vineri, noiembrie 28, 2008

Chec marmorat


am deschis si eu o carte de bucate, ceea ce mi se intimpla foarte rar si am ajuns la concluzia, ca rar prajitura asa de bine reprezentata ca si checul, sint atitea retete, ca nici nu stii pe care sa o iei. Asa ca am optat pt. vechea mea reteta, usor de facut, fara cintar sau explicatii pretentioase. Convingeti-va!!!

Ingrediente: 250 gr unt, 10 oua, 10 linguri de zahar, 10 linguri de faina, 1/2 pachetel praf de copt, un pachetzel zahar vanilat. Nu va speriati,pare ca mult unt dar nu se simte, eventual la primul control de colesterol!!!!.dar nu maninci in fiecare zi chec!

Se amesteca bine de tot untul cu zaharul , zaharul vanilat, galbenusurile. Se adauga praful de copt,( daca aveti la indemina o lamiie, stoarceti un pic de suc peste praful de copt ), faina. Se bat albusurile bine de tot si se adauga usor, amestecindu-se cu o lingura de lemn. Puneti compozitia in doua tavite de chec tapetate cu hirtie de copt, daca nu aveti hirtie, ungeti-le bine cu unt si presarati faina. Pastrati un pic de compozitie si amestecati-o cu cacao, puneti peste compozitia din tavitze si amestecati usor cu o furculita de sus in jos, ca sa se integreze in tot aluatul.

Pofta buna! si un weekend dulce!!

15 comentarii:

Anonim spunea...

e marmorat ca l-ai pus pe marmora?stai ca m-am prins: are doua cumori!haha!
alaltaieri am facut un chec simplu cu smantana in loc de unt si am improvizat astfel:la jumatatea coacerii l-am scos, am adaugat deasoupra feliutze taiate fin de para si ciocolata rasa pe deasupra stratului de pere! a iesit o nebunie ca ciocolata s-a topit peste fructe si chec la perfectzie!!

Anonim spunea...

Prajiturile nu mi-au iesit niciodata,asa ca te astept cu nerabdare sa vii sa-mi faci chec si alte bunatati!!!

Vergi spunea...

@luminitza.:wow!! o idee formidabila, merita incercat!ideea cu smintina tot buna de tot, ma gindesc, ca are un pic mai putina grasime in ea! iar ciocolata topita ... refuz sa ma gindesc, ce bun a fost checul, ca sint in stare, sa ma apuc sa il fac! iar azi a fost la mine pe lista tortul acela de brinza.La chec chiar se potriveste ideea cu marmora, in rest la mine e in cazul asta tot ce pun pe masa...marmorat!!

Vergi spunea...

@viorica: asta e un pic exagerat, adica de ce sa nu iti iasa prajiturile? trebuie sa ai curaj sa incerci, sa ai un cuptor bun, si restul vine de la sine. Asta nu inseamna ca nu o sa fac eu citeva, care le stiu si in somn!ca ajung ca la numararea supelor de Raducu , Suppe Nr. 1, Suppe Nr. 2!! deci Kuchen Nr. 1, 2, 3 se fac pina la urma vreo 5!!!!dar am avut curaj sa le fac!

Vergi spunea...

@geomarz: in caz ca nu recitesti scrisele de la Ati ris azi, ti-am raspuns si bine ai venit in clubul nostru! te astept cu comentarii si de ce nu, retete noi!

Anonim spunea...

AM citit. Multumesc pentru acceptiune.
Retetele el cam fac la plesnela. Acu nu prea am timp. Da vine Craciunul si o sa fac toba, lebar si carnati...
Va spun atunci...

Vergi spunea...

@anonim: asteptam cu totii Craciunul si retetele. Nici nu indraznesc sa ma gindesc, ce bunatati o sa faci! intr-un fel mai bine pt. valorile mele de colesterol ca aici am cam pierdut legatura cu bucataria romaneasca traditionala! asa ca fara jumari, caltabosi, cirnati , sa mai insir cite ceva? aha, sarmale!!!

Anonim spunea...

@ Vergi
Scuze, am postat aiurea si m-am inregistrat ca anonim.
De Craciun, mereu fac preparatele pe care le-am invatat in copilarie de la Baba mea.
Si nu am scimbat aproape de loc lucrurile. Numai memoria sa-mi joace feste.
Unele nu mi-au placut nici atunci si nu le fac, cum ar fi sangeretele.
Cu toba am urmatoarea problema. Cea a presarii. Baba punea peste ea, piatra de pe cada cu curechi. Eu nu am piatra de asemenea dimensiuni. Si improvizez cu diferite recipiente umplute cu apa.
Carnatii, nu am cos sa-i afum. SI sotului meu nici nu-i plac afumati.

Anonim spunea...

De ani buni de zile fac sarmalele cu piept de pasere fara pielita dat prin masina. Mai scap uneori cate o pulpa desosata, numai sa nu ma vada Sefu'...

Katja - stapana de Athos spunea...

Mmmmm, tare delicios mai este checul tau. Eu as pune si niste nuci in el (eventual trase deja in zahar)... Yamy, maine ma pun pe treaba si fac un chec. Multam pentru idee!

Vergi spunea...

@geomarz: nicio problema, mi-am dat seama, ca ai fost tu! din toate porcariile, cum le spuneam noi acasa, cel mai mult imi place singeretele si toba! cum le facea mami nu stiu, eu doar mincam!! chiar peste ani imi cumparam mereu prin alimentare singerete si toba alba in mare secret, sa nu ma prinda sotul meu, care era de parerea sanatoasa, ca din magazine chiar porcarii nesanatoase sint! mie imi placeau si asa. Acum avem un macelar neamt din Romania, care face in Nürnberg porcarii ca la mama acasa si le trimite urgent si sigur prin posta.

Vergi spunea...

@katja: sint sigura, ca se pot pune si bucatzele de nuci sau stafide, mie imi e mereu teama, sa o fac, sa nu se duca la fundul aluatului, nu am reusit niciodata sa le fac sa se aranjeze simetric si frumos prin aluat! plus ca eu sint genul ala, daca ceva nu imi iese, nu mai fac niciodata! greseala mare dar atita rabdare nu am! astept sa faci tu si sa ma primiti cu chec marmorat! printre altele!!!!

Katja - stapana de Athos spunea...

Vergi, sa-ti dau un sfat, ca sa nu-ti cada stafidele sau nucile, inainte de a le pune in aluat, umezeste-le putin si trece-le prin putina faina. :)

Vergi spunea...

@katja: danke schön, asa o sa fac! acum insa a inceput perioada micilor prajiturele, Plätzchen, fara de care nu cred ca exita bucatarie la ora asta! miroase a vanilie din orice casa! si eu stau pe ginduri, sa fac, sa nu fac? daca le fac, le mincam, daca nu le fac , ma blamez in fata oricarei femei, e tema favorita la ora asta! cred, ca ma apuc de treaba, macar cit sa salvez onoarea casei!!

Ada spunea...

Vreau si eu putin,frumos blog