luni, ianuarie 25, 2010

Santa Cruz de Teneriffe






11.IANUARIE zi de stat pe vapor, adica de bucurie, ca tare imi place sa il tot explorez! mergem si toata noaptea si ajungem in sfirsit la Teneriffe. Nu am luat nicio excursie de data asta, insula fiindu-ne foarte cunoscuta. Ani de zile la rind ne-am petrecut pe ea Craciunul si Revelionul si cind o fi sa iesim la pensie acolo ne-am hotarit ca vom sta peste iarna. Am asa un sentiment , de parca m-as intoarce undeva acasa.

12.IANUARIE in sfirsit soare si vara! nu ne venea sa ne credem ochilor azi dimineata. Citeva cuvinte despre insula tot am sa scriu insa. Este cea mai mare si cea mai cunoscuta dintre cele 7 insule Canare. Are o lungime de 80 km si o latime de 50 de km. Aici traiesc aprox. 840 de mii de locuitori. Cei peste 2000 de kilometri patrati ai insulei sint de origine vulcanica, ceea ce face peisajul cosmic cumva, doar cu ochii la nisipul acela negru. ( exista insa si plaje cu nisip auriu.) Pe insula se afla cel mai inalt munte din Spania, PICO DEL TEIDE, ( 3.718 m )acoperit si vara de zapada. Muntele a dat de fapt si numele insulei, ptc. teneriffe inseamna " muntele acoperit de zapada". Pe linga ca este un minunat loc de facut concedii, insula e si foarte bogata, cimpii verzi, pe care bananele, rosiile , cartofii cresc din belsug, se intind cit vezi cu ochii. Si desigur nu poti vizita insula fara sa mergi in LORO PARQUE, unul din cele mai mari Zoo din Europa. Si a fost ca tocmai in Teneriffe sa invat o lectie, de aia o si dau mai departe. Cind cumperi o pereche de pantofi, te uiti la amindoi si daca sint in cutia originala! eu nu am facut-o , asa ca abia in Madeira am vazut ca frumosii pantofi cumparati lui Viorica, erau amindoi pt. piciorul drept!!! de tinut minte! PS un sofer cu fantezie a pictat masina linga care sint fotografiata sub forma unui rechin!!

8 comentarii:

Viorica spunea...

Ce frumos trebuie sa fie la Tenneriffe,peisajul,clima,turistii fara griji,totul!As vrea sa fiu si eu acolo,dar "acum!".Nu pot sa cred ca acolo e vara!!!La noi la Bucuresti sunt anuntate pentru la noapte -20 de grade Celsius...Brrr!
P.S.Daca ai fi cumparat in cutie,ambalate frumos,doua manusi pentru mâna stânga,as mai fi înteles,ca doar nu degeaba se spune despre unii oameni ca au doua mâini stângi,dar despre unii cu doua picioare drepte,n-am mai auzit,sau cine stie,o fi fost o comanda speciala,livrata tie din greseala.Frumosi pantofi in orice caz.Cum insa se spune si ca "gestul" conteaza,multumesc ca mi i-ai cumparat si ca mi i-ai aratat!O sa-mi amintesc mereu cu mare drag de ei...

Administrator de blog spunea...

Ca un bun Administrator de blog, am fost atent la datele despre Teneriffe si, pe ici pe colo, am pus si de la mine cate ceva, hehehe... Teoria ca teoria, dar, practic eu inca nu am ajuns pe-acolo, asa ca fotografiile si descrierea ta m-au facut sa ma gandesc foarte serios la un concediu viitor in Teneriffe. :)

Mihai spunea...

Hahaha! Cat de tare e intamplarea cu pantofii!!! :)) Incredibil!... Sunt convins ca in Teneriffe merita sa locuiesti chiar tot timpul, fara deosebire de anotimp.

Yfmami Jasond spunea...

No comment! E foarte clar, fericit cel care, ca Ulisse, a facut o calatorie, din care nu lipseste aproape nimic, nici corabia - putin avant la lettre, cu cristale Svarovski pe scari, cu pian, teatru , piscina si cinematograf, etc - nici marea, nici porturile, nici muntii si asa mai departe. Sigur, aventura cu cei doi pantofi pe acelasi picior este de legenda, iar absenta cafenelei lui Rick este pe deplin compensata de penitenta fara incaltari prin moschee. N-am putut sa va urmaresc decat putin, pe Mont Juic si pe strazile Barcelonei, bantuite de fantomele lui Antoni Gaudi, Juan Miro si nu numai, sa mai dau ocol, cu voi o data, a nu stiu cata oara, visului sculptat in flacari de piatra, cu numele La Sagrada Familia, si sa mor (putin) de invidie. Poate fi cineva mai fericit decat atat? Poate. Visand la urmatoarea calatorie...

vergi spunea...

@viorica: ai fost cumva gind la gind cu mine. Cind am dat de vara in teneriffe, m-am gindit instataneu, in lume e in atitea locuri vara, de ce nu si unde sint eu?? totusi -20 de grade e cam ..mult la voi brrrrrr!!!! patania cu pantofii o trec la capitolul intimplari neobisnuite, ptc. asa ceva chiar nu se intimpla in fiecare zi! in orice caz in mod precis inca o persoana a avut supriza sa aiba doi pantofi pe...piciorul sting!! asta da consolare!!

vergi spunea...

@administrator de blog: mare lucru sa te am!!! pai cum era sa lasi ca insula are 2000 metri patrati?? mai in concurenta cu mosia!! m-ai facut sa imi aduc aminte de sustinerea lucrarii mele de diploma, cind am luat nota 9 in loc de 10, cit fusese propus! de ce? ptc. batuse dactilografa in loc de pastelurile lui duiliu zamfirescu, pateurile si in loc Lamartine batuse La Martin! de a intrebat regretatul profesor dima de la iasi,unde e crisma respectiva!!! concluzia, orice text trebuie corectat! danke schön!

vergi spunea...

@mihai: intimplarea cu pantofii e cu adevarat o lectie, eu una nu mai cumpar pantofi , pina nu ii vad si incerc pe amindoi!! pacat ca nu am vazut mutra steward-ului, cind i-a gasit in cosul de gunoi si i-a pus din nou la locul lor! pina a inteles a doua zi ca sint ferm hotarita sa ii arunc! o sedere pe teneriffe nici nu e asa un vis mare, ptc. noi de ani de zile am hotarit ca la pensie stam acolo peste iarna. Asa ca poftim in vizita!!!

vergi spunea...

@Yfmami Jasond: mai intii bine ai venit pe blogul meu, mi-ai facut o mare bucurie!si m-am gindit ca a trebuit sa scrii tu de ulisse, ca sa imi dau seama, ce aventura minunata am trait. Sint sigura ca ai retrait cu drag fiecare clipa petrecuta si de tine in locuri minunate ca barcelona de exemplu. Catedrala e cu adevarat asa ceva de minunat, ca pleci de linga ea si parca iti vine sa te mai intorci macar o data! si dupa aia inca o data si inca o data si iti pare rau ca nu ai cum o lua cu tine! dar oameni buni o lasam acolo , sa se mai bucure atita lume de atita minunatie!