vineri, februarie 06, 2009

Valentinstag


nu va speriati, stiu ,ziua indrgostitilor e abia pe 14 februarie! Nu e o sarbatoare romaneasca dar unul din cele mai frumoase obiceiuri , pe care romanii si l-au insusit si il sarbatoresc mai dihai ca la noi! ma intrebam insa, daca se stie de unde vine acest obicei si cum mai aveti o saptamina sa procurati mici daruri, o sa va duca gindul si la cel care a fost Sfintul Valentin. Daruri ,desi conform traditiei se dau de fapt flori!

Asadar, Sfintul Valentin a trait in secolul al 3-lea dupa Cristos si era epsicop ( Bischof ) de Terni. Se spune ca ramasitele i-ar fi ramas in Germania, unul din orase ar fi Krumbach in Bayern, italienii sustin ca se gasesc in Biserica Santa Maria in Cosmedin in Roma. Ca epsicop era indragit si cautat mai ales de tineri soldati, pe care ii casatorea desi din ordin imparatesc soldatii nu aveau voie sa fie casatoriti. Cadou de nunta le facea flori din gradina lui, de unde si obiceiul de mai tirziu, de a se darui flori in aceasta zi. A fost decapitat din ordinul imparatului Claudiu al II-lea pe data de 15 februarie.

I-a ramas numele , mai ales in zilele noastre unul din cele mai iubite de catre tineri indragostiti dar si de cei care au depasit acesti ani minunati.

Personal imi pare doar rau, ca o sarbatoare minunata a devenit o adevarata industrie, dar si asta apartine zilelor noastre. Mai aveti o saptamina, timp destul sa va ginditi la un dar frumos.

Si desigur timp sa va ginditi si la o alta zi la fel de frumoasa in viata voastra. Care a fost aceea? cea in care v-ati cunoscut partenerul, in care v-ati indragostit pt. prima data? sau poate ziua nuntii, ori ziua in care s-a nascut copilul sau copiii vostri?

10 comentarii:

Medeea76 spunea...

Vergi draga, la noi asa a fost sa fie: Ana s-a nascut pe 14 februarie...

Anonim spunea...

Nu stiam pana acum chiar nimic despre Sf.Valentin,asa ca ma bucur ca ai scris despre el.Mie imi pare bine ca Ziua indragostitilor se serbeaza si la noi,fiindca inaintea ei cu cateva zile,orasul pare mai animat de forfota cumparaturii cadourilor pentru cei dragi,tinerii sunt mai frumosi si de obicei si programele TV sunt mai frumoase.
Eu am mai multe zile despre care pot spune ca au fost "cele mai fericite",despre care as putea scrie o carte.Una dintre ele care mi-a venit acum in minte,e ziua in care am primit postul de profesoara de vioara la liceul pedagogic din Bucuresti,dupa 4 ani de naveta la Oltenita,perioada in care imi credeam toate visele spulberate.Despre altele,poate am sa scriu alta data.

Vergi spunea...

@medeea: cred ca nu exista cadou mai frumos decit acesta! eu as sarbatori in primul rind pe toti copiii nascuti pe 14 februarie, mici mesageri ai iubirii!!!si desigur pe norocosii parinti! a stiut Robert ce face, cadou pe viata!!

Vergi spunea...

@viorica: sigur, orasele sint toate mai frumoase in zilele astea, totusi mi se pare un pic exagerat. Nu prea mai are de a face cu o zi asa de frumoasa, in care fetele ar trebui sa primeasca munti de flori, totul s-a transformat in comert! kitschig citeodata , ce e drept frumos.Dar cum exista si alte bucurii in viata , ma bucur sa aflu una din cele mai frumoase in viata ta. Cu adevarat frumoasa, ce poate fi mai frumos pt. o profesoara decit o catedra la o scoala vestita, unde ai dovedit asa de multi ani, ca alegerea a fost una din cele mai fericite!

Anonim spunea...

Fiecare zi e un prilej minunat sa ne amintim macar pentru cateva clipe de cei dragi si sa le daruim ceva special. Uneori se poate darui un simplu zambet, venit din inima (nici macar nu costa bani). Daca exista si ziua indragostitilor de Sfantului Valentin, cu-atat mai bine ;) ...

Vergi spunea...

@mihai: ai pus cum ar veni , degetul pe rana! eu, care zimbesc cam 7 ore pe zi la praxis, ma tot intreb, oare de ce zimbim noi asa de putin, oare de ce sint atitea figuri suparate in jurul nostru? ca sint sigura, ca nu toti ar aveam motive de asta, pur si simplu uitam sa zimbim, sa ridem! mami spunea intotdeauna, cind eram trista sau mai plingeam, plinsul costa cit risul, ia fa bine si nu mai plinge! asa ca eu una as fi multumita sa ne daruim noi toti oamenii zilnic macar cite un zimbet! dar daca mai exista vorba ta si Valentinstag, sa daruim cite ceva dar neaparat insotite de un zimbet!

Anonim spunea...

Recunosc aceasta zi,ca fiind una speciala conform traditiei.
Dar,atunci cind iubesti si esti iubita,fiecare zi e "Valentinstag"
Am aflat si eu acum "povestea" in varianta de la tine.
Oare va interveni cineva sa zica rascpicat: ce Valentin`s day?
La noi,la romani e dragobetele!

Vergi spunea...

@laura: ai perfecta dreptate, cine e iubit si la rindul lui iubeste are in fiecare zi Valentinstag! cit despre sarbatoarea specific romaneasca, eu as sugera sa se numeasca "the dragobete", sa vezi ce ecou ar avea! pina una,alta atit Velentinstag cit si Helloween au prins in Romania asa un teren puternic,(s-a nimerit intr-un an sa fiu in Bucuresti de un Valentinstag, dupa ce am vazut la televizor, in ziare si reviste, mai ca puteai jura ca romanii au inventat sarbatoarea cu pricina! ca nu va ramine decit sa gustati sarbatorile din plin. Plus ca indiferent de unde vine, obiceiul de a darui flori sau mici daruri , e minunat! La cit mai multe flori simbata!

Anonim spunea...

eu abia astept 14 februarie!de data asta serbam eu si cu iubitul meu sotz in restaurant japonez!

Vergi spunea...

@luminitza: va doresc de pe acum o zi minunata! restaurantul ales e deja ceva deosebit de frumos, de intim , ce sa mai spun de mincare, noua ne-a placut grozav cind am fost. Cel mai mai tare ne-a impresionat bucatarul, care a preparat mincarea in fata noastra, folosindu-se de un ditamai iataganul, de a bagat si frica in noi!la cit mai multe zile frumoase!!