joi, octombrie 23, 2008

Am stat doua zile in spital..


deci, am stat doua zile in spital, din fericire nu ca pacienta ci ca insotitoare dar cind stai cu o fiinta draga , e la fel de rau! noroc, ca nu a fost ceva grav. Am stat doua zile intr-un spital mic si neinsemnat intr-un oras mic si neinsemnat! ceea ce m-a convins, ca nu asta conteaza, nu e nevoie de clinica universitara, de nume rasunatoare! a fost un spital cu doctori normali, care insa aveau tot timpul zimbetul pe buze, te salutau cind te vedeau, iti intindeau mina la venirea in salon si la plecarea din salon! un spital , in care cum am intrat m-a incalzit zimbetul femeii de servici la poarta, toata doar un zimbet si dornica sa te ajute. Un spital cu surori dragute, bune la suflet , sa mai spun, ca si cu zimbetul pe fata? da , si cu zimbetul pe fata si asta tot timpul, pina si dupa o tura grea de noapte! un spital in care abia la plecare puteai sa pui niste bani in pusculita mare existenta, bani care apoi se impart intre surori, ii pui insa la plecare, sa nu se creeze impresia, ca cine nu da, nu e ca lumea tratat. Un spital cu camere frumoase, curate, cu toata aparatura necesara unui salon de spital, desi repet, un spital mic, nu ultimul racnet al tehnicii. Dar ultimul racnet al omeniei!! nu mi-a venit sa imi cred ochilor, cind am vazut afisat meniul cu cele cinci variante pt. masa de prinz, dintre care urma sa aleg. M-am simtit ca la un restaurant de lux, daca nu va e foame, cititi ce era ieri pe lista de bucate:mincare braziliana de pui, chiftelute de vitel cu orez si salata, friptura de vita inabusita cu cartofi si salata, cordon bleu vegetarian, friptura de caprioara cu varza rosie si galuste de cartofi, plus cite doua feluri de desert!si era sa uit, mincare gata facuta pure pt. cine nu putea minca normal.
Am stat doua saptamini intr-un spital in Bucuresti, tot ca insotitoare de fiinta cea mai scumpa mie, mama mea, si am plins abia ieri din nou! cind m-am intrebat, de ce nu putea fi la fel si acolo? de ce nu a fost impresionat un portar, cind i-am spus ca vin direct de la aeroport si nu m-a lasat sa intru, ca spunea el, mai sint 10 minute pina la ora de vizita, timp in care pe linga el treceau toti care...stiuau regula casei ,de ce nu a fost nimeni acolo cu un zimbet macar pe buze, cind ne vedea disperarea, de ce nu am simtit o data un pic de omenie la cei din jur? am avut atitia de ce ieri noapte dormind intr-un pat de spital, ca nu am inchis ochii toata noaptea. Si un ultim de ce, daca tot nu s-a ajuns la nivel european intr-un spital din Bucuresti si din motive obiective, de ce e asa de scump vederii un zimbet si o vorba buna? de ce te intilnesti doar cu doctori aroganti, care isi inchipuie ca halatul alb le da dreptul sa spui tu mai intii buna ziua, de ce pina si o infirmiera te face sa uiti cine esti si te simti ca un cersetor la usa lor? e cineva, care sa imi raspunda la atitia de ce?
Florile din buchet sint pt. toti doctorii si surorile inimoase, pt.toate infirmierele, care si-au ales aceasta meserie din dragoste pt. om si o practica din aceeasi dragoste, chiar daca uneori simt ca pica pe ei de oboseala!

24 de comentarii:

Katja - stapana de Athos spunea...

Ce bine ca totul s-a terminat cu bine. Asa cum ti-am zis si-n mail, multa sanatate!

Oricum Vergi, tu si in Bucuresti ai avut parte de o "cazare" si de niste conditii de spital de lux, cum rar gasesti. Desigur, banu' greu si des pe care l-ati indesat in halatul doctorilor, asistentelor, portarilor si tuturor celor din spital a facut ca Mami sa beneficieze de o ingrijire cat de cat mai buna. Daca nu ai fi avut acel ban, nici nu vreau sa ma gandesc cum s-ar fi comportat "cadrul medical" cu ea. Sau nu s-ar fi comportat deloc, cred ca e mai corect scris asa...

Faza asta cu spitalul vine tocmai dupa o poveste a unei prietene care a avut parte de o primire tare "calduroasa" din partea doctorilor atunci cand fratele ei aproape ca murea pe strada.

Anonim spunea...

