marți, februarie 17, 2009

Carnaval ( Karneval )











perioada carnavalului este cred una din cele mai frumoase din timpul anului! incepe de fapt pe 11 .11. la ora 11, moment in care carnavalistii pun stapinire pe orase, iau cheile oraselor de la primari si o tin in sedinte si petreceri pina in asa zisa miercure de cenusa ( Aschenmittwoch ) , cind incepe oficial postul Pastelui. Si cum tot ce se face aici indiferent ca e munca sau distractie , e la modul foarte serios , si aceste sedinte de carnaval sint mai mult decit ... serioase!! fiecare oras are perechea lui de printi, de ministri, se imbraca barbatii in uniformele de garda respectiva. Nu departe de noi locuiesc printii de Kaarst, in toata perioada zilelor acestea toata casa lor, pina si gardul sint impodobite ca in basme! adevaratul carnaval incepe desigur cu 40 de zile inainte de Pasti intr-o joi, cind e de fapt ziua femeilor, ( se si numeste joia muierilor )crismele sint pline de femei, barbatii ramin acasa si se ocupa de ceea ce de fapt fac femeile de regula. Intre timp s-a mai schimbat obiceiul, umbla si barbatii din crisma in crisma, doar mai exista si bunici!!! incoronarea zilelor de carnaval o face ziua de luni , lunea rozelor ( Rosenmontag ), cind mai ales in orasele mari are loc marea parada de costume si care alegorice! marti e inca zi de petrecut , dupa care de miercuri incepe oficial postul! si cei mai multi dintre noi ne bucuram, ca viata intra in normal!! dragut a fost la inceput , cind am intrebat si eu ca omul, daca se stie de unde vine cuvintul carnaval, "carne vale" intelege orice roman, nu cred ca a fost in stare cineva sa imi explice! noi nu serbam carnaval decit in cerc restrins, prieteni dragi si sufletisti organizeaza la ei acasa, toata lumea vine mascata, sintem in jur de 50 de persoane, curioase sa vedem, cum mai aratam! si fantezia nu cunoaste margini! o dovedesc pozele facute cu costumele de la ultimele carnavale, aici un cuvint de multumire lui Mircea, care a avut asta seara rabdare sa faca pozele! sper sa va placa, astept parerea voastra despre carnaval! a inceput si in Romania sa se serbeze carnavalul? nu vad de ce nu, daca tot se importa alte sarbatori, de ce nu si una draguta de tot!

15 comentarii:

Anonim spunea...

Toate costunele sunt deosebit de frumoase,dar cel de balerina ti se potriveste"ca o manusha",ca nu degeaba ai luat candva lectii de balet la opera din Timisoara(ha,ha,ha!).Felicitari lui Mircea pentru realizarea pozelor artistice!
La noi nu a prins obiceiul carnavalului si nici nu cred ca va prinde,desi de ani de zile ni se arata la T.V.imagini din alte tari cu traditii"din moshi,stramoshi".Eu ma bucur ca de fiecare data cand vin la voi prind cate o parada fie a fanfarelor,fie a diferitelor"bresle" cu personaje care defileaza frumos aliniate fie pe jos,fie calare,cu costume puse bine la punct,cu care alegorice,cu strazi si case impodobite cu steguletze si ghirlande de flori,pregatite cu multa minutiozitate si seriozitate in fiecare an.
Banuiesc ca pozele facute cu multa rabdare de catre Mircea,a fost un fel de repetitie generala a toaletelor pentru urmatorul carnaval la care veti merge,la care va spun de pe acum:petrecere frumoasa!

Anonim spunea...

@viorica: eram sigura, ca tu care ai prins si faza mea de ...mare balerina, tu si muncitoarele de la Ocsko, care ma vedeam prin geam, cum fac exercitiile la bara!!!, ai sa apreciezi mai ales poza aia!!! subtirica ... ma ramas!! mai ales ..dupa ce am dat jos costumul! imi pare rau de tot, ca nu a prins ideea carnaval si la voi, e ceva asa de frumos!

Katja - stapana de Athos spunea...

Hahahaha, ce am mai ras la poza cu "Gina balerina"! Super tare costumul! Eu imi amintesc de balul mascat in care eu am fost o domnita venetiana, iar Sebi o dama de companie de lux. Buna alegerea care s-a lasat cu premiul cel mare!

Anonim spunea...

