sâmbătă, februarie 14, 2009

Meniul zilei





























stiu, astazi ati fost rasfatate, invitate la restaurant sau mai frumos, au gatit sotii! de miine insa intrebarea eterna, ce sa gatesc??azi va sugerez chiar un meniu intreg: supa de vita cu galuste, carne fiarta cu hrean, daca doriti puteti fierbe si niste cartofi, iar ca desert spuma de zmeura! pofta buna! cum sint sigura, ca nimeni nu are nevoie de reteta de supa, cu atit mai putin de carne fiarta, urmeaza imediat reteta pt. spuma de zmeura.




Spuma de zmeura:




Ingrediente: o ceasca mare de zmeura congelata, (daca aveti cindva proaspata, cu atit mai bine ), o ceasca mare de zahar tos, un albus de ou sau doua, depinde cit de mari sint oule. Daca doriti o portie mai mare dublati sau triplati cantitatea. Ideal ar fi sa aveti un robot de bucatarie, daca nu ,merge si cu mixerul si in copilaria noastra mami a dovedit ca merge si cu telul! puneti pur si simplu toate ingredientele, lasati-le sa se bata , pina devin o crema spumoasa si tare de tot. O sa va placa asa de mult ca o sa va abtineti cu greu sa nu repetati macar din cind in cind reteta!

22 de comentarii:

Anonim spunea...

uauuuuuuu!ce rasfatz!mie mi-ar fi prins bine totusi si retzeta de galuste!happy valentine's tag!

Vergi spunea...

@luminitza: un rasfat , care a durat cel mai putin timp din lume, si asta pe mine in bucatarie ma bucura! reteta de galuste e foarte simpla, doar ca nu am cantitati anume, se bazeaza pe bune pe ochi. Asadar , depinde cita supa faci, iei un ou intreg ( daca e mai multa supa iei doua ), il bati ca la omleta, adaugi gris ( se gaseste in comert special de galuste, daca nu, pur si simplu gris ), adaugi gris pina iese un amestec nu prea tare dar nici prea moale, ca altfel se rup galustele. Trebuie sa ai grija sa fiarba deja supa cind faci galustele, rupi cu o lingurita din amestec, pui in supa, pina termini amestecul, le lasi sa fiarba, le intorci cu o furculita usor , sa fiarba pe ambele fetze. Probezi din una cind crezi ca e fiarta, de regula, cind sint fierte, se duc la fund.Totul este sa incerci o data si iti faci tu cantitatile, durata de fiert. Macar 10 minute!

Anonim spunea...

Exceptional,e un meniu usor de facut.O sa fac in alta zi caci,pentru azi,respectiv duminica am facut deja.
Imi place ca,uite asa,imi dai idei si sint foarte bune.
Pentru Lumi,eu fac galustele asa:
la un ou pun 4 linguri de gris.

Sebastian Cochinescu spunea...

Vreau și eu spumă de zmeure!
p.s.
Mi-a plăcut cana. :)

Vergi spunea...

@laura: m-as bucura de ex. sa facem cumva ca in fiecare saptamina macar o data sa ne dam idei reciproce, ce mai gatim! adica , eu o spun de fiecare data , problema cea mai mare ramine, ce?? sa imi spuna zilnic cineva, ce sa gatesc , ar fi usor. Asa ca pofta buna, cind faci meniul. Hrean se gaseste aici gata preparat, nici macar cu ala nu e munca.

Vergi spunea...

@sebastian: treaba se rezolva urgent, va fac cind vin acasa, au mai ramas doar doua saptamini, va fac , cind veniti voi aici! cit despre cana, kommt Dir bekannt vor??? pai e un cadou, a facut un lung drum tocmai de la Toronto! cineva , oare cine??? s-a gindit la noi!

Anonim spunea...

Vreau si eu spuma de zmeura!!!!!!!!

Vergi spunea...

@viorica: te cred ca vrei. Azi cind faceam desertul ma gindeam la tine, e pe primul loc la deserturi la tine, si tu esti cineva care nu prea maninci dulciuri. O sa facem, adica o sa faci, he,he , promit ca maninc si iti las si tie!!!

Anonim spunea...

vergi&laura:merci!supa de galuste urmeaza acusi ca experienta!ce buna supa facea mami!multa sanatate lui jeni!

Anonim spunea...

Mmmm! Spuma de zmeura! Ce buuuun! :)

Vergi spunea...

@mihai: pt. mine orice spuma , ca era de zmeura, de capsuni sau de visini e legata de vailingul ala mare, in care mami o batea cu telul la nu stiu cite grade in vara si ca un facut noi toti dispaream si nu o ajutam!! mai venea tati si o salva, dar ce munca de sisif era totusi, pina iesea, cum a iesit a mea dupa citeva minute in robotul de bucatarie!! pedeapsa? cred ca nicio spuma facuta de mine nu va avea parfumul cele facute de mami, ca sa nu spun de bucuria de a o minca! era un vailing urias si mie imi parea intotdeauna mult prea mic!

