marți, martie 31, 2009

Supa buclucasa


ieri a fost o zi foarte grea, una din cele mai grele din cite imi aduc aminte! am lucrat toata ziua, in drum spre casa un mic accident, nimic grav, totusi foarte suparator. Ca un facut petrecut linga firma, unde ducem masina la control, asa ca seful firmei s-a ocupat de tot, inclusiv masina de intors acasa. Dar asta nu are nicio legatura cu supa mea! ajungem acasa cam pe la ora 20, ca facusem si stop de cumparaturi! primul gind, o supa buna , sa avem macar azi forte noi!!!cica supa te revitalizeaza! pun un pui intreg, tot felul de zarzavaturi, iau cuminte spuma si ma bucur deja de supa clara ca lacrima. Intru din nou in bucatarie, nu se poate, deasupra o spuma, de parca era frisca nu alta. Si un miros!!na, zic eu, carne stricata ???dar de unde? si imi dau seama, ce facusem. Am de fiecare data in congelator cite o telina taiata in patru, ca ne place tare mult gustul de telina. Luasem o asa zisa bucata de telina, fara sa imi dau seama, ca alaturi pusesem la venirea din romania o frumoasa brinza de burduf, taiata in patru, exact ca telina mea!! uf, am aruncat supa, tot o voiam eu degresata, am spalat bine carnea si ia-o de la capat , bucatareasa ghinionista , ce esti!!! supa a fost salvata, onoarea insa mi-o spalati voi!! povestind de intimplari comice in bucataria voastra, nu ma lasati singura!!!!

27 de comentarii:

viorica spunea...

Ha,ha!Eu pastram in congelator mai tot timpul,pungutze cu marar si leustean tocat,pana in ziua in care am pus acum vreo trei ani,in sarmalele de Craciun,leustean in loc de marar(!).Mai tzii minte?Ca norocul,nu aveau gust prea rau(dar cam ciudat,recunosc!),asa ca am presarat marar deasupra lor si le-am mancat(ca ce era sa facem?).Invatatura de minte: de atunci,pun biletzele pe pungutze.
Alta data,am vrut sa mai pun un pic de sare intr-o mancarica,am luat solnitza cu gaurele si cand sa presar sarea,s-a desprins capacul de pe solnitza si a cazut cu toata sarea dupa el,direct in bunatatea mea de mancarica. Invatatura de minte: de atunci,strang bine capacele de pe toate recipientele de sticla din bucatarie.Asa ca sa stii,se mai intampla si altora astfel de situatii in care "te apuca rîsu'-plînsu'...".Noroc ca noi avem umor cu caru'!

Vergi spunea...

@viorica: m-am linistit de tot, povetea aia cu vaca vecinului! in orice caz m-am invatat si eu ceva minte, de acum in colo ma uit atenta la tot ce scot din frigider, desi eu spuneam ca stiu pe de rost , ce am. Ceea ce de fapt e adevarat dar uite, o mica neatentie si te trezesti cu o supa de ...brinza de burduf! inapoi la sarmale, nici macar nu au fost rele, gustul era mai altfel dar tot nu au ramas nemincate, doar ca mami a ris de gospodinele ei! ca eu te asistam dar nu dadeam sfaturi!

Medeea76 spunea...

Hi, hi, hi, tu erai ultima gospodina la care ma asteptam la asemenea surprize! M-am prapadit de ras!!! Nu-mi amintesc acum de vreun incident asemanator in bucataria mea, insa are grija Tea din cand in cand sa-mi arunce cate un cartof crud peste cartofii aproape prajiti, odata m-am trezit cu un cartof intreg cu coaja in supa in care fierbeau galustele dupa ce mi-a turnat o jumatate de punga de gris in ouale batute, asa incat mereu trebuie sa fiu pe faza cand trebaluim amandoua...

Vergi spunea...

@medeeea: tea e oricum pe lista mea de persoane indragite, acum cu atit mai mult! ce fain, sa arunci cu cite un cartof in supa sau peste cei gata prajiti!totusi atentie, daca nimereste cartoful cu pricina la mine?? mircea a ris azi toata ziua de mine, a spus ca ma povesteste la toata lumea! asa mi-a dat ideea sa...ma autodenunt!am facut-o cu bucuria ca poate asa aflu si de alte patanii!

Mihai spunea...

Stai putin! Accident?!? Indiferent de cat de usor a fost, imi pare tare rau ca s-a intamplat :( Ce bine ca nu a avut urmari serioase, dar sa multumim bunului Dumnezeu ca nu ati patit nimic! (imi cer scuze, dar am trecut in plan secund supa...)

Vergi spunea...

