luni, noiembrie 10, 2008

Dinte de mamut







am primit de la un pacient un cadou original si ma gindesc unic, un dinte de mamut, elephas primigenius pleistorän, asa statea pe un biletel, ma gindesc ca inseamna dinte de mamut! a fost gasit in portul de yachturi din Krefeld. Am incercat sa ma intorc in timp la vremea aia si sa imi imaginez, cum or fi aratat locurile de acum atunci!!infricosator! si mai ales cum si cind a trecut timpurile, de s-a ajuns ca imparatia mamutilor sa fie astazi un port de yachturi!!!

22 de comentarii:

Anonim spunea...

Ce de locuri cu rezonantza preistorica va inconjoara!Inca n-am fost la Neanderthal,desi e in apropiere de voi,ca sa-mi cunosc stra-stramoshii macar din vreo expozitie sau vreun muzeu.Apoi acest dinte de mamut!Te ia cu frica doar cand il vezi cat e de mare.Dar saracii de ei,mamutzii,cand ii dureau ditamai dintzishorii,ce se faceau,ca nu-mi inchipui ca existau medici dentisti veterinari.
Original cadou,in orice caz!Sa-l puneti undeva la vedere,poate undeva in bar,sub un clopot de sticla,ca merita a fi vazut asa"de-adevaratelea".

Anonim spunea...

P.S.La vara cand vin la voi,sa ma duceti si pe mine la portul din Krefeld si desigur si la Neanderthal.

Vergi spunea...

@viorica:pai cu neantertalerii ai rezolvat, urca in primul tramvai sau bus si ai destui ...stramosi!!!dintele insa ma impresioneaza si pe mine, te obliga sa visezi cu ochii deschisi! e asa de bine pastrat, daca ar putea si povesti!!!cel mai usor lucru , la Krefeld mergem din Tönisvorst cu tramvaiul si la Neandertal ai sa rizi, nu am fost nici eu!!! mergem!!!

Anonim spunea...

Cum spuneam,uite asa mai vede omul si mai invata cite ceva citind si urmarind blogul tau.Dinte de mamut?
parca-ar fi o roca,un cristal de prin pesteri.Mi-amintesc ca,cu ani in urma la noi era moda sa-ti faci bijuterii cu dinti de nutrie,se purtau mai ales da catre doamnele instarite,cica erau scumpe.Cumnatul meu"americanul"a crescut nutrii si avea(mai am si eu pe undeva)la un moment dat o tona de dinti dar nu i-a valorificat.
Ma gindesc ca din exemplarul tau ar iesi un "superb" ghiul.Sigur glumesc,dar pe post de "bibeluo" e bun.Cum spine Vio,original cadou merita pus la vedere.

Vergi spunea...

@laura: e chiar de mamut si eu am crezut ca e o roca dar in atitea sute de mii de ani e normal, ca asa arata. L-am pus frumos la vedere in bar.

mamica de Sebastian spunea...

Interesant cadou:

Anonim spunea...

draga vergi, suporturile pe care stau operele de arta-dintele si fotografia,respectiv shervtzelele de hartie si marmura ma intereseaza-intriga enorm!

Anonim spunea...

...cu atatmai mult cu cat nu pricep cu exactitate ce reprezinta imaginea!felicitari pentru mister!

Katja - stapana de Athos spunea...

Ce cadou inedit! Chiar este un dinte? Un canin? Ce-a zis Mircea, e cariat? Il plombeaza? Hahahahaha, glumeam!

Vergi spunea...

@luminita: nu prea iti pricep umorul, eu sint doar o blogarita nu artist fotograf, am pus un servetel sub dinte, sa iasa in relief! retrag, nici blogarita nu sint, incerc sa fiu!

@mamica de sebastian: e chiar un dinte de mamut cu certificat cu tot, pare dupa atitia amar de ani o bucata de piatra. E un molar!

@catalina: nu cit era de sanatos dintele e important, mai frumos este ca nu se pot face din el alti dinti!!! sa tina macar douasutedemii de ani!

Anonim spunea...

Cat de mare e? Mi se pare extraordinar ca s-a pastrat asa de bine. A fost gasit cu tot cu lucrare? (ma refer la aurul dentar desigur, hahaha!). Gluma-gluma, dar e chiar impresionant.

Anonim spunea...

P.S. Adevarul este ca nu seamana a dinte in sensul clasic al cuvantului, are dreptate Lumi. Imi imaginez insa ca e un fragment dintr-un dinte urias, ceva ca un fel de pietroi, sau cum? Oricum e o raritate, ceva cu adevarat valoros.

