sâmbătă, ianuarie 10, 2009

Meseria mea


draga de mami avea bunul obicei de a pastra absolut tot ce era legat de noi, de copilaria noastra, de adolescenta noastra! asa am si astazi primul meu guleras de uniforma, primele ghetute ale lui Raducu si multe scrisori ale lui. Pina si putinele scrisori de dragoste de la Mircea tot mami le-a pastrat! le recitesc din cind in cind cu dragoste si recunostiinta! asa si azi dimineata. Mi-a picat in mina o scrisoare a lui Raducu si mi-am adus aminte, ca el isi dorea sa se faca doctor, de cind imi pot aduce aminte, cred ca a fost unul din putinii copii, care a depasit faza sofer sau pompier! ( mariti scrisoarea, o sa vedeti iscalitura, dr...)

In ce ma priveste mi-am visat toata copilaria, sa ajung o avocata vestita, cum vazusem eu intr-o telenovela mexicana mi se pare! o avocata, care printr-o pledoarie minunata, scapa un nevinovat !! in visele mele ii scapam pe toti si plecam asa de frumos, ca ma apucau pe mine lacrimile. Nu a fost sa fie! la inceput , ca sa nu plec din Timisoara, apoi, ca mi-a fost lene, rau imi pare insa pina in ziua de azi. Asa ca am ajuns profesoara, nu mi-a placut nici cum suna cuvintul, am incercat totusi sa fiu o profesoara buna. Si daca e sa ii ascult pe fostii mei elevi, am si reusit. As fi insa nedreapta sa nu recunosc, ca marele meu succes se baza mai ales pe faptul, ca.... eram imbracata pe gustul elevilor mei!!! si predam o limba straina!!tot era ceva!

Acum fac cu totul altceva, o munca , care insa imi place, lucrez direct cu oameni, care au nevoie mai ales de o vorba buna de incurajare, de un cuvint, care sa le aduca zimbetul pe fata, sa le ia teama. Ca nu cred, ca exista om pe lume, sa mearga cu curaj la stomatolog!! si reusesc mai de fiecare data!

Va place meseria voastra? ce ati fi vrut de fapt sa deveniti? a fost optiunea voastra sau a parintilor? mami si-a dorit de ex. ca eu sa ma fac actrita si nu a inteles niciodata, de ce ii tot spuneam, ca nu se poate, nu am talent!! vorba ei, sa intri la facultate, vine si talentul!!!!

23 de comentarii:

Sebastian Cochinescu spunea...

Eu sunt un norocos. Ador ceea ce fac și-o fac cu pasiune. Fără pasiune suntem mai triști.

Vergi spunea...

@sebastian: sint convinsa, ca ce faci tu ,e facut cu multa pasiune! in ochii mei de ex. tu ai fi putut deveni un mare pianist, e destul sa imi aduc aminte , de cum iti zburau degetele pe claviatura, simteam eu ca ametesc de atita viteza! si totusi ai ales, ce ai fost sigur, ca te va implini.Si bine ai facut!tu ai fost cumva un vizionar, nu multa lume a inteles de la bun inceput, ca viitorul apartine computerului.

Anonim spunea...

Desi nu mi-am dorit,am ajuns profesoara de vioara,dar din fericire nu la o scoala de muzica,unde n-as fi avut rabdare sa ascult scîrtzîielile unui singur elev pe ora,ci la liceul pedagogic de invatatoare al judetului Ilfov,cu sediul in Bucuresti,gard in gard cu palatul Cotroceni.Aveam 18 eleve pe ora,ma descurcam minunat si imi placeau orele pe care le tineam.La un moment dat,am dorit sa fac o orchestra de coarde,drept care am invatat niste eleve sa cante si la viola,doua la violoncel si una la contrabas,cu care am reusit sa cant piese frumoase din muzica clasica,intr-o vreme in care erau la mare apreciere corurile care proslaveau "viata noastra fericita",drept care n-am luat niciun premiu la Cantarea Romaniei(ce pierdere mare!)pe motiv ca:"tovarasa profesoara,nu merge Vivaldi la concursul asta..."Bine macar ca mergea tare bine si cu succes la serbari,unde eram apreciate,eu si elevele mele,de catre spectatori printre care erau si unii care nu credeau ca fetele n-au urmat scoala generala la o scoala de muzica.