Anonim spunea...

Vai, da cum poate sa arate spuma! Trebuie sa fie un deliciu!

Anonim spunea...

Mi-ai amintit de cuvinte "timisorene" de demult: "vailing" (lighean din metal smaltzuit)! Mai era si cuvantul "canta" pentru recipientul din tabla cu care se aducea laptele. Cuvantul "netz" pentru plasa de piatza. Cuvantul "credentz", pentru rafturile din bucatarie sau din camara (careia i se spunea "shpais"). Ce alte cuvinte mai erau?

Vergi spunea...

@genius : ai dreptate, arata minunat, adica e si din punct de vedere cromatic un deliciu, parca nu iti vine sa crezi ca e de mincare! asa ca ...la prima ocazie fa-o, abia atunci ai sa imi scrii din nou, multam de reteta! pofta buna de pe acum!

Vergi spunea...

@mihai: multam de traducere, de ieri imi bat capul , cum as putea traduce dar singurul lucru, care imi vine in minte e...Schüssel!!! care de fapt inseamna castron. Asta insa era un fel de lighean, dar nu te puteai spala din el, era adinc, cu o forma rotunda si minere la stinga si dreapta, al nostru era spre marea mea bucurie, cel mai mare cu putinta! totusi mila mi se face abia acum de mami, sa faci spuma cu telul era ca o proba sportiva!!dar lui mami nu ii era mult sa faca vara mai in fiecare duminica!

Vergi spunea...

@mihai: mai spuneam shamli la scaunul mic, crumpi la carfofi, paradaisa la rosie, pita la piine, vadra la galeata si mai sint o multime de cuvinte , toate dragi mie. Peste ani am recunoscut si originea lor, care din germana, care din maghiara, combinate cu romana. Poate mai stii numaratoarea aia, eins, zwei, drei, Zucker, Bäckerei, pina aici totul nemteste, adica zahar, brutarie, si urma, Zucker, Becaritza, nemteste Bäckerin , si total romanescul , tu esti magaritza!!daca mai doresti exemple, Mimi cred e o enciclopedie de ele, cu toti ani stati in Ploiesti a ramas o apriga banatzanca!

Katja - stapana de Athos spunea...

Vai, spuma aia m-a cucerit iremediabil. Cred ca a fost dementiala. Abia astept sa vina si la noi sezonul sa o fac cu "zmeura de mosie".
A, si ce cana frumoasa ai acolo... :)

Vergi spunea...

@katja: ma gindesc ca zmeura de la mosie nu are concurenta, totusi sa stii ca eu o fac de ani de zile cu zmeura congelata si iese foarte parfumata si de culoare ce sa mai spun.Facem o proba cind vin, daca doresti!

Anonim spunea...

@mihai:mi-am amintit si eu niste cuvinte folosite in mod curent de catre banateni:
-clisa=slanina,
-dîrza=cîrpa,
-paradaisa=roshie,
-firobuz=troleibuz,
-mozi=cinematograf,
-zahar cotzke=zahar cubic,
-tzîdula=bilet,
-caralaba=gulie,
-clabatz=caciula.
Nu-i asa ca citindu-le te simti "ca la Timisoara"?

Vergi spunea...

@viorica: multumesc de lista trimisa lui mihai de fapt dar profitam cu totii de ea! chiar , de acele cuvinte uitasem, mai putin de zahar cotzke, ca recunosc cu rusine, cind imi e pofta de ceva dulce, ma duc in camera de odihna a fetelor in praxis si iau macar doua bucatele de zahar cubic, dupa care ma laud la Mircea, am mincat doua cotzke!!!

Anonim spunea...

Am învăţat să fac spumă de căpşuni la scoală, la ora de lucru. Să fi fost prin 65-66...
Uitasem complet de ea...
Mulţumesc şi...poftă bună !
Spaghetele bolognese au fost prea punţine (3 persoane, 300 grame spaghete).

Vergi spunea...

@geomarz: bine ai revenit, iti simteam lipsa!! si chiar ma gindeam, ca e un subiect, cu care in mod precis te ademenesc!! din toate spumele copilariei, ca de la capsuni la visine mami facea din toate fructele, personal imi place cel mai mult cea de zmeura, e mai parfumata, are o culoare asa de dulce!! ca dovada, miine avem musafiri la masa si la desert repet spuma de zmeura, ai sa rizi, in primul rind pt....mine!!! in rest meniu normal: saleuri cu cascaval ras deasupra , sa avem ce minca pina bem un pahar de sampanie,( le-am copt ieri toata dupa masa!!!) , un plataou cu salata rucola, impodobita cu rosii mici, mozzarella si salam italian uscat, ciorba a la greque, culmea ar fi sa fi scris corect, dar din carne de pasare ( mami o facea din carne de vacutza ), pui la tava cu cartofi püre si salata verde , si cu asta am inceput , spuma de zmeura!e o masa de prinz normala, pur si simplu sa ne vedem! rindul viitor sa faci spaghetti mai mult!!se maninca asa de repede!!!