vineri, ianuarie 23, 2009

Polenta cu cascaval


azi serbez de fapt un mic jubileu, cea de a SUTA postare! ma felicit si recunosc, ca nici macar eu nu am crezut ca o sa rezist asa de mult!!! in cinstea evenimentului mincarea mea preferata, mamaliguta! suna frumos numele strabunei noastre mamaligi, polenta. Spunea Raducu , ca in decembrie la schi in Italia era una din cele mai scumpe mincaruri! asa ca, de ce sa nu o facem noi? cantitatile pe care vi le dau sint relative, va orientati dupa cita cantitate, doriti sa faceti. Eu am luat asa: 200 gr cascaval ras, 100 gr sunca, 3 oua si desigur mamaliga fiarta tare.

Luati un vas de Jena, ungeti-l, puneti un strat de mamaliga, deasupra bucatele de sunca usor prajite, ou fiert tare taiat felii, cascaval ras. Repetati operatia de doua ori, puneti deasupra cascaval ras si dati la cuptor la 200 grade, pina primeste o culoare aurie!( cca 20-25 minute )

Uitati , ca e o bomba calorica, uitati de colesterol si pofta buna!! e bine sa mai si uitam de atitea reguli!!! desigur nu zilnic!!!

29 de comentarii:

Anonim spunea...

la cat mai multe articole si la cat mai bune mamaligi cu crusta aurie:-)

Anonim spunea...

Tine-o tot asa,cu articole de tot felul,cu umor,citate,retete!
Pentru mine e o bucurie sa te citesc si-ti multumesc mult!

Vergi spunea...

@luminitza: multumesc. Adevarul este ca mamaliga e la mine pe primul loc la capitolul mincaruri preferate.Asa ca era normal sa imi serbez jubileul cu mamaliga si daca i-am mai pus si crusta aurie, e de bun augur. Pastrez crusta pt. viitorul meu de bloggerita!!!

Vergi spunea...

@laura:multumesc pt. vorbele bune, e frumos sa afli, ca cineva te citeste cu drag. Mie mi se pare oricum fascinant, cind vad, ca sint citita, adica ma gindesc eu, cutare s-a gindit la mine, ia sa vedem, ce a mai scris Vergi, a deschis computerul si si-a luat timp de citit si de scris citeva rinduri. Multumesc si pt. asta!

Anonim spunea...

seara buna, intr-adevar va cetesc, desi nu intotdeauna si scriu, de exemplu, la citate, am inceput de cateva ori dar nu mi se pareau cele mai bune alegeri exemplele mele, m-am gandit ca ma fac de ras, si nu mi-am dat "nota de trecere" :(

Vergi spunea...

@maia: mai intii multumesc ca ma citesti. Te rog insa sa nu exagerezi, blogul este in ochii mei un fel de tribuna, in care eu personal scriu ce imi trazneste prin minte si cine are rabdare sa scrie, o face pur si simplu. Nu e un concurs de cine e mai citit, destept, spontan sau mai stiu eu , cum. Pur si simplu scrie, asa ca nu vad, de ce nu ti-au placut citatele tale. Fiecare cuprinde mult adevar si mie imi face placere sa le citesc, sa le dau mai departe, uneori fara sa ma intereseze de cine sint. Asa ca te rog mult, curaj, scrie fara sa iti faci autocenzura,eu ma bucur de fiecare rind. Dar ai uitat sa imi spui, iti place mamaliga? nu exagerez cind spun, ca e mincarea mea preferata , genele strabunilor probabil, ca in Timisoara mincam mamaliga fie la mama acasa, fie la un Lacto-Bar vestit vizavi de Corso.

Anonim spunea...

multumesc frumos pentru randurile adresate, in ceea ce priveste autocenzura - desi mi se pare un termen destul de dur, consider ca trebuie sa te placi tu (in ce spui si faci) ca abia apoi sa te astepti sa placa si altora, si trebuie urmata si de acel: "si faci ceva pentru asta..?!", bineinteles ca in mod normal sunt naturala si spontana, dar mi s-a parut ca e un minim necesar de respect pentru cel pe al carui blog scrii, sa fie de o "nota" cat mai mare - calitativ vorbind; in ceea priveste mamaliga, da imi place (la bunici nu exista nici o zi fara mamaliga), cel mai mult cu branza, smantana,cu ochiuri romanesti, de obicei in weekend fac, va doresc un sfarsit de saptamana cat mai placut, aici la bucuresti s-a mai incalzit un pic si acum e chiar soare

Vergi spunea...

