luni, noiembrie 09, 2009

Papricaş de pui cu găluşte de făină






Între timp a si trecut week-end-ul, unii au petrecut, altii mai putin! unii au ris, altii au plins, unii au fost buni, altii rai, ca in viata!!!de ce ar fi in weeke-end altfel? dar exista ceva la inceput de saptamina , care ne uneste pe toti, ni se face foame si apare intrebarea, ce mai mincam?? asa ca azi am o propunere, se pregateste rapid si e foarte gustos! nu trebuie prea multe, nu am cantitati, e in functie de pt.cite persoane gatiti.

Eu am luat asa: trei cepe, un ardei rosu, unul verde, doua rosii, doua pulpe de pui si un piept. Se taie ceapa marunt, se pune la inabusit, se adauga pe rind ardeii, rosiile, un pic de boia, vegeta, carnea. Se lasa sa se inabuse bine de tot, se adauga apa , se da la fiert, pina e carnea fiarta de tot. Separat se bat doua oua, se amesteca cu faina , pina iese o compozitie nu prea tare, se ia din ea cu lingurita si se pune la fiert in papricas. In citeva minute micile galustea au fiert. Se pune un pic de marar si patrunjel verde! Pofta buna!!!

14 comentarii:

Viorica spunea...

Cred ca n-o sa mai deschid blogul tau seara,ca niciodata nu stiu peste ce reteta dau,de mi se face o pofta nebuna ca acum,mie,care seara nu mananc carne...Partea buna e ca mi-ai salvat pranzul de maine fiindca am sa gatesc dupa reteta ta,aceasta mancarica grozava,una din preferatele mele inca din copilarie.Danke schön!

Mihai spunea...

Ce apetisant arata! Din pacate, galustele de faina sunt pt mine, alaturi de caimacul din laptele fiert si zdrentele din supa niste adausuri pe care nu le pot sa le... inghit, ca sa zic asa, de cand eram mic. Hahaha! Crede-ma, am incercat, mi-e imposibil. Dar papricasul din cartofi e suuuper ok!

vergi spunea...

@viorica; a fost simplu si daca la mine a fost, de ce nu si la voi.Adica vesnica intrebare, ce mai mincam? si mi s-a facut o pofta de papricasul copilariei!!! nu a durat mult, am si mincat o portie, grozav! am incalcat meniul de seara, care e de regula usor de tot dar nu imi pare rau!! pofta buna de pe acum!!!

vergi spunea...

@mihai: nu am inteles nicidata, cum se poate sa nu ii placa cuiva caimacul, ca eu abia asteptam sa il fur de pe lapte! la acest papricas insa ai solutie, pui cartofi in loc de galuste sau lasi doar carnea si maninci cu mamaliguta!!!

Anonim spunea...

Bun, bun, multumesc pentru idee, fug sa pun carnea la dezghetat, mai ales ca ingrediente am din gradina noastra... Cristina

laura spunea...

De regula cind fac papricas folosesc cartofi si galuste din ou si faina.Dar am sa incerc reteta ta,arata bine si...simt deja mirosul!

vergi spunea...

@cristina: ma bucur din suflet, sa le spui fetelor ca maninca reteta mea! o sa se umple de respect de o asa matusa!! la sfirsit de tot poti pune si un pic de frisca nebatuta sau smintiana! eu nu am pus, colesterolul saracu!!!

vergi spunea...

@laura: si cartofi si galuste, uite o idee buna! nu am incercat niciodata, nu vad , de ce s-ar...certa!!pun cu prima ocazie! acum imi sta deja capul la o tocanita cu mamaliguta!! mie imi place mamaliga teribil de mult, ca imi vine sa si rid! tot copilaria isi pune cel mai tare amprenta pe tine!!!era o adevarata sarbatoare seara de mamaliga cu telemea!!

Mihai spunea...

Mi-a venit inima la loc. Ok, cu cartofi, e complet altceva. Mmm! Vreau si eu! :)
_______
Mihai a publicat pe blogul sau "Rock & Depeche" pe net

vergi spunea...

@mihai: apuca-te de curatat cartofi, si e ca si cum ar fi totul gata! pofta buna de pe acum!

Geni spunea...

Reteta ta vine exact la timp!Am
cumparat tocmai un pui si fac si eu
maine papricasul...Merci pt.reteta!!

vergi spunea...

@geni: Gedankenübertragung! sa-mi spui , daca i-ai adus imbunatatiri, ptc. uitasem sa scriu de ex. ca se poate pune si un pic de smintina la urma. Eu nu pun din motive de colesterol dar ma gindesc ca cine nu are probleme , isi poate imbunatati reteta! pofta buna!

luma spunea...

ultima oara ammancat un gulas delicios cu ocazia caderii zidului berlinului , dar la centrul maghiar din paris unde ma invitase rona!o bunatate!in loc de bui erau bucatzele de vita!

vergi spunea...

@luminita: a trecut cam mult de atunci, asa ca daca iti e pofta, pooftim la noi, facem oricind cu drag! si nu ...darimam nimic, eventual un pahar cu bere!!!