Vergi spunea...

@viorica: iti raspunde una din persoanele, care au apreciat cel mai putin la inceput vioara ta!recunoaste, era cumplit, sa exerseze cineva ore intregi. Ca studenta am fost insa mindra, ca mi-ai dat sa iti duc vioara acasa si pe coridor la facultate era lumea in extaz, cinti si la vioara??? iti dai seama, ca nu am spus nu! mai tirziu insa am fost plina de admiratie pt. orchestra ta de muzica semisimfonica, cred ca ii spunea. Iar din vara, de cind nu am fost in stare sa invat nici prima strofa din Hänschen klein, sint topita de admiratie fata de oricine, care stie sa cinte la un instrument muzical. Totusi tie ti-as fi dorit un pic mai multa copilarie!!

Katja - stapana de Athos spunea...

De mica mi-am dorit sa ma fac doctor chirurg si ai mei au inteles de la inceput aceasta pasiune a mea si m-au incurajat. Nu-ti spun, "din cauza de lipsa" de material didactic (respectiv, corp uman) eu faceam disectii si analize la modul cel mai serios, cu bisturiul si toata trusa aferanta cu pense si asa mai departe, pe animalele care-mi cadeau in mana in bucatarie. Ce drob iesea din mainile mele... Hehehehe. Mi-am dus visul cu tot tacamul (meditatii de fizica, chimie, anatomie, disectii cu tona de-i ingrozeam pe colegii mei) pana in clasa a XII-a, ultimul trimestru cand, brusc, am cotit-o spre psihologie (de', am redus tot corpul uman, doar la creier!). Nu ma intreba cate "Da' de ce?-uri" nu mi-au auzit urechile. Raspunsul a veni inevitabil la fel pentru fiecare: "Conjunctura!". Nu-mi pare rau deloc ca am ales psihologia pentru ca din 2001 o practic cu pasiune. Imi amintesc insa cu drag de perioada in care studiam pentru medicina si imi mai vine, trecator, un gand tare indraznet: ia sa dau si la medicina... Hihihihi.

Vergi spunea...

@katja: blogul este fenomenal si ptc. aflam atitea lucruri noi despre noi. Nu stiam sau am uitat, ca de fapt voiai sa faci medicina dar ai avut avantajul, ca intr-un anume fel nu te-ai indepartat prea tare de visul tau. Daca iti dai doctoratul, ai deja titlul!!! ai ales insa bine, psihologia este dupa parerea mea una din cele mai fascinante specialitati, cred, ca as putea sa imi imaginez, ca o puteam face si eu. Cred, ca se poate spune fara exagerare, ca nu exista limite, cind e vorba de psihologie, de sufletul omenesc!

Anonim spunea...

Ce tema interesanta! Uite, in ce ma priveste, a ajuns pana la urma sa-mi placa sa fiu profesor de estetica (mi-am dat si un doctorat in specialitatea asta), dar sunt absolut convins ca alta ar fi fost meseria care mi s-ar fi potrivit pe deplin: regizor de film. Din nefericire, am realizat numai cateva pelicule de surt metraj. Din fericire, din cand in cand am scris si am publicat cate o carte, fie roman, fie proza scurta sau eseu, care in mintea mea tot un fel de filme au fost.

Anonim spunea...

eu m-am nimerit bine pe felia mea!ha!

Anonim spunea...

Da imi place ce fac. Nu-mi plac conditiile in care lucrez.

Vergi spunea...

