sâmbătă, martie 28, 2009

Ora de vara







azi a fost de fapt o zi frumoasa, desi a plouat mai tot timpul. Mai iesea insa cite o raza de soare, care mai ca te face sa crezi ca meteorologii au dreptate si vine, vine primavara! asta pina am aflat ca se schimba din nou ora! treaba , care pe mine personal ma afecteaza foarte tare, o data ca imi intareste treaba aia cu tempus irreparabile fugit si apoi, ptc. organismul meu nu este pregatit pt. asemenea schimbari! ma da complet peste cap, mi se fura o ora de somn si nu stiu , cind mi-o da cineva inapoi! Viorica zicea astazi, ca la toamna, dar mie imi e somn acum! imi trebuie citeva zile , pina sa imi revin si ma simt ca in calatoriile lungi in Asia sau America, cind mai tot timpul numaram cit e ora acolo , cit e in Germania, plus primele zile de nesomn la intoarcere, pina ma invatam din nou cu timpul !pe cine pacalim, cind miine pe vremea asta spunem, ca e de fapt 22,24??? am citit ca nici animalelor nu le place aceasta schimbare de ora!!



Cum reactionati voi la schimbarea asta? v-ati obisnuit in ani sau aveti probleme?

14 comentarii:

Anonim spunea...

stai linistita, animalele au ceasurile lor biologice, mult mai bune decat ale noastre, de care cred ca li se cam rupe:-)
insa schimbarea de ora a adus si la noi ploaie cu soare, si nu oricum, grindina cu soare stralucitor!!!!
o vara placuta:-))

Viorica spunea...

In mod inexplicabil,eu ma adaptez schimbarii orei foarte repede.In schimb,tot in mod inexplicabil,in mod repetat de ani de zile,potrivesc de cu seara toate ceasurile din casa exact invers fatza de cum ar trebui,drept care aseara nu le-am mai potrivi.In schimb cand m-am trezit azi noapte intamplator la ora 3 si jumatate,am dat drumul la televizor pe unul din posturile care arata mereu ora si am vazut ca de fapt era 4 si jumatate.Astfel se face ca am stiut acum dimineata(in sfarsit!),cum sa-mi potrivesc cele 11 ceasuri pe care le am.

vergi spunea...

@luminitza: sa speram , ca va fi si o vara frumoasa, ca ora de vara avem deja! ieri a plouat nonstop, a fost frig, cica de miine e soare! abia astept. Sigur ca animalele au ceasul lor biologic, tocmai de aia e mai greu la inceput ,sa stie, ca nu li se mai da mincare la ora obisnuita! ca celor din libertate ma gindesc ca putin le pasa de ceas!

Vergi spunea...

@viorica: stai linistita, esti in companie buna, nici noi nu stim niciodata, desi au trecut atitia ani de atunci, cum facem cu ceasul, inainte, inapoi? noroc ca in final ne descurcam si nenumaratele ceasuri din casa merg toate ca lumea! rau este, cum am mai spus, ca eu ma adaptez greu la noua ora, ma scol indignata ca azi dimineata, ca ceasul spune, desteptarea, e ora 9 si e de fapt ora 8. Ma simt jefuita de o ora de somn!!!seara e invers, cum sa ma culc la ora 11, cind eu stiu, ca e de fapt 10??? cam dupa o luna e insa in ordine.

Mihai spunea...

Ceasurile tale par a fi decalate cu mai multe ore, hahaha! (asa se vede cel putin din prima imagine). Dupa parerea mea e o prostie schimbarea orei. Dar una mare de tot. Sigur, probabil ca e vorba despre acea campanie ecologista, despre acele calcule de economisire a energiei electrice (pt ca vezi Doamne, te trezesti sau te culci mai pe "lumina naturala", si nu e nevoie sa aprinzi becuri suplimentare etc.) in care eu unul nu cred. Nu energia electrica e problema planetei noastre ci poluarea datorata noxelor milioanelor de autoturisme si TIR-uri, de freonul instalatiilor de aer conditionat, de emanatiile rafinariilor si a marilor intreprinderi, de emanatiile radioactive nucleare etc. Eu sunt convins ca masura asta a fost luata de cineva, candva, dintre marii sefi ai lumii, care in mod cert acum nici nu mai e cunoscut, dar a ramas "agatata" ca si cum ar fi fost o idee geniala. Nu e. Repet, e doar o stupizenie. Cand se va reveni (peste ani) la normal, omenirea intreaga va ridica din umeri si cel mult se va amuza: "Chiar am facut noi, pamantenii, ceva atat de infantil, prin secolele XX-XXI? Dadeam ceasul inainte si inapoi de doua ori pe an? Si, oare, la ce folosea?"

