marți, martie 10, 2009

Despre prietenie


O sa va intrebati pe buna dreptate, ce legatura exista intre aceasta fotografie si prietenie. Sincera sa fiu nici eu nu prea stiu, a fost primul gind, cind am vazut-o! catzelul din poza este un prieten vechi de familie, ca sa ii spun asa, locuieste nici eu nu stiu unde, oricum undeva pe linga casa de la moshie. Undeva insa, de unde apare, cum aude zgomot de masina! si se bucura, cum nu am mai vazut sa se bucure cred nici macar un om la vederea noastra! se bucura si daca i se da ceva, se bucura si daca nu i s-ar da( nu cred, ca vreodata nu a fost rasfatat! ) Si uite asa m-a dus gindul la prieteni adevarati! cu care sa te vezi si la bine si la rau, care sa plinga cu tine, sa rida cu tine, sa te ajute la nevoie! eu am avut norocul sa am parte de asemenea prieteni, cum e cu voi? cu gindul la prieteni mi-au venit in minte chiar cuvinte demne de tinut minte, " prietenul la nevoie se cunoaste" de ex. Stiti si voi asemenea cugetari , demne de retinut?

19 comentarii:

Anonim spunea...

prietenia e ca vinul, cu cat e mai veche, cu atat e mai buna!

Vergi spunea...

@luminitza: mi-a placut, chiar asa! ca dovada, ai si prieteni de o viata, de ex. cel mai bun si vechi prieten al meu ramine Lazi!cu tot statul lui de fost sotz, citi prieteni mai ai de la 16 ani?

Sebastian Cochinescu spunea...

Eu folosesc foarte des această zicală, atât în limba română cât și în engleză, în varianta "a friend in need is a friend indeed".

Medeea76 spunea...

Iubire si prietenie, tot mereu la noi sa fie!

Anonim spunea...

Inima incalzeste, dragostea arde, ura incendiaza, uitarea stinge, prietenia aprinde din nou.
Hehehe, uite ca am inventat eu aceasta maxima chiar acum; iti place?

Anonim spunea...

P.S. Cred ca toate catzelele din "rasa" asta maidaneza (ca asta pe care tocmai ai fotografiat-o la mosie) au numele "Fetitza". Nu se poate descrie cat de afectuasa si de frenetica este cand apare masina mea si cand cobor, se cuibareste pe genunchi secunde intregi, fara sa cerseasca de mancare, pur si simplu de drag, din prietenie cum bine zici draga Vergi (a propos de zicale, pai, se stie: cel mai bun prieten al omului e cainele). Binenteles ca dupa aceea este rasplatita si cu mancare ;

Anonim spunea...

Ai ce faina poza, cu Fetita!
Cica: "Fereste-ma Doamne de prieteni, ca de dusmani ma stiu feri singur!", da e cam sadic!:)

Vergi spunea...

@sebastian: e singura zicatoare in engleza , pe care o cunosc! la fel de inteleapta ca si varianta romaneasca! din pacate, si viata a dovedit-o ca se mai intimpla si asa , noi mai rideam si foloseam " prietenul ...anevoie se cunoaste", un joc de cuvinte reusit dar trist, daca se si adevereste!

Vergi spunea...

@medeea76: frumos, chiar asa sa fie, sa nu ne paraseasca niciodata!

Vergi spunea...

@mihai: bine ca nu ai fost alaturi , m-ai lasat fara replica! ce mult adevar si ce frumos formulat! din pacate pe linga prietenie exista cu adevarat si dusmania si cel mai grav este, cind din prieten ajungi dusman! in ce ma priveste am noroc, nu sint nici dusmanoasa, nici ranchiunoasa, ma supar, jur ca persoana cu pricina a murit pt. mine si e de ajuns sa imi apara respectiva persoana in cale, sa zimbeasca si zimbesc si eu la fel.Iar cei care imi sint prieteni, imi sint pe viata! uitasem ca pe catzelusa o chiama fetitza, asa se numea si catzelusa de la sinesti, dar a fost o catzelusa, care m-a impreesionat la lacrimi. Si eu apartin categoriei de oameni, care iubeste animalele dar sta departe de ele!

