duminică, ianuarie 18, 2009

Gulii umplute







weekend-ul s-a dus, ramine intrebarea, ce mincam miine??? astazi am pe lista mea, gulii umplute. Cantitatile sint relative, nu e nevoie sa fie chiar asa la fix. Eu iau de regula carne de pasare, colesterolul saracu!!! deci, patru gulii, 200 gr carne tocata, o ceapa mica, o lingura de supa de orez, sare, piper, marar, cimbru.
Curatati guliile ,scobiti-le cu o lingurita sau un cutitas cit puteti de bine. Caliti o ceapa tocata, adaugati carnea, orezul, sarea ( eu pun de regula la fiecare mincare si un pic de vegeta ), mararul , cimbrul. Umpleti guliile, daca va ramine umplutura faceti niste perisoare . Puneti apa la fiert cu un pic de sare, cind clocoteste bagati guliile si perisoarele. Se fierb cca 30-40 minute. Faceti un sos alb sau un sos de rosii ( eu fac de regula de rosii, foarte simplu, ulei, o lingura de faina, las un pic faina dar sa nu se prajeasca, o sting cu o cana de bulion ). Scoateti guliile fierte sau lasati-le doar intr-un pic din apa in care au fiert, turnati sosul , dati in clocot. Pofta buna!!!

10 comentarii:

mamica de Sebastian spunea...

Vergi fie.ti mila,chiar vorbeam deunazi cu un prieten ca n-am mincat din copilarie gulii umplute si mi se face brusc pofta,acu apari si tu cu asa ceva.Eu n-am facut un viata mea,dar am sa fac de pofta cite 1 pt fiecare.

Anonim spunea...

arata delicios!am sa fac sigur si eu retzeta!saptamana asta chiar!

Vergi spunea...

@mamica de sebastian: eu zic sa faci! sint bune si asa de usor de facut, cu atit mai mult cu cit poti imbunatati reteta cum doresti. In mare ma gindesc, ca e aceeasi umplutura ca cea de la ardei umpluti. Nu dureaza mult, e gata cit ai bate din palme si hai sa fiu sadica!!!, foooaaaaaaarte gustoase! pofta buna! eu am facut doar patru bucati, cit sa fie de o pofta!

Vergi spunea...

@luminitza: sa faci neaparat! ma gindesc ca nu ar fi rau sa dai mai intii un pic orezul in fiert, iese mai putin indesata umplutura. Sau la mine iese asa ca e piept de pui fara pic de grasime. Eu am pus orez de fiert in lapte, ca ala iese mai cremos. Pofta buna de pe acum!

Anonim spunea...

Noroc ca nu mi-e foame tocmai acum!Saptamana viitoare imi fac neaparat.Multumesc pentru idee.

Vergi spunea...

@viorica: cu multa placere! ai ideea, sa vad si guliile umplute! o sa iti placa, mai ales acum in vreme de iarna, cind sint sigura ca ducem cu totii dorul legumelor!

Anonim spunea...

Ce pofta mi-ai facut! Mi-ai amintit si de celebrii dovlecei umpluti pe care-i facea mami! Dar si guliile cred ca sunt minunate! Mmmm!

Vergi spunea...

@mihai: de fapt e cam aceeasi reteta, dovlecei, ardei, important ramine ca sint toate foarte gustoase! si ceva nou, personal m-am saturat de vesnica friptura la tava. Pofta buna,sa faceti.

Anonim spunea...

Desi,cam rar gulii acum in miez de iarna,iar cind apar,sint destul de scumpe,am marcat reteta si o sa fac si eu.Multumesc!

Vergi spunea...

@laura: sa faci, o sa va placa, guliile sint cam tot anul, cindva ajungi tu la ele. Culmea aici nu e diferenta de pret la legume indiferent de anotimp. Va doresc pofta buna!