vineri, ianuarie 22, 2010

Barcelona









8 IANUARIE 2010 Primul gind cu care m-am trezit a fost La multi ani Nicu, multa sanatate si numai bucurii! Nu as fi crezut nici eu la inceput ca vom fi pe vapor o zi si o noapte si nu simtim o clipa ca nu e viata noastra " normala"! pur si simplu descoperim mereu cite ceva sau imi ajunge sa ies pe balcon si sa privesc spre mare. In fiecare port insa am avut aceeasi revelatie, mi se parea ca tot orasul ne sta la picioare si ni se inchina! mare a fost bucuria, sa descopar dimineata Barcelona , mutata cumva in fata geamului meu! primul drum facut in oras a fost pe colina Montijuc, de unde am putut admira panorama intregului oras. Plus ceva unic si anume, cu ocazia expozitiei internationale s-a construit pe colina un fel de Spanie in miniatura, cu copii ale tuturor primariilor, o biserica, pina si un atelier de sticlarie! adevarata biserica a disparut in timpul razboiului, asa ca a ramas macar copia ei! Orasul ca atare este cum era si de asteptat marcat de numele Gaudi! incepind cu minunata biserica Sagradafamilie ( ma gindesc ca in traducere exacta, familia sfinta) si terminind cu minunatele cladiri, pe care le-a construit! Cel putin una in forma de oase ( das Knochenhaus ) ne-a luat pur si simplu respiratia! orasul e o combinatie formidabila de nou si vechi, cea mai buna dovada am avut-o in Piata Primariei, unde comunicau pasnic goticul si renaissans-ul cu modernismul lui Picasso. Si bineinteles , ca sa il citez pe Mircea, orasul mai inseamna si FC Barcelona, sper ca asa ii spune echipei de fotbal! ne-am intors ravasiti de impresii dar si de bucuria ca urmeaza o noapte si o zi intreaga de stat doar pe vapor!

P.S. Ce rau imi pare ca nu am putut fi in mai multe locuri deodata! Am inteles ca in tot acest timp eram asteptata si la Cannes, ca invitata de onoare! :)

4 comentarii:

Administrator de blog spunea...

Ce pacat ca nu ai putut onora invitatia de la Cannes! Ai vazut cat de mult s-au pregatit oficialitatile pentru tine!!! Oricum, mi-am permis sa adaug acest link, pentru ca si prietenii blogului tau sa se amuze de marea "ratare"! P.S. Nu contenesc sa ma minunez de fotografiile voastre!

vergi spunea...

@mihai: am sa incep cu linkul cu cannes, ptc. in graba mare la sosire nu am realizat ca e un gag si chiar am crezut ca e vorba de o coincidenta de nume! cum ne lovisem cindva in grecia de un restaurant gina! de aia am si sters imediat, ca sa imi dau seama ce rau am facut! multam ca mi-ai mai trimis o data. Cit despre fotografii intr-un oras ca si barcelona si sa vrei nu poti face fotografii urite! fiecare coltisor trebuie pastrat cumva pt. totdeauna!

genius spunea...

fenomenala vacanta! ca in filme!
felicitari!

vergi spunea...

@genius: chiar minunat de frumoasa, parca ma simteam cu adevarat in culisele vreunui film vestit si eu eram in fiecare seara un alt personaj! de fiecare data insa cu bucuria minunatiilor vazute si traite!