luni, ianuarie 05, 2009

Vorbe mari


pe cind eram in clasa a opta descoperisem eu frumusetea vorbelor mari citite in nenumaratele carti, pe care le devoram mai zi si noapte! asa ca imi facusem eu un caiet de citate, de care eram foarte mindra. Pina cind intr-o zi a dat Nicu de el si a inceput sa rida si sa imi spuna, ca ma port ca o domnisoara de pension si daca imi plac citate , sa le tin minte!! caietul l-am distrus cred, am incercat sa retin cit mai multe citate dar nu isi mai aveau farmecul de dinainte, ptc. eu efectiv traiam fiecare lucru , pe care mi-l notam. Nu erau nu stiu ce citate, dar imi mergeau la suflet si cum eu eram mai tot timpul indragostita nu putea lipsi unul gen, "omnia vincit amor! "sau ca cea care tineam discursul la toate intilnirile de la terminarea liceului unul gen, "tempus ireparabile fugit! "prima data l-am folosit la intilnirea dupa 10 ani, acum rid, la 28 de ani nici nu stii, ca timpul trece, ai oricum impresia , ca tineretea e vesnica! cind eram nefericita, ma gindeam la Oblomov si un citat din roman," nimic nu mai reinvie din ce e sortit sa piara "si plingeam ca si eroina lui parasita!!doar ca bietului Oblomov ii era lene sa iubeasca! lista era foarte lunga, mereu gaseam cite ceva , demn sa fie notat.! o dovada cu trecerea timpului v-o dau azi cu bradul nostru parasit pe terasa! am aflat din ziar ca miine soseste masina , care incarca brazii, asa ca a trebuit sa ii luam podoabele si sa il pregatim de dat!!!! ca un fel de simbol insa am observat abia dupa ce am facut poza, ca alaturi este iepurasul nostru!! care se bucura, ca e la rind el acum!

Voua ce vorbe mari v-au placut? m-ar bucura sa imi trimiteti citeva citate!

21 de comentarii:

Sebastian Cochinescu spunea...

"Cel ce se luptă cu monștrii trebuie să fie atent ca el însuși să nu devină un monstru".
Nietzsche

Vergi spunea...

@sebastian: nu stiam citatul asta, fantastic, de tinut minte!!!cred, ca ma reinorc la caietul copilariei.

Anonim spunea...

"Daca reusesti, continua, daca nu reusesti, continua!", Nansen ("Cu saniile la Polul Nord")

Anonim spunea...

P.S. Felicitari pt. fotografie, tocmai pentru ca iepurasul e in asteptarea Pastelui (care - a propos de trecerea timpului - ca maine va veni), iar bradutul e inzapezit :)

Anonim spunea...

„quod erat demonstrandum”, probabil din dorinta de incheia "triumfal" sustinerea punctului de vedere, de multe ori prea detaliat sustinut, unii imi zic ca e bine :), altii ca plictisesc :( , asa ca le adun si merg mai departe,

ps: un 2009 cu multe bucurii!

Anonim spunea...

Ai sa rîzi,dar dupa ce am citit articolul postat de tine,apropo de"vorbe mari",mi-au venit in minte niste imagini din copilarie:pe peretzii din bucatariile unor vecine sau chiar rude,stateau atarnate de 4 cuisoare la loc de cinste,niste shervete dreptunghiulare,albe imaculate,apretate,pe care erau cusute migalos cu atza colorata,"desene naive",gen:o femeie grasa,(nu stiu de ce grasa neaparat),langa o masa pe care erau cratitze si farfurii,o ceapa,un ardei,o roshie,tinand in mana o lingura de lemn,avand langa ea si vreo doi copilasi.Deasupra desenului era scris(cusut) cu litere de mana,cate un text dintre care imi vine acum in minte cel care zicea asa:
"Nimanui sa nu faci rau,ca te vede Dumnezeu!".

Anonim spunea...

P.S.Nu pot sa cred ca a nins la voi atat de mult!!!

Anonim spunea...

P.S.Nu pot sa cred ca a nins la voi atat de mult!!!

INCERTITUDINI spunea...

"Cine are casa de sticla sa nu arunce cu piatra in casa vecinului"-V.Parvan
Cel mai frumos la o femeie este misterul"-Baudelaire
"Un curcubeu care ramane pe cer un sfert de ceas nu mai este privit de nimeni"-Goethe
"Fetele bune ajung in cer, fetele rele ajung unde vor"-Ute Erhardt
"Amore, more,ore, re probantur amicitiae"

Vergi spunea...