@mihai: cred ca meseria de regizor ti se potrivea cel mai bine! mai ales cu succesele internationale deja avute la o virsta la care altii nu stiau nici ce inseamna bine cuvintul regie! imi aduc aminte, ca ai vrut de fapt sa dai admitere la regie film si ti s-a spus, ca regia ar fi o a doua facultate, nu are rost sa incerci.Pacat ca nu ai facut-o, dar intr-un fel tot regizor ai ramas! tot ce faci regizezi cu multa minutiozitate, si asta e formidabil!

Vergi spunea...

@luminitza: chiar bine de tot te-ai exprimat! si tu ai inceput cu altceva si pina la urma ti-ai gasit adevaratul drum. Nici nu mi te-as putea imagina altceva decit o artista fotografa. Fiecare poza facuta de tine are ceva aparte,ce iti merge direct la suflet. Si de cind ai si cel mai bun fotomodel, am spus luca, nimic nu iti sta in cale! la cit mai multe succese!

Vergi spunea...

@geomarz: bine ai revenit! sint convinsa , ca iti place ce faci si o faci cu multa pasiune! ca de altfel tot ce faci, e destul sa imi aduc aminte de minunile alea de cozonaci! cit despre conditii!! nu stiu, unde lucrezi tu, stiu insa ca am avut nefericirea in vara sa vad zi de zi si asta timp de doua saptamini un spital romanesc! am plecat acasa urind cred toata Romania! nici macar pe oamenii din spital nu i-am inteles, pareau ca putin le pasa, ce se intimpla in jurul lor, era asa un fel de, asta este, nu iti place, nu mai veni pe aici! eu as fi avut poate optiunea, dar bolnavii?

mamica de Sebastian spunea...

Si eu cind eram mica vroiam sa devin asistenta.Din pacate dezamagita fiind ca n-am intrat la liceul sanitar m-am razgindit,si vroiam sa ma fac profesoara,mama nu a fost de acord asa ca am dat la drept.Dar uite ca destinul m-a ajutat sa-mi indeplinesc visul macar partial,nu am ajuns medic dar tot in domeniul sanitar lucrez.Si imi place mult..

Vergi spunea...

@mamica de sebastian: eu care am schimbat deja meseria mea de baza pot afirma, ca nu e important , ceea ce faci, ci cel mai important ramine, daca o faci cu daruire sau nu. Iar daca lucrezi in domeniul sanitar si iti place, o faci cu dragoste si pasiune, e perfect. Ptc. cred ca in nicio meserie nu e nevoie de dragoste si de daruire ca in mediul sanitar. Mult succes mai departe si un loc bun de munca! bolnavii merita oameni ca tine!

Anonim spunea...

@vergi:am inceput cu altceva acel altceva fiind facultatea de litere, ba mergand si mai sus pe firul apei, gasim si liceul pedagogic. si in ciuda facultatii de arte terminata cu brio si masterat, am impletit mereu prima iubire-literatura in ceea ce fac si azi.asa ca sa stii tu ca nici macar meseria de educatoare nu o regret, ba chiar am si exerxsat-o foarte de curand intr-o gradinitza bilingva(engleza franceza ) aici.asa ca la mine n-a existat cale gresita sau inceputa prost ci s-au completat una pe alta pana azi!

Vergi spunea...

@luminitza: drumul tau a fost perfect, minat de dragoste si daruire in tot ce ai facut, iar rezultatele le culegi astazi! si vorba ta, fiecare pas l-a completat pe urmatorul!

Anonim spunea...

Dragă Vergi,
Condiţiile din spitalel de aici sunt dezastruase. Şi nu din cauza personalului. Sau, poate, mai corect, în cea mai mare parte nu din cauza personalului.
Revelionul l-am petrecut la spital. Unde am avut "fericirea" de a mă zbate să încropesc nişte medicaţii (urmau 5 zile libere, fără farmacie) să văd cum una dintre infirmierele noastre intră în insuficienţă hepatică fără să am posibilitatea să o investighez, şi să mă lupt, împreună cu personalul cu doi pacienţi pe ventilator. Amândoi, se pare, au scăpat.
Spune-mi, care este vina mea pentru iresponsabilitatea politicienilor de aici şi pentru iresponsabilitatea indolentă a ministerului cu pricina ?
Si, cu toate aste, imi place meseria mea, pe care o fac cât se poate (nu cât pot eu) de bine.

