miercuri, februarie 11, 2009

Spaghetti bolognese











cred ca prima intrebare dimineata ramine la fiecare gospodina, ce mai mincam? asa ca astazi mi-am adus aminte de spaghetti, se gatesc in timp record, sint teribil de bune si va asigur, dupa ce le gatiti o data, nu vor lipsi de pe lista voastra de mincaruri preferate.




Ingrediente: o ceapa mica, doi , trei catei de usturoi, carne tocata, ( eu iau in amestec vita si porc dar mai nou si doar pui ), sare, piper, cimbru, ketchup, cascaval ras, daca aveti si va place un pic de parmesan ras. Nu dau cantitati, merge pe bune dupa ochi, cite portii doriti sa faceti. Eu am facut azi doua portii, asa ca am luat cam 250 gr carne si jumatate de pachet de spaghetti.




Pregatirea sosului: caliti un pic de ceapa si usturoi, adaugati carnea tocata, lasati citeva minute dupa care adaugati ketchup, piper, sare, daca va place un pic de cimbru, lasati sa fiarba. Adaugati si un pic de apa dar nu prea multa, ca sa va ramina in final un sos de carne destul de gros. Fierbeti spaghetti, strecurati-le. Puneti in farfurie spaghetti, deasupra sosul de carne, cascaval ras, un pic de parmesan. Un pahar de vin completeaza perfect masa!




Pofta buna!!

11 comentarii:

Anonim spunea...

"Spaghetti bolognese"!Una din mancarurile mele preferate,asa ca ma duc chiar acum sa scot din congelator carnea tocata pe care am cumparat-o pentru sarmalutzele in foi de vitza pe care aveam de gand sa le gatesc maine,cand am sa schimb meniul cu drag,mai ales ca inca nu cumparasem foile de vitza.Multumesc pentru idee si pentru retzeta!

Vergi spunea...

@viorica: chiar ma bucur, nu o sa iti para rau, sa schimbi meniul, spaghetti se poate minca la orice ora!! cit despre sarmalute, amina-le , pina vin eu, si sarmalute in foi de vitza pot minca eu personal la orice ora!!! pofta buna de pe acum!!

mamica de Sebastian spunea...

Eu fac tot asa dar chilli con carne.Pun pe linga carne,o conserva de fasole uscata in sos de roshii niste boabe de porumb si un condiment special pe care-l iau la punga.E foarte bun si consistent.

Vergi spunea...

@mamica de sebastian: chiar ma intrebam cum se face chilli con carne, eu fiind o mare mincatoare de fasole sub orice forma! am sa o fac cu prima ocazie! multam de reteta!

Anonim spunea...

Am tot ce-mi trebuie,mai putin parmezan,am si vin,deci am sa fac.Multumesc,astept si alte retete!

Anonim spunea...

Ura!!!Am facut reteta cu piept de pui si a iesit excelent!Vorba Laurei,astept si alte retete care sa-mi iasa"la fix".

Vergi spunea...

@laura: mult succes, o sa vezi ce putin timp iti ia sa pregatesti totul si ce gustoasa masa de prinz veti avea. Ca sa nu spun, ce aspectuoasa, o imbinare perfecta de culori!

Vergi spunea...

@viorica: eram sigura, ca vei fi incintata, dupa cum am mai spus-o, sarmalele o sa astepte cuminti de tot pina sosesc! si nici macar nu a mai ramas mult. Pacat ca stau asa de putin, aveam ocazia sa ma las rasfatata in fiecare zi cu alt fel de mincare!

Medeea76 spunea...

Vergi, sosul bolognez e preferatul meu (cu paste sau lasagna). Mi-ai facut o pofta...

Medeea76 spunea...

Am uitat, sau cu cartofi copti.

Vergi spunea...

@meddea: ai ocazia sa mincati si cu si cu!!! sau sa ai rabdare, sa vin sa il fac eu, ma pun pe lista cu aceasta unica activitate in bucatarie! daca insa va e pofta, pina vin, pofta buna!