Anonim spunea...

unde vezi tu umor in ce am scris?
nu am voie sa-mi placa marmura si servetzelele ca obiecte pe care le intalnim curent in viatza cotidiana, fatza de aceste "opere de arta " misterioase?si nu am voie sa fac din marmura si shervetzele obiectele de arta in sine, daca asa mi se pare interesant?
nu mai fii asa de suspicioasa!
trebuie sa te astepti de la un artist sa vada lucrurile putzin altfel fie si doar din amuzament..

Vergi spunea...

@mihai: imi pare rau, ca nu prea stiu ce sa raspund . Dintele a fost gasit cum am mai spus in Krefeld si se pare ca e chiar un dinte de autentic, pietrificat probabil in sutele de ani, care au trecut. Nu cred insa ca pe vremea aia existau veterinari, asa ca nici urma de aur in gura lui! azi probabil s-ar face te miri ce, oricum , Karin , prietena mea duce pisica din cind in cind la veterinar, sa ii faca detartraj! am uitat sa intreb, daca si plombe!

Sebastian Cochinescu spunea...

Foarte frumos cadou! :)

Vergi spunea...

@sebastian: frumos si facut din tot sufletul. E un pensionar, care a lucrat acolo in port si cred ca a fost foarte fericit sa ii faca lui mircea, pe care il apreciaza peste masura, de cind poate minca si el ca omul, un asemenea cadou!!!

Anonim spunea...

Draga Vergi,
Am dat de blogul tău (scuză-mă că te tutiesc, dar avem cam aceeaşi vârstă) cautănd originea diferitlor cuvinte specifice Banatului.
Dand eu search cu google pentru "cotoroaje" am dat peste blogul domniiei tale.
Am gasit si un "Celebru" (sic) dictionar "voslovo-roman" (sic). Celebru, celebru, dar voseloveana habar n-am ce limba este ...
O fi limba vorbita de banatenii de la sudul Dunarii ?
S-auzim de bine:
Geomarz

Vergi spunea...

@geomarz:surprize, surprize, eu ma gindeam, ca doar familia citeste ce scriu si cind colo! cotoroaje e cu adevarat cuvintul cu pricina si l-am gasit pe acea lista veche de mincare de la Sara Banatana! sint sigura, ca l-am auzit si la cursul de dialectologie! rid si acum, cind imi aduc aminte, ca la examen mi-a cazut chiar dialectul banatan si la intrebarea , cum se numeste locul, unde se ingroapa oamenii in Banat, am spus senin, cimitir!! in Banat se spune morminti, asta ar fi trebuit sa o stiu eu, care am copilarit vizavi de un cimitir in Timisoara! cit despre acel dictionar, nu stiu despre ce e vorba si ce limba e aceea!poate mai dai clic si te miri peste cine dai si stie!

Anonim spunea...

Azi 14 noiembrie,fiind ziua lui Raducu,ii urez si pe aceasta cale un calduros "LA MULTI ANI cu multa sanatate,bucurii si impliniri!",iar tie iti doresc sa fii ca acum,o mamica fericita,multi ani de acum incolo!
Cu mult drag,Viorica.

Anonim spunea...

Buna ziua
De la Cotoroaje s-a tras.
De fapt de la "armig" (armasar).
Cautam originea....
Sa va opovestesc o nostimada...
Ttodeauna m-am tinut ca ma trag cam de-a dreptul din daci...
A fost, la mine-n sat, un santier arheologic care a excavat o zona delocuire de prin secolul III-IV era noastra ....
Deci, concluzia fireasca, continuitatea... pana la mine, incnclusiv...
Pa langa asta, erau cuvintele astea ciudate: socac, pescir, armig, picmiez... spaiie... de am hotara ca aste numai din daca pot veni...
Inteligent, nu ?
Norocul cu o excutsie in Turcia unde am locuit pe "socac"-ul nu stiu care...
M-am mai domulit, dar num-am astamparat...
Este langa Lugoj un sat: Tapia, prea semana a Tapae... este o localitate ceva mai incolo spre Resita si Ezeris: Berzovia mentinata in cele cateva cuvinte care s-au pastrat din "De bello dacico" al alu Cezar... si altele
S-auzim de bine...
PS Stiu o reteta de sarmale cu carnati si peshina dan untura...

Anonim spunea...

14 noiembrie: La multi ani si numai bucurii lui Radu, de ziua lui! :)

Vergi spunea...

@mihai: multumesc mult de tot de urari!