Vergi spunea...

@geomarz: in cele doua saptamini petrecute ca insotitor intr-un spital in bucuresti am plins si de mila doctorilor, ca sa nu spun de mila pacientilor! si am inteles ca din pacate prea putini medici isi mai fac azi datoria cu pasiunea , care apartine unui doctor! pur si simplu se dau cumva batuti, lupta cu morile de vint, nu mai au putere sa lupte cu atitea! si ce m-a durut foarte tare nu numai pt. mama mea , ci si pt. atitia pacienti, a disparut respectul! adica pe vremea tovarasilor se spunea totusi doamna si domnule, acum au ramas apelative gen mamaie, tataie, mai ales din partea personalului!!! de ce mamaie? eu am fost mindra toata viata mea, ca mama noastra era o doamna, in spital era o mamaie!!!acum sa nu rizi, cred ca cel mai tare ma deranja cuvintul, ca in banat nu se foloseste!!!si nu te supara, ptc. sint convinsa, ca tu esti o exceptie, atitia medici aroganti am vazut in spitalul ala, ca mi se parea, ca sint in filmul fals! cindva ma gindeam, ca e forma lor de refulare, daca tot sint redusi la zero in spital, macare vizavi de pacienti si insotitori sa se dea si ei mari!!!eu sint de felul meu nu prea legata la gura, de data asta am tacut atita,ca imi venea sa urlu citeodata!!!si sa explic tuturor, ca am si eu niste drepturi!!!

Anonim spunea...

@ Vergi
Toata lumea are drepturi.
Din pacate, drepturile sunt conditionate de realitate.

Imi amintesc versurile lui Labis

"Ca legea ni-e desarta si straina
Cand viata-n noi cu greu se mai anina....
Ca legile-s straine si desarte
Cand sorumea-i flamanda si pe moarte..."

Si sa-ti mai spun ceva. Persoanele sunt cu ata mai arogante, cu cat sunt mai incompetente si inculte.
Lumea medicala nu fece exceptie.
Asa este, in partile astea, apelativel de baza sunt "mamaie" si "tataie". Este lumea lor. Asa cum, in Banat se spune "maica" si "taica".

Imi pare rau pentru experienta negativa prin care ai trecut.

Lucrurile se vad diferit din zone de observatie deiferite.

Pentru moment, cuvantul de ordine de aici este "supravietuire".

Vergi spunea...

@geomarz: experienta asta negativa ma costa din pacate teama , care a intrat in mine, adica teama de a veni in Romania si ca mi s-ar putea intimpla ceva! ma pregatesc la sfirsitul lui februarie sa vin pt. citeva zile si desi ma bucur din suflet, undeva in adincul sufletului ramine intrebarea, si daca ajung in vreun spital??? Doamne fereste, nu am ajuns in toti anii ,cit am stat acolo dar uite, ca teama s-a cuibarit! si mai e ceva, eu vin si plec, ce fac cei de acolo, ce faceti voi, care va confruntati zilnic cu situatia aia de miini legate! ca ai vrea sa faci atitea!!! poate ne vedem cindva si mai povestim! si de bune si de rele!!!

Anonim spunea...

Mulţumesc pentru invitaţie.
Dacă vii în Buc., mi-ar face plăcere să ne întâlnim.
Să vedem unde rămâne chestia cu aroganţa.
Cu sănătatea, aici este simplu.
Ai bani peşin, e bine. Nu ai, nu.

Anonim spunea...

PS
Dacă vrei, când ajungi aici, îmi trimiţi un mesaj pe ultima postare de pe blogul meu. Vedem cum facem.

Vergi spunea...

@geomarz: ok , vad cum ma descurc. Adica eu stau de data asta doar trei zile, cumva le fac insa pe toate.