Draga Vergi,vestea buna e ca am aflat de la tine prin telefon,ca operatia lui Mircea a fost un succes si ca el se simte bine.
Vestea proasta e ca la atatea"de ce?-uri"referitoare la conditiile din spitalele noastre,greu de raspuns in cateva cuvinte.Ar trebui sa stim de ce exista atatia oameni fara suflet,fara dragoste sincera pentru meseria aleasa,de ce exista atata lacomie fara margini,atata nepasare si mai ales de ce toti acesti oamnei rai,care ar trebui sa fie devotati bolnavilor,uita ca la randul lor vor fi si ei batrani si bolnavi.Nu doresc personalului din spitalele noastre,decat sa fie tratati candva exact asa cum trateaza ei acum bolnavii.

Anonim spunea...

Vergi,bravo de mii de ori pt. acest subiect.
De ce? Uite,chiar azi am fost cu mama la control(data fixata de medic)ca sa o consulte dupa internare.Si...stupoare! Medicul a anuntat ca nu vine azi si miine(adica joi si vineri)ci abia luni.Jalnic!!!!!!!!! Eu cu sotul meu,cu masina am mers la spital cu mama(si tatal ca sa faca si el un control la inima la indicatia medicului de familie)si am mers degeaba!!!!!!!!!
Sigur,poate trebuia sa sunam inainte dar,daca el a zis in 23,azi am mers.
Imi vine greata in cuvinte(zis-a lui Nelu)asa ceva nu e permis.Am plimbat 2 batrini neputinciosi(care abia-si tiriie picioarele)degeaba!
Chiar nu mai am cuvinte si,stiu ca acolo la voi,si oriunde in occident lucrurile stau altfel!Cind am fost in Germania( in 90` la prietena mea)am avut probleme cu o carie,o plomba(mincasem halos niste arahide) .A sunat la dentist si,data,ora la care ne-a programat a fost respectata cu strictete!
Ce mai dute vino,vai de noi!
Chiar nu mai am ce zice si-mi pare rau ca,aceasta ramura primordiala e inca deficitara!
Sanatate multa tie si intregii familii!

Sebastian Cochinescu spunea...

Multă sănătate!!!

Anonim spunea...

Precizare!Ma refer la institutiile spitalicesti de stat,caci la cele particulare,lucrurile stau altfel,asa cum trebuie sa fie!
Si...nu mai vreau sa intru in amanunte! Tot ce e de "stat"in orice domeniu,lasa de dorit!

Vergi spunea...

@katja:ai dreptate, sint atitea lucruri insa, care ar trebui schimbate si din pacate treaba asta trebuie cindva inceputa. Am auzit cindva la televizor, ca ce se da in spitale un e shpaga, nu cunosteam inainte cuvintul, cred ca asta este , ci mici cadouri de la pacienti. Foarte bine, sa se puna in fiecare spital sau clinica ca aici un fel de Kaffekasse, unde lumea pune, cit poate, se imparte la sfirsit si isi face fiecare datoria!sigur, in final m-am descurcat dar si azi imi aduc aminte, cum nu dormeam de grija si de intreabarea, miine cum ma descurc, ca pare absurd dar eu nu stiu, cum sa nimeresc un buzunar, nu am facut-o niciodata! in Romania pe vremea aia nu aveam nevoie, statutul de nevasta de doctor, aici nu se practica!

Vergi spunea...

@viorica:ai pus degetul pe rana! exact la asta ma gindeam atunci zilnic in spital, fiecare din cei care nu si-au facut datoria, sa ajunga batrini si la dispozitia altora, care sa nu aiba un pic de intelegere! ca sa nu spun, ca poate si fara sa am dreptate le doream tuturor cindva o sonda din aia in nas!!!dar nu sint eu cea care face dreptatea, acum ca si atunci sint doar foarte trista.Si suparata culmea nu pe conditiile concrete din spital, poate aia mai dureaza, pur si simplu m-au intristat oamenii!

Vergi spunea...

@laura:imi pare rau, ca un asemenea subiect se discuta doar la nivel de blog si faptul, ca tu ai fost degeaba cu Jeni la doctor e scandalos. Adica, chiar daca acel doctor nu este, trebuie sa aiba pe cineva, care il reprezinta. Noi am avut deja terminul de operatie pt. Mircea, dar nu ar fi putut operat, daca nu isi gasea un coleg, la care in caz de nevoie sa trimita asistentele noastre pacientii. Noroc de colegi draguti, nu a fost problema. Si doctorii au dreptul sa fie bolnavi, ca dovada Mircea acum, dar te gindesti in primul rind la pacientii tai, ca datorita lor ai viata care o ai, e gresit sa se creada, ca doar doctorul trebuie idolatrizat, el traieste prin pacienti, datorita lor isi asigura nivelul de viata pe care il are, deci pe primul loc pacientii!