Vergi spunea...

@mihai:ceasurile ai remarcat bine, arata ore diferite, ca sa arate inca o data, ce derutati sint unii din noi, de nu mai stii azi ce ora e in comparatie cu ieri! am ris mai inainte de jaluzele noastre, planificate sa coboare la ora 20, de unde sa stie ca s-a schimbat ora, au si coborit azi dar pe lumina!!le programam miine. Ai pus degetul pe rana, nu vad logica acestor schimbari si nici macar ce aduc ele bun, cred ca a uitat si cel care a hotarit schimbarea orei, de ce a facut-o. Oricum organismul nu il pacalim si mie una nu o sa mi se faca somn azi la 11, cind de regula ma culc, ptc. stiu ca ieri era de fapt 10. Ne invatam insa!!!asa ca o sa mi se faca somn saptamina viitoare si uite asa au cistigat cei cu ora de vara!

laura spunea...

Nu am nicio problema cu schimbarea orei(sau schimbatul,cum e corect?) si chiar nu am inteles niciodata rostul ei.Ma rog,mai multe capete luminate au decis si...asa sa fie.

Katja - stapana de Athos spunea...

Noi am "sarbatorit" schimbarea orei prin sooooomn la greu. Asa ca nu ne-am dat seama cum a fugit timpul si mai ales ca si-a schimbat si "haina". ;)

Viorica spunea...

DE STIUT!
Am scos de pe internet urmatoarele informatii(pe care le expun pe scurt):
-ideea orei de vara a aparut pentru prima oara in capul omului de stiinta Benjamin Franklin in 1784.
-primii care au introdus ora de vara au fost germanii incepand cu anul 1916.
-In tara noastra ora de vara a fost introdusa pentru prima oara in 1932 pana in 1940 si reintrodusa in 1979.
-"ora de iarna" nu exista pentru ca in afara perioadei orei de vara,in restul anului avem Timp Legal Roman.
Amanunte gasiti pe Google la "ora de vara".

Vergi spunea...

@laura: asta este foarte bine, ca nu simti schimbarea orei. Eu o simt mai ales , cind ne intoarcem din Asia sau Canada dar ce e drept sint niste ore bune de diferenta. Totusi mi-ar place sa ma lase la ce sint eu obisnuita, ca de ex. seara nu mi se face somn decit la fosta ora si dimineata ma simt pedepsita, ca ma scol asa devreme!!!

Vergi spunea...

@katja: fericitilor!! asta da schimbare! noi ne-am pierdut seara mutind multele ceasuri din casa, dupa care dimineatga am dat cu ochii direct de noua ora!!!ceea ce insa nu a fost o consolare pt. ora de somn jefuita!

Vergi spunea...

@viorica: multumesc mult de informatii, foarte valoroase, acum stiu pe cine sa bombanesc macar!!! de ce insa au introdus ora si de ce au renuntat un timp , nu am priceput, din partea mea puteau sa ne sara pe noi! ca abia ma bucurasem ca plecam pe lumina de acasa si plecam din nou pe intuneric!

Medeea76 spunea...

Pe mine nu ma influenteaza in nici un fel. Si eu si fetele ne-am obisnuit imediat, ne-am comportat ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic si gata.

Vergi spunea...

@medeea: asta este foarte bine, mai ales la fete, ca imi era teama ca mai ales copiii mici se dau cumva peste cap cu orele de somn sau de masa! si daca s-au invatat de mici, nu o sa aiba probleme niciodata!! azi noapte deja am dormit mai bine, fara gindul , cit e ceasul, cit era ieri pe vremea asta. Si ptc. se pare ca a venit cu adevarat si primavara, nu mai imi pasa deloc!!!