@maia: ai dreptate cu autocenzura, dar nu am gasit alt cuvint potrivit. Adica, eu spre deosebire de multa lume, care traieste in strainatate, sustin ca desi sintem aici de 20 de ani si toata ziua scriu si vorbesc doar nemteste, vorbesc perfect limba romana, greu e insa uneori sa gasesc repede niste cuvinte, care sa exprime , ce gindesc. Oricum ideea ai inteles-o, scrie asa cum iti vine sa o faci, va fi perfect. Miine vine la masa fiul meu si nora noastra nemtoaica de aici, la rugamintea lui am pt. el mamaligutza cu ciuperci cu smintina, desigur pt. ea am alt meniu, snitele de vitzel.Fara mamaliga!!!!

Vergi spunea...

@maia: multumesc de urari, va fi un weekend cu adevarat frumos, e de fiecare data , cind vin copiii la noi mai frumos ca oricind.Si tie un weekend frumos, daca e soare e deja frumos!

Anonim spunea...

multumesc mult-mult, s-a simtit caldura din urari (lucru intr-adevar rar) si sa fie o mica sarbatoare de fiecare data cand sunteti cu totii; ma "mananca la limba" sa incerc sa te rog sa ma dumiresti cu ceva (in timp o sa reusesc sa gasesc explicatia completa), am fost de cateva ori in germania, si am stat prea putin de fiecare data pentru ca ne duceam cu treaba, dar ceea ce pot spune ca a fost un adevarat soc pentru mine este faptul ca desi stiam de ordinea, curatenia, organizarea nemteasca, nu mi-am inchipuit ca isi poate pune amprenta intr-o masura atat de mare pe viata pur si simplu, adica parca toata desfasurarea vietii era dupa un plan bine stabilit, se simtea in aer, ma uitam la oameni, cum fiecare isi vedea de ce are de facut dar intr-un stil calm, asezat, recunosc ca m-a impresionat in mod placut, parca puteam sa gandesc mai clar si mai limpede la ce am de facut, nu cu aceea agitatie browniana de la noi, nu cu acel haos care te oboseste suplimentar, de parca nu am avea si asa destule probleme zilnic de rezolvat, si mi-ar place sa stiu de unde vine cu adevarat acel "aer" pe care l-am simtit de cate ori am fost (de prea putine dupa gustul meu, :)

Anonim spunea...

Felicitari si urari de bine si de cat mai multe postari!De cate ori am timp citesc cu mare placere ceea ce scrii si te admir pt.consecvanta ta!
Retetele sant pt mine punctul nr. 1,gatitul fiind hobby-ul meu.
Mama facea altfel mamaliga la cuptor:punea un rand de mamaliga intr-o forma unsa,apoi branza de oi,mamaliga si deasupra facea niste adancituri in care punea cate un ou crud.Dadea la cuptor pana oule se inchegau.E ceva mai dietetica!Pofta buna si la cat mai multe retete!Geni

Vergi spunea...

@maia: grea intrebare, adica in sensul , ca mie mi se pare totul normal. Cred ca problema socului e legata pe bune si de zona de unde vii din Romania. Adica, noi sintem timisoreni, am crescut intr-o zona multiculturala, in care majoritatea erau nemti,ordonati, punctuali, curati.Eu mai spun de gluma cunostiintelor aici, ca adevaratii nemti au trait in Romania, acolo am vazut eu , tot ce din pacate aici incepi deja sa vezi mai rar.In regat sint oamenii altfel, parca mereu pusi pe cearta, pe scandal.O fi si viata de azi altfel, greutatile dar o vorba buna si un zimbet nu costa.

Vergi spunea...

@geni: bine ai venit pe blogul meu, te mai astept cu interventii, mai ales la capitolul bucatarie, tu fiind experta la capitol. Buna idee , abia astept sa fac prima mamaliga si asa o sa o fac. Ideea cu cuibul de oua cred ca pe linga ca e nemaipomenita ca mincare, are si o contributie la aspectul estetic al mamaligii.

Sebastian Cochinescu spunea...

Ce bine arată! Poftă bună!

Katja - stapana de Athos spunea...

E un dementiala propunerea ta. Cunosc preparatul (de ce oare?) si-l recomand. A, felicitari pentru 100. Abia astept sa citesc si articolul numarul 1.000!

Vergi spunea...

@sebastian: multumesc, pofta am avut si inca ce pofta!!!! care pofta a mers pina astazi, cind am facut mamaliguta cu ciuperci cu smintina, pacat ca nu l-am fotografiat pe raducu, cu cita pofta a mincat si tot repeta, lecker!!!

Vergi spunea...

