vineri, mai 29, 2009

Mami

Astazi, 29 mai 2009, Mami ar fi implinit 90 de ani!





Mami a fost o femeie frumoasa! iubea fotografiile ei, cu care nu scapa ocazia sa se mindreasca la oricine ii intra in camera. Mai ales fotografia in costum national o arata cu mult drag. E frumoasa Florica? ma intreba de cite ori vedea ca ma uit spre poza. Si ii rideau ochii cind ma auzea spunind, e tare frumoasa Florica! Mami a fost o femeie cocheta, nu ar fi iesit nici macar pina in fata portii fara sa se dichiseasca, de parca mergea in vizita. Mami a fost o femeie evlavioasa, se inchina la icoane dimineata, se inchina seara. Pina si la Sfintul Soare, cum il numea ea, se inchina. Mami a fost cel mai cinstit om pe care l-am cunoscut in viata mea, nu a mintit niciodata, nu ar fi fost in stare sa insele pe nimeni. Mami a fost o femeie inteleapta, doar unul Esop spunea ea, ar fi fost mai intelept ca si ea. Ridea cind imi spunea, voi sinteti destepti, eu inteleapta si Doamne, cita dreptate avea! Mami a fost o albinutza harnica, se scula prima, se culca ultima, o data nu am vazut-o obosita! era o femeie vesela Mami. Desi avea o casa asa de mare in grija, cinta cu noaptea in cap, fluiera fara sa oboseasca un adevarat repertoriu de cintece la moda! de la ea am invatat ca risul costa cit plinsul, asa ca sa ridem! nimeni nu are voie sa te vada necajita imi spunea , daca te doare ceva, imi spui mie, in rest sa nu vada, sa nu stie nimeni ce e in sufletul tau! Mami a fost o femeie ambitioasa, o mama fara seaman! nimic nu i-a parut prea greu sa faca din noi oamenii care am ajuns astazi, oameni adevarati, respectati de cei din jur! cu noi, copiii ei s-a mindrit de cind imi aduc aminte! Mami ar fi implinit astazi 90 de ani! Dumnezeu sa o odihneasca si sa ii dea o ceata de ingeri sa aiba grija de ea! Sint sigura ca de acolo, unde s-a dus, vegheaza asupra noastra, asa cum a facut-o toata viata ei. Si mai sint sigura, ca aceste rinduri ar fi umplut-o de bucurie! de aia le-am si scris! si nu am plins, ptc. stiu ca tare s-ar necaji sa ne vada tristi si plinsi!

11 comentarii:

Mihai spunea...

Mami este un model pentru noi toti de om integru, de bunatate, intelepciune si religiozitate. Ai dreptate, Soarele era deopotriva Dumnezeu pentru ea si il numea Sfantul Soare asa cum nu am auzit la nimeni altcineva. Sigur ca se bucura, de-acolo din cer, unde e impreuna cu Tati, ca vorbim astazi despre ea. Sunt mandru ca am avut astfel de parinti, minunati. :)

vergi spunea...

@mihai: exact acesta a fost si gindul meu! multumesc mult ca mi-ai descurcat partea tehnica, mi-a venit inima la loc! oricum sintem cu totii cu gindul la mami si tati tot timpul, cu atit mai mult astazi! si mami o sa se bucure, sa vada asta si o sa se gindeasca ca de fiecare data, ce copii buni am!

Viorica spunea...

Frumoasele ganduri pe care le-ai scris despre Mami,ecou al gandurilor mele,sunt cel mai frumos omagiu care i se putea aduce.

vergi spunea...

@viorica: chiar asa este! gindul ma duce de aseara la ziua minunata de anul trecut, cind mami ne-a facut cel mai frumos cadou, a ris cu drag la noi , ne-a recunoscut, si mai ales s-a bucurat de flori! ea, care nu vorbise de atitea zile a spus asa de clar si frumos , flori!!!

Cristina spunea...

Mami pentru mine reprezinta puterea de a rade. In afara momentelor de Craciun, cand plangea in timp ce canta colindul cu pruncii ucisi, eu am vazut-o pe Mami doar razand, zambind smechereste, cu gura sau cu ochii. Stiu ca acum zambeste in continuare, alaturi de Tati, asta daca nu se tine si acolo de shotii, si nu mustaceste, asa cum facea cand ii facea lui Tati cate o farsa (trebuie sa recunoastem ca se intampla si invers). A fost un om frumos si puternic.

vergi spunea...

@cristina: chiar asa a fost mami a noastra! un om extrem de sensibil, ea care nu ar fi plins nici cind avea atitea motive sa o fi facut, plingea cu ochii si glasul la cintatul acelei colinzi! de mila pruncilor , imi spunea ea, de mila pruncului Isus! dupa care insa ridea si ne facea si pe noi sa ridem! si ne iubea tare mult pe noi toti, mereu spunea in ultimii ani, ca tare ar mai dori sa o mai duca citiva ani alaturi de noi, ca tare ne iubeste! si Bunul Dumnezeu i-a dat o familie frumoasa, asa cum numai in carti parca gasesti, cu copii, nepoti, stranepoate si stranepoti! ce isi poate dori mai mult un om?

Anonim spunea...

odihneasca-se in pace la bunul Dumnezeu!

vergi spunea...

@luminitza: sint sigura ca asta face!

laura spunea...

Si pentru mine tusi a fost un om deosebit si,atit ea cit si unchiul erau din punctul meu de vedere,inca din copilarie,desteptii familiei,nici un unchi nici o matusa nu erau ca ei.Au avut si au locul lor pe podium,si pentru felul si sacrificiul pe care l-au facut in a va educa si a va aseza in societate,merita un gind si o floare in acest moment si de la mine.D-zeu. sa o odihneasca in pace!

vergi spunea...

@laura: multumesc din suflet pt. gindurile tale bune! si mami si tati te-au iubit foarte mult, erai un fel de copil al familiei, cel mai mic dintre noi! si sint sigura ca asta nu ai de unde stii, eu ti-am cusut primii papucei! nu ma intreba , cum or fi aratat, dar stiu ca i-am cusut!

vergi spunea...

@tuturor: mami sint sigura ca ieri a fost acolo unde s-a dus ,fericita. Ca nu a fost uitata, ca toti am avut o vorba buna pt. ea. Asa m-am gindit eu azi dimineata, cind mi-a povestit Viorica visul ei de azi noapte. Se facea ca mami statea undeva linga o cale ferata, a aparut o pasare mica de tot, care nu se ridica de pe linie si mami tot incerca sa o alunge! intre timp a venit o locomotiva si mami a sarit sa salveze puiul, aruncindu-se intre roti. Viorica a incremenit in vis si spre marea ei usurare a trecut locomotiva si a aparut mami rizind cu puiul in mina! noi sintem puii ei si va veghea tot timpul si de acolo, unde este acum asupra noastra! asta a vrut mami sa ne spuna in visul Vioricai!