Vergi spunea...

@sebi: multumim de urari, chiar de sanatate e nevoie, resul vine oricum. Cind eram mici si o intrebam pe mami, ce isi doreste, spunea de regula, sanatosi sa fim! si eu ma suparam si ma gindeam, ce prostie, pai sanatosi sintem, de ce nu isi doreste ceva?? intr-o zi insa constati, ca nimic nu e mai important ca si sanatatea si nu o poti cumpara cu toti banii din lume!

Vergi spunea...

@laura:completez si eu, fiecare doctor din o clinica privata a fost cindva sau mai este inca un doctor la stat, deci cum se poarta in clinica lui privata, sa o faca oriunde!Mircea era foarte iubit in Radauti tocmai ptc. la el nu exista deosebire, salva dintii unui roma cu rabdarea cu care salva dintii unui coleg!

Anonim spunea...

Revin si completez ca,o asistenta sau ce era de la camera de garda ne-a spus(facind ochii cit cepele cind am intrebat-o daca nu poate sa o vada altcineva pe mama)ca medicii nu se baga unii peste altii,daca e la dr.Lighezan doar la el poate apela.In fine,asta este si ramin cu un gust amar caci sistemul sanitar e cum e.Una se prezinta la tv.si alta e realitatea!Valabil cum spuneam si in alte domenii de activitate.
Pina la urma,zicala "ai bani ai mama si tata" e intarita de realitatea cruda!
Sau "cu o floare nu se face primavara" un alt adevar.Sanatate sotului tau,deasemeni si tie si intregii familii!

mamica de Sebastian spunea...

Insanatosire grabnica lu Mircea
Bine ca macar cineva ne apreciaza efortul si daruirea,caci eu in ciuda salariului ma duc cu drag la munca..
Si noi azi am primit 2 torturi uriashe,de la un pacient,culmea doctor iesit la pensie.Stie el de ce avem nevoie ca sa ne mai indulceasca.

Vergi spunea...

@mamica de sebastian:munca si daruirea la locul de munca se rasplatesc intotdeauna. Eu o fac cu multa placere si azi am fost direct fericita, cind punind in acea casa de cafea un pic mai multi bani decit se obisnuieste, am auzit-o pe sora de linga casa ca spune, asa de multi bani pt. asa putin timp de stat in spital? si i-am spus exact, ce am spus acum, fiecare dintre voi a meritat din plin acei bani! vreau sa spun, ca acei bani sint aici doar pt. personal nu pt. doctori. Asa ca iti doresc tie si colegelor tale cit mai multe daruri de la pacienti, fiecare dar inseamna un pacient multumit!si asta te face sa mergi cu drag la servici.Eu una o fac si sint tare bucuroasa, cind primesc de la pacienti flori cu completarea, ptc.sinteti asa de nett! ( draguta )

Vergi spunea...

@laura: ce ai mai scris , ma intristeaza si mai tare. Si ma bucur ca la noi doctorii se baga unii peste altii si important ramine doar pacientul.

Anonim spunea...

Eu nu stiu ce s-a intamplat. Oricum sanatate Mircea (din texte am inteles ca despre el este vorba), si sa mai vezi spitalul peste vre-o 30 de ani cand vom merge impreuna, cu flori, la Tea care va avea un bebe... .

Vergi spunea...

@robert: era vorba de Mircea si de o interventie usoara, dovada ca am stat doar doua zile in spital. Ideea cu Tea formidabila, am sa am azi o zi frumoasa, asa de bine am ris cu noaptea in cap! esti insa un smecher, asa tirziu vrei sa fi bunic???cu cit mai repede cu atit mai bine, nu cred ca in afara de bucuria de a avea un copil ramine una mai mare ca cea de a avea nepoti!!