Vergi spunea...

@genius: din pacate si in zicatoarea cu pricina e dureros de mult adevar! ca nimic nu e mai primejdios ca un prieten fals , si din aia din pacate e plina lumea! poza a aparut , fetitza a meritat sa fie vedeta de blog, un ciine asa de recunoscator si de bun rar am vazut!

Anonim spunea...

Apropo de prietenie,îmi vine in minte o maxima in limba latina,care in traducere suna cam asa:
"Cat timp esti bogat,ai prieteni o multime.
Vremurile grele venind,singur atunci vei ramane".
Eu nu cred in "prietenie",dar nu numai din cauza adevarului exprimat in aceasta maxima.Eu cred ca exista doar: colegi buni de scoala,de servici sau vecini buni."Prieten adevarat" nu poate sa-ti fie decat cineva din familie.Mie asa mi-a aratat viata pana acum.

Vergi spunea...

@viorica: ce maxima si cit adevar cuprinde de fapt! asta am trait-o pe spinarea mea nu o data, totusi eu cred in prietenie. M-ai facut sa imi aduc aminte de mami, care era cumva speriata de detasamentele de prietene , pe care le-am avut intotdeauna imi spunea foarte serios, adevaratii tai prieteni sint mama si tatal tau! sau cum ai spus tu, cineva din familie. Exista insa si prieteni adevarati, as fi disperata sa nu existe!

Anonim spunea...

Eu zic asa:prietenia ca forma de relatie intre oameni,exista cu adevarat.Insa,in viata,dupa mine,nu poti avea decit un singur prieten adevarat,o prietena in cazul meu,adica o fiinta careia poti sa-i spui orice te doare,dar orice,si esti convinsa ca nu rasufla nimic de la ea,in plus te ajuta sincer cu tot ce poate atunci cind ai nevoie de ceva.Cit despre prietenia cu animalele,e recunoscut faptul ca ele, sint cele mai sincere,si daca le dai dragoste o primesti inzecit inapoi,neconditionat.

Vergi spunea...

@laura: chiar asa, e nevoie si de prieteni. Familia iti este cea mai apropiata dar sint lucruri , pe care nu le poti discuta cu ea si atunci la cine te duci? la un om de incredere, un prieten. Pe umarul caruia sa poti plinge fie de necaz, fie de bucurie. Cit despre animale , se pare ca sint mai mult decit prietene ale omului. Din pacate mie imi e frica de orice fel de animal si nu m-as apropia prea tare nici macar de o pisica!!

Katja - stapana de Athos spunea...

Eu pun foarte mult pret pe prietenie si sunt in stare sa fac orice efort pentru a-mi ajuta prietenii. Nu cer acelasi lucru pentru ca nu toti privim prietenia in acelasi fel... Insa am noroc si mi-am gasit prieteni asemeni mie!

Medeea76 spunea...

Si noi avem o "fetita" la poarta, dar o cheama Zdreanta, cu "a" de la "albina". Tot asa.

Vergi spunea...

@katja: ai dreptate, fara prieteni si prietenie viata ar fi foarte goala. Nu asteptam de regula , cit am dat ca am fi ca la piata, cind iubesti pe cineva, o faci neconditionat, fie ca e vorba de un iubit sau iubita, fie de o prietena sau prieten. Si in viata oricum unul da mai mult! ma bucur, ca sinteti inconjurati de prieteni!

Vergi spunea...

@medeea: ce mai conteaza o mica... Zdreanta la usa voastra, cind oricum aveti asa niste ciini de frumosi si .. pt. mine ce e drept fiorosi! din pacate mie imi e tare frica de ciini, desi pina acum nu mi-a facut niciunul nimic. Unicul ciine, cu care m-am inteles era Jackie, ciinele lui Raducu, care o ducea bine la noi, mai ales, cind...nu eram eu acasa si intra si in camerele noastre. Ca in rest statea in camera lui anyiu!