@mihai: asta este, prostia se plateste si chiar prostie a fost! rau imi pare doar de femeia nevinovata, implicata in accident. Adica, la o intersectie, pe unde trecem de patru ori pe zi de 10 ani!!!, s-a uitat mircea bine la dreapta, la stinga si s-a uitat asa de bine, ca la trecere nu a mai vazut masina, care venea!! a urmat o izbitura , si in afara de masini nu a patit nimeni nimic. Totul a mers asa de repede, ca habar nu am , cum s-a intimplat, mai ales ca masina femeii trecuse partial de noi! norocul a fost ca nu departe e un autohaus, unde ducem masina la verificat, asa ca a aparut pe loc proprietarul, ne-a dat masina de schimb si a dus masina accidentata la el. S-a si anuntat asigurarea la el, in citeva zile masina e gata, asigurarea plateste ambele masini, noi am ramas doar cu supararea, ca s-a intimplat asa absurd. Plus mircea, care pt. prima data a recunoscut ca e el vinovat de ceva!!!pe femeie a luat-o o remorca, era tare necajita, ca o durea si un dinte dintr-o lucrare!! mircea i-a oferit sa vina la noi si ii face lucrarea gratuit, macar cu atit sa o despagubeasca de suparare, ca de masina o despagubeste asigurarea noastra!! ende gut, alles gut!!!

Anonim spunea...

sper si eu ca n-i nimic grav cu accidentul cu masina, ca asta va mai lipsea!cat despre "accidentele " de bucatarie:de cand cu luca si la noi sunt zilnice!tcmai am terminat de maturat cerealele cu cacao varsate pe jos in bucatarie de domnul bucatar junior:-)

genius spunea...

pai cu crema de zahar ars, ca nu am pus si faina si a iesit un suc... initial, ca a doua zi, cu noapte in cap, cine facea crema de zahar ars? hmmmmmm, eu! si a iesit o bucurie, nu altfel!

maia spunea...

hm, nici nu stiu daca sa le zic pe toate, ca mie ca ma fac de ras, incepand cu pus zahar in loc de sare si invers, incurcat pungile de carne si observat cand deja mancarea era la jumatate, pus capac (de sticla rezistenta cica) la cratita din cuptor, spart in friptura si aruncat friptura cu totul .... pana la ars pe maini rau de tot si stat cu bandaje de parca eram din filmele cu stan si bran, si ... gata ca "onoarea" mea de "gospodina" e deja pe apa sambatei (de jos, de sus nu conteaza ca e frumos si colo si colo) :))

Vergi spunea...

@luminitza: cum am mai spus, ende gut, alles gut! si cu accidentul si mai ales cu supa, ca treaba sta asa, la accident s-a amestecat imediat asigurarea, in bucatarie a trebuit sa salvez singura supa!! care a iesit pe cinste si carnea fiarta, fara gust de brinza de burduf!!!, am mincat-o cu hrean.

maia spunea...

ei si acu daca tot m-am facut de ras, va rog mult de tot ceva, spune-ti-mi cum sa fac cascavalul pane, care mi-a iesit bine doar prima data, iar acu mereu ma chinuie pentru ca se-ntinde (cascavalul) rau de tot , m-apuca disperarea si ma supar pe mine ca nu-s in stare, si colac peste pupaza mai si rade de mine musiul meu (sotul)

Vergi spunea...

@genius: acum sint un pic derutata, ptc. in crema de zahar ars nu se pune faina. Se bat pur si simplu ouale ca la omleta cu zaharul, deci 10 oua, 10 linguri de zahar, se toarna litrul de lapte si compozitia se pune in cratita deja tapetata cu zahar ars. Important insa, de pus cratita in alta cu apa si apoi in cuptor. Am inteles insa ca a iesit totusi a doua zi si a fost tare gustoasa. Asta e important!

Vergi spunea...

@maia : m-am linistit, eu ma gindeam deja ca sint imparateasa catastrofelor in bucatarie! am companie buna se pare. Prima mea pana in bucatarie a fost imediat la primul drum dupa ce l-am cunoscut pe mircea si am facut eu prima supa de pui din viata mea. Cu galuste , decit ca el era mirat, ca stia ca nu avea in casa lui de burlac ( cu vizite feminine ocazionale!!!!) gris , cu ce facusem eu galustele? cu malai dar sustin si acum ca era un malai comunist alb la culoare!!!sau amestecat cu te miri ce! galustele au fost insa bune!si mircea tot s-a insurat cu mine!! cred ca e o fiinta ...dezinteresata la care dragostea nu trece prin stomac!!!

laura spunea...

Legat de accident,bine ca nu a fost unul grav!
Cit despre supa ta,ce sa zic,impotrtant ca ai salvat-o.
Patania mea cea mai recenta in bucatarie a fost de Craciun cind am facut baigli cu mac si,la prepararea macului fiert in lapte,in loc sa pun un pliculet de zahar vanilat,am pus unul de praf de copt! Si doamne ce s-a mai umflat totul in oala si nu stiam de ce.In final am descoperit greseala facuta,dar nu am aruncat compozitia am dres-o cu mult zahar.A avut un gust mai ciudat dar a mers...!

Vergi spunea...