@mihai: ma bucur sa citesc doar citate noi. Nu stiam de asta dar mi se pare , ca eu asta fac de o viata!!!treaba cu iepurasul e direct draguta, ca eu am ce am cu jucariile, as fi in stare sa ma scol din pat , doar ca mi se pare ca urechile ursuletului nu stau drept. Asa si cu iepurasul, sa nu fi fost mircea sa rida de mine, il aduceam de cind lumea in camera! oricum l-am ocrotit si l-am luat din iarba pe terasa!

Vergi spunea...

@maja: vorbele astea contin un adevar atit de ...suparator citeodata, ca te ia ori cu furie, ori recunosti, asta este, am ramas fara replica!si apropo, quod erat.. a fost o idee buna, sa ne mai gindim un pic dupa atitea zile de huzureala absoluta, cel putin la noi asa a fost! a fost anul ideal, sa inozi un concediu din 22 dec. pina azi! multumesc mult de tot pt. urari si tie un an nou bun!

Vergi spunea...

@: viorica: nu pot sa cred, ca ai citit undeva intr-o bucatarie ceva asa de frumos si adevarat!! fenomenal! servetelele alea le stiu si eu, am sa incerc sa traduc unul din bucataria de la timisoara, "curatenie in bucatarie si pivnita, mincare buna pe masa, aduc armonia, Köchin, das vergesse nie!!!, bucatareaso , nu uita asta niciodata!!" mie imi placeau servetelele astea, avea si mami unul cu un iepuras care minca un morcov!!! a nins cu adevarat foarte mult si se pare, ca tine zapada!

Vergi spunea...

@floare albastra: multumesc , mi-ai scris citeva si toate frumoase. Cu rusine recunosc, ca desi am facut germana cel de Goethe nu il stiam, dar ce e drept nici Goethe nu cunosc in intregime!!!amore, more... a trebuit sa il invatam pe de rost la latina, alaturi de lista fara sfirsit parca de prepozitii!! ante, apud, ad , adeversum si asa mai departe, cine le mai stie???

Vergi spunea...

@toti cititorii: va multumes tuturor si pt. ajutorul dat! adica, eu am la cabinet pe un perete citate vestite si imi creste inima, cind vad pacienti , ca nu se dezlipesc de masa mea,pina nu citesc tot ce scrie! am sa traduc si citatele voastre si or sa fie la loc de cinste!si va asigur, ca vor fi citite!

Anonim spunea...

"Sa speram ca pentru fiecare dintre noi,cei mai frumosi ani din viata,sint cei care vor veni."
Autor necunoscut mie.
"Nu esti bun de nimic,daca esti bun doar pentru tine." Voltaire
Sint doua cugetari care ma calauzesc,cred in ele.

Vergi spunea...

@laura: amindoua citatele contin mult adevar, primul mult optimism! de fapt cred ca nici nu prea conteaza , sa tii minte, de cine sint, eu uit mereu de ex., important este sa te calauzeasca! e ca si pe vremuri, cind mergeam la concert si ma intreba viorica, ce a fost si eu spuneam, opus! imi placea , era un concert bun, imi venea sa plec acasa, era unul rau!asa si cu vorbele astea, le tin minte, sint fenomenale!

Anonim spunea...

ars longa, vita brevis:-)

Medeea76 spunea...

Niciodata sa nu spui niciodata.

Vergi spunea...

@luminitza: uite un adevar asa de adevarat si asa de adeverit de viata!! ce joc de cuvinte mi-a iesit! totusi mie mi se pare dincolo de adevarul vorbelor, fenomenal, ca de fapt oamenii in vita lor brevis au fost cei care au facut ars longa!!!

Vergi spunea...

@medeea: chiar asa, personal mi s-a intimplat de atitea ori sa se adevereasca vorbele, ca nici nu mai am curaj sa spun, niciodata! chiar nu se stie! de fapt eu imi las de regula cite o mica portita deschisa indiferent de situatie! nu se stie, cind bati la ea!!

Nelu Baescu spunea...

Domna Gina ma numesc Nelu Baescu sint din Eforie-Nord Romania sint meneger al companiei de spectacole Fantazzio solist de muzica usoara populara si cintece de petrecere mi-a povestit de dumneavoastra colegul meu Laurentiu Vlad as dori o colaborare cu dumneavoastra. La multi ani ! tel 0733 764252 Tot binele din lume pentru ca va ocupati de sufletele romanilor.