@katja: na endlich!!! ca la vederea mamaligii sau mamaligai, cum e corect??, a uitat toata lumea de jubileul meu!!!asa ca eu una sint in continuare mindra de mine, ca am reusit sa rezist atitea articole, adica la conditiile generale, keine Zeit, dar uite, ca m-am descurcat. Si o sa ma straduiesc sa o fac si pe mai departe.

Anonim spunea...

:) intamplator si eu am facut mamaliguta cu ciuama de pui si ciuperci, buuun
felicitari pentru postari (am lasat si eu la bancuri ceva :), la cat mai multe

Vergi spunea...

@maia: am citit , am si raspuns. Sa va fie de bine, sint sigura, ca a fost foarte gustoasa. Asa jubileu mai rar, asa ca la cit mai multe , cu sau fara mamaliga!

Anonim spunea...

Felicitari si la cat mai multye postari! Daca ar fi sa ma iau dupa retetele tale delicioase, cred ca as pune cate doua kg pe mine, zilnic :D

Vergi spunea...

@mihai: multumesc pt. felicitari, cit despre kg sa le mai si uitam, ca nu mai apucam sa ne dam seama, ca si a minca e o bucurie!! si cite o reteta din cind nu strica!

Anonim spunea...

Felicitari pentru toate cele 100 de poatari,carora sunt sigura ca se vor adauga inca multe,multe!!!
Mie-mi place mamaliguta asa:un pic de unt pe fundul unui castronel,branza telemea,ou fiert tare,taiat felii,un strat de mamaliguta fierbinte,apoi inca un rand de unt,branza,ou si mamaliguta.Pot spune ca e ceva"ca la tata acasa",fiindca era si mancarea preferata a lui Tati,caruia îi placea si sa o prepare pentru noi toti.Ce buna era!
Imi mai place mamaliguta cu sarmalutze,sau cu tocanita,sau cu ciulama si,stii ceva?Mi s-a facut o pofta scriind,ca ma duc sa-mi pregatesc urgent o portie,chiar "ca la tata acasa".

Anonim spunea...

Facut sera trecuta. Succes total. Pus parmezan. Si unt pe fundul castonului.
La mai multe postari !

Vergi spunea...

@vioirca: multumesc de urari! nicio problema cu mamaliga preferata, ai ocazia cit de curind sa mi-o servesti, si cu sarmale si cu tocanita, mamaliga sa fie!!

Vergi spunea...

@geomarz: multumesc de urari, sper si eu la cit mai multe postari, adica sa imi ajunga timpul pt. asta si desigur, sa tot gasesc desrpe ce sa mai scriu. Ca sa fie interesant si pt. cine citeste. Buna mamaliga ai facut, sa va fie de bine!!! noi am facut a doua zi un adevarat dezmat culinar, recunosc insa ca eu nu am mincat, (abia m-am bucurat sa vad ca din nov. cind ajunsese colesterolul 286, a ajuns acum 170, de m-a felicitat si doctorul )si anume: mamaliga ramasa am taiat-o felii ca un tort, desigur avea prin ea ingredientele originale si am prajit-o in ulei, de au iesit niste felii rumene si apetisante!!!

Anonim spunea...

@ Vergi
Viata mea nu este atat de trepidanta. Mai functioneaza principiul 8*3. 8 ore de somn, 8 ore de odihna, 8 ore de munca.
Mai am dupa-amieze in care, daca nu am chef sa fac nimic, nu fac...
Depinde de mine.
Si, atunci, daca nu am o supraveghere prea stricta, ma bag in calculator.

Vergi spunea...

@geomarz: mi se pare un principiu foarte sanatos, adica e timp pt. fiecarea actiune importanta! somnul e pt. mine foarte important, odihna la fel. Dar ca la toate femeile asa zisele ore de odihna se duc cu treburi casnice. Cred ca la noi cel mai greu este ca lucram si dimineata si dupa masa, cu o pauza de prinz de trei ore, din care o ora sintem pe autostrada!!! romanul are o vorba inteleapta , pe care eu o citez mereu, una peste alta e bine!

Anonim spunea...

O reteta mai speciala.Nu o gasesc pe la tot romanul.FELICITARI si pentru postari si ptr sfaturi.Ma bucur ca am gasit un loc in care experienta (in ale gospodariei) cuiva imi va folosi. Multumesc pentru idei de calitate postate.

P.S.La categoria link-uri parca se mai vrea a fi listat un blog(banatean)-surprinde prin sinteza noutatilor medicale

Anonim spunea...

Dar ultimului anonim,nu-i raspunde nimeni? Bine fie...ma numesc Vali