Anonim spunea...

de ce la dentist aici te simti ca la opera, sala mare cu olgilzi, peretzi frumos ornamentatzi si picturi,canapele de piele si reviste de arta moderna in sala de asteptare?asistenta zambitoare fredoneaza muzica de la radio si zumzaie ca o albinutza harnica aducand ce trebuie dentistului care iti lucreaza la masea si face tot posibilul ca tu sa te relaxezi cu anestezie la cerere?ba inca iti face si desene de mana , pe langa radiografie si ti le da acasa,ca sa pricepi exact ce problema ai ?iti da mana la plecare tot cu zambetul pe fatza si la telefon cand faci randez vous , primul lucru te intreaba daca te simti mai bine ca data trecuta!asta doar din experientza de ieri!
ca daca e sa vorbesc de maternitate, exact cum spui te simtzi aici ca o printzesa, cu dush si cada de cu spumant relaxare personala in camera (pe care am si folosit-o in perioada contractziilor si doamne ce bine mi-a prins pentru calmare si destindere).de cum dupa nastere venea infirmiera cu tine de manuzta si te ajuta sa faci dush cu prosop-manusha abis scoasa de sub vid( ca dupa cezaariana abia te tzii pe picioare...si ai nevoie de ajutor care e acolo zii si noapte).de paturile care se ridica automat cu un buton,cand nu te poti ajuta singur sa te ridici in capul oaselor.ce sa mai zic de lista de bucate, fara exagerare ca la restaurant?!
de ce n-a avut parte si mami de asta?de ce n-au parte toti bolnavii din romania de asta,
un raspuns la de ce am ales sa traiesc in franta si nu in romania suficien, cred!

Vergi spunea...

@luminitza: cita dreptate ai, nimic din ce ai scris nu e exagerat, exact asa se intimpla lucrurile si o confirm eu, care zimbesc de dimineata pina seara, nu obosesc o data sa o fac, incurajez tot de dimineata pina seara fara sa obosesc. Raspunsul este simplu, de ce se intimpla asa, ptc. asa trebuie sa fie! mai ales la durere oamenii sint mai sensibili si asteapta o vorba buna. Ce sa mai spun de o viitoare mama, care si asa e speriata dublu, pt. ea si pt. copilul pe care il asteapta. E o rezolvare pt. noi, ca traim aici dar au ramas acasa milioane de oameni nevinovati, care merita exact tratamentul pe care il avem noi la nevoie. Si asta ar trebui facut cit de urgent! Romania face parte din Europa, sa o faca cu mare grija si demnitate in primul rind vizavi de om, de bolnav. Sa invete in sfirsit toti cei care , au de a face cu publicul, ca a zimbi nu costa nimic si nu se face din ajutoarele de la Bruxelles, se face din inima!inima aia buna, pe care ar trebui sa o avem fiecare dintre noi!si cei mai multi chiar o avem dar nu avem puterea sa schimbam ceva!

Anonim spunea...

multumesc mult de tot, nu e usor ca om sanatos sa te internezi de buna voie intr-un spital.

Vergi spunea...

@mircea:cu tot dragul, cum se spune? impreuna si la bine si la rau! acum a fost la rau, urmeaza doar bine!

Anonim spunea...

@mircea: Multa sanatate si sa nu mai fie nevoie niciodata sa ai nevoie de astfel de interventii!
@vergi: Sanatate si tie, care esti sustinatoarea (nu numai) morala a lui Mircea, de cand va stiu impreuna. Asta conteaza defapt cel mai mult, intr-o relatie.

mamica de Sebastian spunea...

@Vergi colegelor mele li se spune ca sint ca niste ingeri,si intr-adevar unele sint asa de frumoase ca niste ingeri si foarte bune in meserie..

Vergi spunea...

@mihai:mie mi se pare corect ca intr-o legatura sa fim unii pt. altii si eu o fac cu drag si cu dorinta sa nu trebuiasca sa o mai fac vreodata! dar daca ar trebui, sigur si invers ar fi exact la fel.Multumesc Bunului Dumnezeu ca nu a fost inca cazul dar sa fie Mircea ar fi cea mai buna sora medicala din lume! numai injectii nu face!!!! ii e mila!

@mamica de sebastian: sint convinsa ca in fata pacientilor colegele tale apar ca niste ingeri, ptc. niciunde in lume nu e mai mare nevoie de ingeri ca intr-un spital!eu nu lucrez intr-un spital dar imi creste inima de bucurie, cind intra pacienti si imi spun , Mensch Frau Vanca, o traducere ciudata, omule doamna Vanca, ma bucur ,ca de fiecare data dau ochii mai intii cu d-vstra! si stau si povestesc pina cind uneori vine Mircea si spune rizind, nu ati vrea sa veniti la mine si dupa aia povestiti cu sotia mea?

Anonim spunea...

Doamne fereste de spitale, dar macar daca sunt spitale sa nu fie din Romania! Aici banul si zambetul, daca nu vrei sa intri cu un picior rupt si sa mori de pneumonie!....
Multa sanatate!