duminică, ianuarie 31, 2010

Iarna pe ulitza







Daca ma gindesc bine , strada noastra este de fapt un fel de ulicioara ca in poeziile lui Cosbuc. Nu sint pe ea decit patru case, doua cite doua de-o parte si de alta, privindu-se ...geam in geam dar asta aici nu deranjeaza pe nimeni. Nici nu e de fapt o strada, e un fel de fundatura cam ca in bancul acela cu drumul vine numa de la Cluj! asa ca drumul nostru nu duce niciunde, decit la noi acasa!asadar e adevarat, drumul numa vine!!! avantaj mai ales vara, e o liniste de iti vine sa muti macar ...un depou de tramvai pe ea! eu o iubesc mult pe strada noastra indiferent de anotimp, doar dragostea nu pune conditii! ieri insa am iubit-o parca mai mult ca alta data. Nu mi-a venit sa imi cred ochilor, cind am ridicat jaluzelele, totul era imbracat intr-o mantie alba, de pina si masinile vecinilor aratau ca niste mogildete albe. Un gind ascuns s-a cuibarit totusi, cum ajungem la praxis, ca aveam garda. Desi simbata am avut bucuria sa vedem ca toate strazile erau curate , inclusiv desigur autostrada, parca fusese iarna doar pe strada noastra! pina la prinz a disparut iarna cu totul, un soare cald si triumfator dar mai ales promitator a topit toata zapada! au ramas insa pozele, priviti-le, e un eveniment, prea des iarna nu e aici!!

6 comentarii:

Viorica spunea...

Ce frumos!Daca ma gândesc bine,sunt primele fotografii de la voi,cu peisaj de "iarna adevarata",de când locuiti în acea zona a Germaniei,în care de obicei se intra din toamna direct în primavara(si din pacate,câteodata din primavara direct în toamna).Frumos era sa surprinzi iesit de sub zapada si vreun capshor de ghiocel!

vergi spunea...

@viorica: ghiocei inca nu au aparut! ce imi pare rau este ca ieri in drum spre praxis era cimpul plin de iepuri, dar parca iesisera la plimbare pe familii, ca vedeai citiva, mai incolo altii si cind sa ii fotografiez , o luau la fuga cu o viteza!!!!fiind pe autostrada nici nu am putut sa il rog pe mircea sa opreasca!! saracii, le-o fi fost foame!anul trecut mai duceam cite o punga cu morcovi si o lasam la marginea drumului. Cred imi reiau bunul obicei.

Mihai spunea...

Din cate am auzit chiar acum la tv, pe la voi (Dusseldorf) ninge tare de tot si sunt probleme cu traficul. Chiar asa? Are dreptate Viori, nici eu nu-mi amintesc fotografii de iarna cu zapada mare, la voi acasa. Nu faceti un om de zapada, hehehe? :)

vergi spunea...

@mihai: eu as fi curioasa de unde isi iau unii stirile. Adica in germania a nins cu adevarat , cum nu s-a mai intimplat de 30 de ani , in resi in zona noastra e bine. Adica , noi stam doar la citiva km. de düsseldorf, a nins in fiecare zi, s-a topit pe loc zapada, dovada ca noi am fost chiar zilnic sa il ducem pe tavi la tirgul de barci. In alte parti e insa cu adevarat iarna grea, totusi nu dramatica. Raducu s-a intors ieri bine de la schi in austria, au fost azi la noi fara probleme, desi in neuwied e iarna nu gluma. Mie insa imi place iarna asta, imi aduce aminte de copilarie, de sania de patru locuri facuta de tati si de cum ne tragea el pe toti!plus ca o iarna grea cica aduce dupa ea o vara de exceptie! nu m-am gindit la un om de zapada, il rog pe tavi miine sa faca unul!

Robert spunea...

Frumos! Iarna de anul acesta imi aminteste de copilarie, cand asa era toata iarna, cu zapada si ger de sarbatori, cu sanius, cu multa caldura in casa. Cu obsrvatia ca acum ma uit la fetele mele cum se bucura de zapada si sunt de doua ori mai fericit!

vergi spunea...

@robert: iarna este in primul rind anotimpul copiilor!desi in timisoara era clima mai blinda ca in restul tarii, iarna raminea frumoasa. Cea mai mare bucurie ramine vestita sanie uriasa facuta de tati pt. noi toti patru si daca tin minte si azi bucuria ca il faceam...calutul nostru, inseamna ca mare bucurie a fost.