vineri, decembrie 05, 2008

Aperitive







Astazi citeva aperitive, acusi e vremea meselor vesele cu musafiri multi, familie si prieteni. De ce sa nu incercati ceva nou, ceva mai iesit din tiparul piftie, porcarii? nu ca as avea ceva impotriva lor, nimeni nu maninca cu mai multa pofta aceste bunatati ca mine dar nu strica sa apara pe masa si ceva nou, sanatos. De exemplu o salata rucola sau citeva felii de mozzarella.

Salata rucola e cel mai usor de pregatit, doar ca nu trebuie facuta decit cu citeva minute inainte sa fie mincata. Spalati bine salata, puneti-o pe un platou rotund , un pic de ulei de masline, de otet ( aceto balsamico , daca aveti la indemina ), dupa care o decorati , cum doriti , cu bucatele de salam uscat, sunca, brinza taiata marunt, rosii mici . Mie mi-a venit o idee si anume, am taiat felii de mozzarella si le-am taiat cu forma de prajiturele, aratau foarte bine pe salata . La urma , daca aveti de unde procura, citeva picaturi de crema di balsamico, pur si simplu desenati ce forme doriti pe salata.

Mozzarella cu rosii: taiati mozzarella felii, aranjati-le pe un platou, in mijloc feliute de rosii. Puneti putin ulei de masline deasupra ,citeva picaturi de aceto balsamico , taiati basilicum ( busuiocul nostru ), in mijloc puteti pune un fel de buchetel din el, un pic de crema de balsamico pt. decorat. Aveti un aperitiv bun si o incintare pt. ochi!

Pofta buna si un weekend frumos!

15 comentarii:

Katja - stapana de Athos spunea...

Salata de rucola este preferata noastra.

Vergi spunea...

@katja: stiu si abia astept, sa v-o ofer cindva in nou la noi! o impodobim impreuna.

Anonim spunea...

O idee buna de tinut minte,sa tai mozzarella cu forma de prajituri!
P.S.Sa ne spui ce ti-a adus Mos Nicolae!

Vergi spunea...

@viorica: chiar o idee buna mai ales pt. ochi. Musafirii mei au fost la inceput derutati, crezind ca sint prajiturele, dupa aia au vazut imediat ca e mozzarella. Cu Mos Nicolae e o treaba, ca mi-a adus acum o saptamina un parfum si Mircea nu a avut rabdare, sa il ascunda! nu se stie insa, acusi duc cizmele in fata dormitorului!!!in Romania imi umplea Mosul cizmele de ciorapi, cred ca Mircea retinuse de undeva, ca la o femeie se rup rau si des ciorapii! mai ales ca nu se prea gaseau, bucuria era mare de tot!

Anonim spunea...

P.S.
Apropo de RUCOLA,iata ce am gasit pe Google,publicat azi la o rubrica dintr-o revista,pe teme medicale:
Studii recente precizeaza ca rucola:
-regleaza nivelul colesterolului,
-previne producerea accidentelor vasculare,
-stimuleaza sistemul imunitar
-combate anemia si distruge bacteriile care produc infectii urinare si intestinale.
In compozitia ei se remarca mai ales doze insemnate de vitamina C si de fier.
Se recomanda sub forma de salata cu ulei de masline,pentru mentinerea sanatatii vaselor de sange.

Vergi spunea...

@viorica:chiar asa si este, de fapt are gust de papadie si eu tin minte, ca salata de papadie se minca pe vremuri in Romania. Asa ca fa bine si cumpara si tu si maninca din cind in cind macar. Poti sa o faci pur si simplu ca salata , ulei de masline, un pic de otet. Pofta buna!! Multumesc de informatii, chiar atitea nu stiam despre rucola.

Anonim spunea...

bun asha!ai trecut la lucruri mai ushurele!si arata si atractiv!felicitari si tine-o asa pana la carciun cand vin sarmalele!

Anonim spunea...

Arata atat de bine si cred ca e si tare bun! Sa fim cinstiti, cu totii asteptam cu bucurie darurile de mos Nicolae si de Mos Craciun, dar mai ales cei mici (Ana, Luca si Teea)! V-ati facut liste cu ce va doriti sa primiti in dar? Cand eram mic, eu chiar faceam foarte serios astfel de liste! :)

Anonim spunea...

Da,inca o data dai dovada de inspiratie,de bunavointa,pricepere!Arata totul apetisant!

Anonim spunea...

Si pentru ca azi e Sf.Nicolaie,urez varului meu si fratelui tau mai mare multa sanatate si fericire alaturi de cei dreagi! Un sincer"La multi ani!"
La fel tuturor ce poarta acest nume!

Vergi spunea...

@luminitza: pt. mine din pacate anul asta oricum erau taiate de pe lista sarmalele. Cu atit mai mult cu cit facem Craciunul la copii si la ei e obiceiul sa se ia o masa traditionala dar foarte usoara, cu salata si de fapt doar patru feluri, care insa sint trecute pe o tablita pe masa! si totul e asa de frumos aranjat, ca nu mai plingi dupa sarmale si piftii!!

Vergi spunea...

@mihai: ai sa rizi dar eu si acum sint de parere, ca frumusetea Craciunului sta in multele daruri de sub brad si as fi in stare sa fac o lista lunga de tot! cum insa (in mod exceptional!!!) in anul asta m-am facut foarte inteleapta, am pus pe lista in primul rind SANATATE, in rest nu mi-am exprimat nicio dorinta ca tot in mod exceptional nu am fost intrebata, ce imi doresc! asa ca abia astept sa vad, cit am fost de cuminte!!!am fost insa bucuroasa sa gasesc azi dimineta in cizme doua perechi de leggins. Ca dovada , ca niciodata nu esti destul de om mare, ca sa nu te bucuri de un obicei asa frumos!

Vergi spunea...

@laura: eu am pus si pun de cind ma stiu mult accent pe aspectul estetic fie in bucatarie, fie vorba de un cadou. Ptc. orice cadou , cit ar fi de mic, frumos impachetat devine foarte valoros! cit despre mincare , aceleasi reguli. Asta am invatat acasa, cit era mami de ocupata dar de ex.de sarbatori nu aparea salata de beuf pe masa decit frumos impodobita!o masa pe care mai pui toamna niste frunze uscate sau nuci de ex. , iarna mici podoabe de Craciun e deja foarte festiva, chiar daca o pregatesti doar pt. familie. Ca de cind lumea, cind vin oaspeti e deja altceva. La multi ani de Mos Nicolae si lui Nicu Mic.

mamica de Sebastian spunea...

La mine pe blogg am o reteta de tort sandvis,e specific suedez:)

Vergi spunea...

@mamica de sebastian: abia astept sa citesc, e interesant sa mai avem la masa si specialitati ale altor popoare, eu as fi in stare sa fac cindva un intreg meniu international.