Nu am inteles prea bine cand e defapt carnavalul, la voi? In noiembrie sau acum? De ex la Venetia e in februarie (desi cu cateva sute de ani in urma, dura aproape tot anul!) Din pacate, in Romania nu exista o traditie a carnavalului. Uite, ce ma gandeam eu: decat sa se reinventeze o amarata de sarbatoare zonala a unui amarat de Dragobete (pe care cei mai multi nici nu-l cunosc, ca semnificatie de dragoste, specific romaneasca), mai bine s-ar pune in circuit un carnaval frumos, medieval, ca doar avem atatea orase cu aura medievala (majoritatea din Ardeal, dar si din Moldova si din Muntenia). Costumul ala postat de tine care se umfla l-am purtat si eu, odata la voi, de ziua mea, Doamne, ce-am mai ras cu totii cand am "dansat" un fel de "balet" pe muzica din Lacul lebedelor de Ceaikovski! :))

Vergi spunea...

@katja: tin minte si acum acele costume ale voastre, erati parca coboriti din carti de povesti! costumul de balerina l-am luat de la teatrul din Krefeld, am ris doar cind l-am vazut, ca sa nu mai spun, ca arata normal dar foarte larg, are insa o baterie, ajunge sa apesi pe buton si te faci , cit eram eu! si aici ceva minunat, din nou butonul si te faci la loc!! de ar merge asa si cu kilogramele mele!!! oricum eu m-am simtit ca o printesa , mai ales ca aveam si coronita!!!bine ca nu aveam de mers cu tramvaiul!!!

Vergi spunea...

@mihai: carnavalul propriu zis incepe in toata lumea catolica, din venetia la rio , ca sa numesc orasele cele mai vestite in perioada carnavalului, cu cca 40 de zile inainte de Pasti. Si este alcatuit ca sa zic asa din acele zile mai deosebite, joia muierilor, lunea rozelor , martea viorelelor si miercurea de cenusa, ultima zi. Ce este in nov., este de fapt inceputul sesiunii de carnaval, ptc. pina la carnaval au loc tot felul de sedinte importante, sedinte insemnind de fapt intilniri la care participa printii, ministrii si curtea lor, carnavalistii de rind!pacat ca nu se organizeaza macar in vestitele orase medievale din romania, mai ales ca acolo a fost catolicismul in floare! imi aduc aminte , ce bine iti venea in costum si am fost chiar foarte invidioasa pt. cit de gratios ai dansat!!si ce haz nebun am facut cu totii!

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

nu te uit in costumatia de calugaritza in care ti-am facut neuitata serie de poze care au facut inconjurul parisului!
daca la voi e asa la carnaval, imagineaza-ti cum e in brazilia!
aici ultimele manifestari publice au fost pe alte teme, politice, dar pana si la alea se merge pe muzica si tobe ,sunt si o gramada de petreceri intre prieteni cu costumatii de bal mascat!la ultima la care am fost invitati, eu trabuia sa fiu julia roberts si tony einstein:-))

Vergi spunea...

@luminita: cele mai frumoase petreceri de carnaval ramin dupa parerea mea tot cele date in cadru privat , cu invitati mai putini, care se cunosc intre ei si in felul acesta hazul e si mai mare! ati fost pina la urma la acea petrecere? Julia Roberts ti se potrivea perfect, ai ceva din ea!

Anonim spunea...

nu am ajuns ca era prea departe orashul -mai precis in orasul natal al lui tony , dar n-a avut zi libera la servici chiar atunci din pacate.
dar ne luam noi revansa..data viitoare!

Vergi spunea...

@luminitza: chiar asa sa faceti, or sa mai fie asa de multe ocazii! si idei de cosume parca din an in an tot mai multe!

Medeea76 spunea...

Vergi, de fiecare data cand vad poze cu tine costumata, rad pana la lacrimi... Ooo, ce mi-ar placea un carnaval in Romania, cu asta as fi de acord!

Anonim spunea...

Gina,toate costumele tale sant o.k,dar cum ai mers tu in masina la carnaval in costumul ala gonflabil?
Sau ai mers pe jos?Ha,ha,ha?

Vergi spunea...

@medeea: sigur inca nu a prins in romania ideea de carnaval dar ce imi pare mie rau este, ca s-a renuntat de cind lumea la acele baluri mascate, care cel putin in timisoara erau organizate de la gradinita la scoala sau cercuri private! unul din cele mai frumoase a fost cindva la liceul de muzica, unde eu eram nota muzicala si aveam o rochie superba cu portativul pe poale! si exista vestita familie krauser care iti inchiria orice fel de costum!!

Vergi spunea...

@geni: intrebare logica, cum sa circuli cu ditamai balonul pe tine?? costumul l-am prezentat acum doi ani la niste prieteni, de fapt mircea a fost eroul, s-a retras si a aparut cu el , e nevoie de ceva spatiu, sa se umfle!!!dupa care fiecare a vrut sa il incerce, ce haz a fost !!! risul a fost cu atit mai mare cu cit mircea aparuse intr-un costum elegant de curtean al lui ludovic nu stiu al citalea!!