vineri, ianuarie 29, 2010

Arrivederci









17.IANUARIE 2010 Duminica dimineata, am si ajuns in Civitavecchia de la ora 8 si ptc. raminem doar cinci ore in Roma, fugim la autocar imediat dupa micul dejun. Am optat pt. un tur cu autobusul, nu ne pare insa foarte rau, ptc. am stat cindva in Roma o saptamina si o cunoastem cit de cit. Ideea a fost excelenta, ptc.din pacate e un frig de nu iti vine vorba aia , sa alungi un ciine din casa darmite un turist din autocar. Primul gind la vederea orasului a fost ....o lectie despre Elvetia ( asta pe cind eram eu in Romania profesoara de germana ) si care incepea asa " alle Wege führen nach Rom, der schönste aber durch die Schweiz" Mai pe romaneste, toate drumurile duc la Roma, cel mai frumos insa prin Elvetia!! mare adevar mai statea si in lectia asta! de neuitat si Roma si Elvetia! orasul inseamna istorie, oriunde iti arunci ochii dai de marturiile trecutului. Ca sa nu mai spun ca doar propozitia , Roma a fost intemeiata in anul 753 i.Hr.te si umple de uimire, admiratie, respect! am trecut pe linga citeva monumente de neuitat, piramidele, baile Caraculla, circul Maximus, Colina Palatin, villa Borghesse, asta ca sa insir doar citeva din minunatiile , pe linga care treceam. Nu se putea sa nu facem un popas in Piata Sf. Petru , sa admiram domul ! acolo pulseaza viata la modul superlativ absolut, indiferent de anotimp sau vremea de afara!ploua, era frig dar oamenii nu plecau, pur si simplu se uitau cu o admiratie fara margini! ceea ce am facut si noi desigur. Era duminica, am sperat ca e si Papa la slujba, nu era, asa ca nu am mai intrat in biserica, pe care de altfel o cunosteam. Ma gindeam, ca sa fi stiut Papa ca venim noi doi,isi mai modifica programul !!! mi-a parut rau ca nu am avut cum admira treptele spaniole si Fontana di Trevi, dar nu erau in drumul nostru. Cumparam mici amintiri pt. cei dragi de acasa si la vapor cu noi!!Miine ne intoarcem acasa . A fost un drum minunat, am adunat atitea amintiri frumoase dar din pacate deja vorbim la trecut! mai sint vapoare, mai sint atitea alte locuri necunoscute, gindul la ele si deja ne ia tristetea! Multumesc pe aceasta cale celor care au avut rabdare sa citeasca insemnarile mele de calatorie, a fost un mic maraton dar ma gindesc ca a meritat!

8 comentarii:

Mihai spunea...

Frumoasa si calatoria dar frumos si jurnalul tau, plus fotografiile! Nu pot decat sa va doresc sa "recidivati" cat mai curand si sa ne mai incantati si in viitor cu astfel de relatari! :)

vergi spunea...

@mihai: trebuia sa ma auzi, am dat drumul la computer si cind am vazut postarea de azi am spus, o, o, o a fost mihai pe blog! multumesc! da, a fost o excursie frumoasa, mi-a facut placere sa povestesc despre ea si as fi foarte fericita sa facem cindva un concediu impreuna! in general gindurile mele se cam implinesc!

laura spunea...

Foarte ,foarte,frumos,totul la superlativ,peisje,locuri,oameni si in special toaletele tale.Te admir la modul cum sti sa te imbraci in toate ocaziile.

Viorica spunea...

Citez din ultimele rânduri ale tale ale jurnalului calatoriei voastre recent incheiate:"A fost un drum minunat,am adunat atâtea amintiri frumoase,dar din pacate deja vorbim la trecut.Mai sunt insa atâtea vapoare,atâtea locuri necunoscute,gândul la ele si ne ia deja tristetea".Va doresc sa vizitati toate locurile necunoscute pe care vi le propuneti si de acum încolo si sa ne încânti si în viitor cu astfel de relatari,dupa cum va ureaza si Mihai in comentariul sau.
Doamne-ajuta!

vergi spunea...

@laura: multumesc mult de tot pt. aprecieri! adevarul este ca eu sint recunoscatoare de cind ma stiu dragei de mami, care ma imbraca ca pe o papusa de mica si avea grija, dupa ce am crescut sa faca din orice petec de material cea mai frumoasa tinuta cu putinta!! asa a educat o... adevarata pupaza!!! si nu imi pare rau, asta apartine femeii, sa fie pusa la punct in orice imprejurare! calatoria a fost cu adevarat de vis , unul din cele mai frumoase concedii facute.

vergi spunea...

@viorica: wow! am scris eu ceva demn de citat! adevarul este insa ca rar mi s-a intimplat sa imi para rau de fiecare clipa trecuta intr-un concediu. De regula abia asteptam cumva spre sfirsit sa treaca deja timpul si sa ne intoarcem acasa. Ei bine, pe vapor parca imi venea sa tin cu forta de fiecare zi , care se scurgea! cred ca poate si de unde nu am avut o clipa sentimentul, ca a trecut vremea si cumva gazdele noastre se grabesc sa scape de noi! dovada, ca si in ultima seara ni s-au schimbat asternuturile de pat,sigur o faceau in fiecare seara dar cumva ma gindeam ca fiind ultima, bagajele deja facute , ne lasa in plata Domnului! uite ca nu, au fost perfecti pina in ultima clipa!

Sebastian Cochinescu spunea...

Felicitări pentru o așa de frumoasă călătorie și un jurnal fascinant! :)

vergi spunea...

@sebastian: multumesc pt. felicitari! ma bucur ca m-ai urmarit, tu fiind in categoria celor fara timp absolut deloc. Daca ti l-ai luat , chiar mult de tot ti-a placut. Intr-o buna zi o sa faceti si voi o asemenea calatorie si o sa imi dai inca o data dreptate, e fascinanta!