joi, octombrie 09, 2008

Rapoarte si dari de seama



astazi in drum sper praxis mi-am adus aminte de vremurile , in care mai in fiecare saptamina sau luna se scria un lung raport catre centrala sau se primea unul! de ce? ptc. e legat de o intimplare hazlie si anume: un frate al unei colege ,satul de lungile rapoarte si dari de seama trimise la centrala din Bucuresti , a scris cindva dupa a nu stiu cita pagina, cine a ajuns pina aici, are de la mine o bere! nu mica i-a fost uimirea, cind la vreo doi ani a primit un telefon, tovarasu x, am de la d-vstra o bere! ceea ce dovedeste si ca respectivul avea umor! si mai ales ca stia sa citeasca!!!

ce faceti insa, cind sinteti bombardati cu tot felul de hirtii, ca eu azi dimineata ?? le cititi cu atentie cuvint cu cuvint, cititi doar ce credeti ca e interesant, cititi ce e scris cu litere mai mici la subsol sau pur si simplu dati hirtia la o parte, o rezolv eu cindva!!

12 comentarii:

Sebastian Cochinescu spunea...

Din fericire sortarea pe calculatorul meu este făcută automat pe baza unor reguli. Astfel știu ce să citesc mai întâi. :)

Vergi spunea...

@sebastian-asta e o chestie formidabila, ce pacat ca nu am cum sa o aplic! si numai azi am primit un munte de hirtii, de nu am stiut cu care sa incep! si asta se petrece zilnic, ce sa stii sa sari sau sa lasi pe mai tirziu?

Anonim spunea...

Eu n-am rabdare nici sa citesc tot ce scrie pe facturile de plata(telefon,internet si altele) si ma bucur ca meseria mea,m-a scutit de obligatia de a citi fel de fel de hartii.Dar daca ar fi musai...
P.S.Frumoasa poza,frumos loc de munca ai,asa ca imi inchipui ca tot ce citesti,o faci cu placere si cu multa rabdare,meticuloasa cum te stiu.

Anonim spunea...

eu citesc pe diagonala, si asta doar daca trebuie!si culmea ca si pricep:-)

Katja - stapana de Athos spunea...

Depinde de moment. Uneori, daca am timp, citesc totul. Daca nu, pe diagonala sau le las pe ma incolo... Si mai conteaza si de la cine vine hartia respectiva!

Anonim spunea...

Daca nu citeam hartiile primite de curand, eram bun de mers la un... proces. Fara gluma, era o citatie ca sa rezolv niste depuneri de acte, care oricum au mai fost depuse o data - deh, birocratia! Din fericire, le-am gasit la timp si am rezolvat treaba. Asa ca eu sfatuiesc pe oricine sa citeasca hartiile (mai putin reclamele comerciale varate in cutia postala cu de-a sila, bleah!) primite postal!

Vergi spunea...

@vioirca-treaba cu facturile e foarte adevarata si din pacate foarte multa nu are rabdarea necesara, sa citeasca. Si cindva constata, ca lipsa asta de timp costa bani! asa ca verifica mereu orice soseste in scris, ca numai vorba zboara!

Vergi spunea...

@luminita-nu prea stiu eu cum e aia sa citesti pe diagonala, eu mi-am facut cumva un sistem , de cind eram studenta si citesc cumva toata pagina! si cred ca instinctiv imi arunc ochii pe ce e mai important. O imporanta deosebita o are insa cititul atent , cind e vorba de alta limba. Cit sper ca eu ca stapinesc germana, limba asta de functionari e asa de complicata, ca mai bine citesc cuvint cu cuvint si asta chiar de doua ori!

Vergi spunea...

@Katja-e cu adevarat foarte important , sa vezi de unde a sosit o hirtie, iti dai seama, ca o hirtie sosita de la politie are prioritate absoluta si daca te simti nevinovat ca un Ingeras! dar nu uita nici vorba aia, ce poti face azi, nu lasa pe miine, s-ar putea sa fie ceva foarte important. Si daca aparent nu e chiar de la o institutie importanta!

Vergi spunea...

@mihai-exact ce subliniam, orice hirtie e foarte importanta si trebuie citita si rezolvata pe loc! nu stiu insa, daca mai exista acele interminabile rapoarte si dari de seama, ce cuvint ciudat, dare de seama cui??, alea erau catastrofa de pe lume, ca nu mai stiai ,ce sa inventezi ca sa umpli o pagina!!!

Anonim spunea...

Da, mai exista expresia, din pacate fix asa a ramas: "Dare de seama". E legata de alt cuvant: "Alegeri". Va sa zica, la scoala poti auzi ca va fi un consiliu profesoral de "Dare de seama si alegeri". De regula e un material lung, obositor, plicticos, statistici, medii, rezultate la olimpiade. Habar nu am la ce ajuta. Cred ca la nimic, pentru ca o simpla afisare a acestor statistici in cancelarie, sau citirea materialului la biblioteca sau internet (pentru cine e interesat) ar scuti multe ore de pierdut vremea prin sedinte. Curiozitatea ema e alta. Daca noi credem ca aceste practici erau "comuniste", oare in occident se practica la fel, azi?

Vergi spunea...

@mihai-nu am inteles ce inseamna alegeri, hai, dare de seama o fi tot aia. Nu stiu, ce se practica aici, stiu doar ca noi de cind avem praxisul nu am trimis niciunde nicio statistica sau povesti frumoase legate de cabinet. Doar cifrele de afaceri catre casele de bolnavi o data la trei luni si aia rezolva computerul pe o discheta in doua minunte!!ma gindesc ca asa fac si altii. Doar ca institutie publica , banca de ex. ai datoria vizavi de clienti sa ii informezi, cum mai merg afacerile si asa o dare de seama primim din cind in cind dar absolut la subiect.