joi, mai 14, 2009

Prajitura cu crema de zahar ars




























ne pregatim de party, aceasta e prajitura
, pe care de regula o fac! nu am facut-o anul trecut si am primit adevarate amenintari, nu o faci, nu venim!! cum sa risc asa ceva? asa ca va dau si voua reteta, nu se stie niciodata, cind patiti la fel!







Foi: 300 gr margarina, 400 gr smintina sau frisca nebatuta, un virf de cutit de sare, faina cit cuprinde.







Crema: se pune la caramelizat zahar , o ceasca mare de ceai. Inainte de asta insa se face urmatoarea compozitie: se amesteca doua cani si jumatate de zahar, cu doua cani si jumatate de lapte, 4 linguri de faina. Cu aceasta compozitie se stinge zaharul caramelizat. Se lasa la fiert la foc mic de tot cca 15 minute, pina devine dens ca o smintina groasa. Se adauga 100 gr de unt.







Se face mai intii aluatul, se da la rece, pina e gata crema. Din aluat se fac sase foi, coapte pe fundul tavii. ( inainte sa le bagati in cuptor , sa le intepati cu o furculita.) Se coace prima foaie, se pune crema pe ea, si tot asa pina se coc cinci din ele. Ultima foaie se coace si se farimitzeaza .Cind e rece se presara pe ultimul strat de crema.

12 comentarii:

Anonim spunea...

aiaiaiai!nu ne-am nimerit la prajitura asta si noi!
pofta buna, ca de aratat arata superb!

laura spunea...

Ca de obicei ne dai retete super.E de notat de incercat.Pozele sint super aratoase si cred gustoase.Am inteles ca simbata "aterizeaza" si Nelu la tine,va doresc din suflet o petrecere cu voie buna!

laura spunea...

Scuze,prajitura e gustoasa precis,nu pozele cele aratoase!

Mihai spunea...

Hehehe! Se pare ca voi fi unul dintre fericitii beneficiari! Veniti si voi, ceilalti cei dragi, sambata! Ce ziceti? Nu-i o idee buna? Mmm, abia astept sa mananc ceva atat de bun!...

vergi spunea...

@luminitza: e cu adevarat grozava dar foarte greu de facut, adica ia timp si din pacate e exact ce nu avem niciunele din noi! o fac cind veniti in vara.

vergi spunea...

@laura: si una si alta, pozele aratoase si prajitura formidabila! doar cu multa munca dar cu un pic de organizare, merge! eu incep pregatirile pe baza de lista, pe bune , am pe pervazul de la geam lista, cu ce am de facut in fiecare zi. Inecep pregatirile destul de repede, asa ca nu mai e chiar obositor sa organizezi un party. De ex. luni a fost aranjarea barului si camerei , udne se maninca!! joi prajitura si lista a ramas deschisa. Ma bucur din suflet ca vine Nelu, ca e Viorica aici, vor fi si copiii, nu am avut niciodata asa multa familie alaturi! imi pare rau, ca Nicu fiind foarte ocupat, nu are cum veni, eram quartetul perfect!! rindul viitor!!!

vergi spunea...

@mihai: tu chiar beneficiar esit! ce crezi , ce am facut pina la ora asta?? pregatit camera ta, abia te asteapta! cit despre prajitura, e pt....premianti, deci si pt. tine!!! cu o sarcina, pe care te rog sa o implinesti ca administrator de blog, sa faci cumva sa nu fie asa mare spatiul intre aliniate, pozele mi-a iesit sa le apropii, textul , nu! danke schön, ai deja prajitura!!

viorica spunea...

Avantajul primului sosit!Am beneficiat pana acum de marginile taiate de la prajitura cand a fost gata si pot spune ca merita pe deplin toata munca depusa pentru o asemenea bunatate.

viorica spunea...

Avantajul primului sosit!Am beneficiat pana acum de marginile taiate de la prajitura cand a fost gata si pot spune ca merita pe deplin toata munca depusa pentru o asemenea bunatate.

vergi spunea...

@viorica: ai dreptate si imi pare sincer rau, ca v-am tratat cu margini de prajitura!!! desi lui mircea i se par cele mai bune! miine insa iti sta la dispaozitie toata prajitura!!!!

genius spunea...

vai cum poate sa arate, yami!

vergi spunea...

@genius: pofta buna de pe acum, e usor de facut!! ia doar un pic de timp!