sâmbătă, aprilie 04, 2009

Käsekuchen (tort de brinza )
















tortul acesta am invatat sa il fac aici dar ptc. mi-a adus de la bun inceput aminte de vestita pasca cu brinza din Radauti, m-am gindit sa va dau reteta. Se apropie Pastele, aveti desertul ideal. Plus ca se face in timp record.





Ingrediente: pt. aluat: 200 gr faina, 1 lingurita praf de copt, 60 gr zahar, o priza de sare, 1 ou intreg, 125 gr unt sau margarina.





Crema: 1 kg brinza dulce de vaci, 250 gr zahar, 1 pachetel zahar vanilat, 4 oua intregi, 100 gr unt topit, 80 gr faina.





Se amesteca toate ingredintele pt. aluat, se ia o forma de tort, jumatate din cantitate se folosteste pt. tapetat fundul formei, jumatatea cealalta o folositi la tapetatul peretilor formei. Pt. a va fi mai usor, impartiti la trei, rulati-le si apoi intindeti-le usor cu facaletul, sa fie un pic mai inguste ca peretele formei. Ingredientele pt. crema amestecati-le si puneti-le in tava de tort, neteziti usor cu lingura. Se da la copt la 190 grade cca 50/60 minute.
Pofta buna!

12 comentarii:

laura spunea...

Asta da placinta! Am s-o fac de paste,promit.Multumesc,chiar vroiam ceva in genul asta asemanator pascai.

viorica spunea...

Ce frumos arata si ce pofta mi-ai facut!!!Imi faci si mie cand vin la voi?Abia astept!

Medeea76 spunea...

Bun, bun, bun! Multumim!!!

Vergi spunea...

@laura:ma bucur, ca ti-a placut cum arata, sa vezi ce o sa va placa, cind va fi gata! e usor de facut, nu e nevoie de prea multe ingrediente si ce e mai important pt.mine de ex. in maximum 10,15 minute e deja in cuptor! pofta buna de pe acum. Noi de Pastele ortodox vom fi in Turcia, asa ca nici macar oua colorate nu o sa avem! dar serbam duminica cu copiii, plecam abia luni. Si impacam toata lumea, mai ales pe mine, care voiam neaparat undeva la mare!!!

Vergi spunea...

@viorica: ai ales calea cea mai sigura! se face , e deja pe lista de deserturi de ziua mea! o sa ma asisti cu mult succes! si desi tu nu prea maninci dulciuri , tortul asta o sa iti placa in mod precis!

Vergi spunea...

@medeea: cu multa placere, o sa fiu foarte bucuroasa , ca o sa fie la mai multa lume pe masa de Pasti tortul meu!!! ( reteta Ute, recunosc!)In felul asta nu o sa mai para asa de rau, ca nu vom fi acasa de Pastele ortodox. Dar il serbam duminica pe cel catolic impreuna cu copiii si toata familia de aici, parintii lui Ute si Lazi. Cel mai tare ma bucur ca vine deja Iepurasul si la copii, desi la mine a fost deja! si a stiut ce am nevoie acum, costum de baie, rochie de plaja, sandale.Buun Iepuras!!!

Medeea76 spunea...

Vergi, vezi ca ai premii la mine pe blog!

Vergi spunea...

@medeea: ma uit si multumesc de pe acum, inseamna ca am meritat premiile!!!!

Anonim spunea...

ce-mi doream s-o si vad retzeta pusa in aplicare de cand mi-ai dat-o pentru pirate.acum nu mai am cale de intors!trebuie s-o fac!!!

Vergi spunea...

@luminitza: dupa ce o sa o faci, o sa iti para rau ca nu ai facut-o imediat! un desert asa de usor ! azi am batut si frisca, ca am avut musafiri , a fost foarte bun tortul asa imbunatatit! pofta buna de acum! il poti face de Pasti pe post de pasca!

genius spunea...

Da chiar seamana cu pasca din Radauti, mici diferente (stafidele, impletiturile), la o adica insesizabile cand o mananci! Si mai e si bleaul (daca nu e bleau, seamana extrem de bine-tava rotunda din tabla cu pereti inalti si drepti. Sigur e delicios!

Vergi spunea...

@genius: asta e tortul de brinza de fapt, i se pot aduce tot felul de imbunatatiri desigur mai mult pt. ochi, ca in rest gustul nu se schimba. Cel mai frumos obicei de Pasti in Radauti era, cind in duminica Pastelui la ora 6 dimineata duceau femeile cosurile cu bucate la sfintit in fata bisericii! noi mergeam de dragul spectacolului, era o adevarata expozitie de prosoape frumos cusute, cosuri unul mai frumos ca altul impodobite, cozonaci si pasca de toate neamurile! de la Sfintit mergea lumea acasa si minca cu familia de Pasti!mi-ar parea tare rau , sa se fi pierdut obiceiul!