde uneori
sa ne simtim din nou copii!Voi face si eu cat mai repede un lapte cu orez.Azi fac clatite cu gem de gutui
facut acum 3 zile.Mmm!!
Cat despre scortisoara am citit ca e
f.sanatoasa in amestec cu mierea.Eu
o degust zilnic!O duminica frumoasa!

vergi spunea...

@geni: adevarul este ca mamele noastre , cel putin a mea, nu deschideau prea multe carti de bucate dar reuseau sa puna pe masa atitea bunatati!!! fara cheltuiala mare, repede facute si desigur foarte sanatoase! cred ca din toate inventiiile de mai tirziu frigiderul a distrus viata frumoasa din... bucatarie! ptc. eu asa tin minte copilaria mea, drumul mamei zilnic la piata, gatitul zilnic! proaspat, uite, ca se putea trai si fara congelator! clatite cu dulceaata de gutui, ce bune trebuie sa fie!!!scortisoara cu miere, trebuie incercat!! o saptamina frumoasa!

cornelia spunea...

Draga Gina, eu numai ca ma uit la pozele cu mincare si am luat deja 2 Kg. in greutate, nici nu vreau sa ma gindesc ce se intimpla dupa ce le maninc. Vai, vai, vai !!!!!!!
Va dorim un sfirsit de saptamina placut si un Advent linistit.
Cornelia

Anonim spunea...

@cornelia: iar am invatat ceva, sa ma uit din cind in cind si la articolele mai vechi, ca mai pot aparea comentarii!! dovada cea mai buna, cel de acum!! imi cer mii de scuze ca nu am raspuns si multumesc pt. urari, a trecut si ultima duminica de advent, la fel de frumoase sa ne fie sarbatorile!!! tot binele din lume si voua!