@laura: afla ca de mult nu am mai ris asa! cred si eu ca s-a umflat totul, bine ca ai putut repara! legat de asta mi-am adus aminte, cum am incercat cindva la radauti sa fac si eu baigli din ala si ptc. nu aveam masina de macinat mac, m-am gindit ca daca il fierb bine, e ca si macinat! a ramas tare ca piatra dar am avut ambitia sa il bag in prajitura! iti dai seama, ce a iesit! s-a mincat insa !

laura spunea...

Sugestie!Eu macin macul in masina de cafea(risnita) invirt de citeva ori si e numai bun de preparat.

Vergi spunea...

@multumesc de sfat, de tinut minte! e drept ca noi nu avem masina de cafea dar avem ditamai robotul, se descurca el. Teoretic m-am descurcat deja, nu mai fac prajitura cu mac, desi tare ne place! faci tu cind ajung la timisoara!!!

laura spunea...

O.k,dupa7august(anul acesta)voi fi acasa pentru toata lumea care vrea sa vina la mine.Te(va) astept cu drag!

Vergi spunea...

@maia: barbatii sint foarte practici, adica il intrebam acum pe al meu, ce ma fac, ca tu chiar crezi, ca eu ma pricep bine de tot in bucatarie si vrei sa stii cum sa faci cascaval pane, care sa nu fuga!!! raspunsul lui, sa cumperi cascavalul cumparat prima data, cu care ti-a iesit! Eu insa fac asa, tai felii destul de groase, cam 1cm, il trec prin faina, apoi prin ou si dupa aia prin pesmet. Il pun la prajit dar nu il las foarte mult, ca incepe sa se topeasca. Cindva am renuntat la cascaval pane si il fac la capac, cubulete mici puse la prajit sub capac, se topeste totul si are un gust!!!( eu nu pun ulei sau daca pun ,e cit sa unga fundul tigaii.)

Vergi spunea...

@laura: esti o draguta, din pacate nu merge, eu ma gindeam cam peste doi ani, cind avem o intilnire de la terminarea liceului! cum se grabeste timpul, ca miine!

Katja - stapana de Athos spunea...

Hahahaha, mi-ai amitit de supa mea de legume uitata pe foc mic... De, am atipit. Cand m-am trezit, a devenit o mancarica de legume gustoasa... Hihihihihi! Se dusese toata apa aproape. Norocu' meu a fost acela ca nu s-au prins legumele de oala.

maia spunea...

:))) m-ai facut sa rad desi eram cam suparata, cred ca esti modesta, sunt sigura ca te pricepi foarte bine, am luat acelasi cascaval :(, l-am dat prin ou si pesmet dar... cred ca prima data am avut norocul "incepatorului" ca sa nu zic al prostului, o sa mai incerc sa le tai mai groase, daca tot nu vrea , ma dau batuta si-l duc la restaurant cand mai vrea cascaval pane si gata, sau il pun pe el sa-l faca ca sa inversam rolurile, ca stiu si io sa rad, si inca cum :))))

Vergi spunea...

@katja: numai vesti...bune! imi vine inima la loc!!!m-ai facut sa rid ca exact asta a patit acum o asistenta de-a noastra dar nu a avut norocul tau, pina a intrat in bucatarie , a fost obligata sa arunce si oala si taiteii!!!cert este ca rindurile voastre mi-au intarit convingerea ca munca in bucatarie e foare serioasa, cere multa atentie si concentrare si in final mult respect din partea dragilor de barbati, carora li se pare de la sine inteles, sa se aseze la masa, ca si cum ar fi cel mai normal lucru sa fie serviti! ia sa mai stea ei la bucatarie, atunci sa vezi respect!

Vergi spunea...

@maia: ideea cu inversatul rolurilor e perfecta, sa imi spui daca ti-a iesit! ghinionul meu insa ramine sa am un barbat medic, in sensul ca e invatat de la servici sa i se dea vorba aia totul la mina! si daca nu ii place ceva, e destul sa se uite urit! treaba cu uitatul urit la mine nu tine dar cu datul l-am invatat si eu gresit!

maia spunea...

stiu cum e cu "servitul" la mana, taica-sau fuse medic si s-a transmis obiceiul: si cand imi cere pastile (de ex) deschide gura de zici ca-i un pui de gaina din cel mic si nu ditai "leul", dar trebuie sa recunosc ca si io am partea mea de vina (cum era: cum ti-l cresti asa-l ai, nu?) :)))

sa aveti un week-end minunat

viorica spunea...

Cea mai recenta boroboatza a mea:azi era sa prajesc ficatzei de pui in...otzet!Noroc ca am observat la timp ca pe sticla din care turnasem peste ficatzeii din tigaie,ceea ce credeam eu ca e ulei,scria..."otzet".

Vergi spunea...

@viorica: asta da intimplare! ce bine, ca ti-ai dat seama la timp, iit dai seama, ce gust aveau ficateii, saracii pui ce pacate or fi avut!