vineri, octombrie 24, 2008

Prajitura cu mere


Ingrediente: 160 gr unt, 160 gr zahar, un pic sare, 1 pachetel de zahar vanilat, sucul de la o lamiie, 3 oua intregi, 300 gr faina, 1 pachetel de praf de copt, 750 gr mere curatate si taiate in patru.

Tapetati o forma de copt rotunda , daca aveti cum cu hirtie de copt.

Amestecati toate ingredientele si puneti aluatul pe fundul tavii de copt.

Curatati merele , din experienta mea am constatat ca ajung 7 mere de marime obisnuita.

Crestati cu un cutit merele, arata mai frumos dupa copt, si puneti-le pe aluat pe lungime.

Se da la copt la 175 grade timp de 40, 50 minute.Se presara , cind e gata cu zahar pudra.

Pofta buna si un weekend dulce!

11 comentarii:

Anonim spunea...

uite ca te-ai invrednicit si ai lasat balta ideea s-o cumperi gata facuta!e faina ideea cu merele taiate , incerc retzeta cat de curand!

Anonim spunea...

ce fain peshte ai in dipozitive!l-ati mancat?

Anonim spunea...

Multumesc pentru reteta.Imi place sa primesc retete din familie,fiindca sunt sigura ca nu"uita" sa treaca in ele ceva important,cum mi s-a mai intamplat sa primesc retete de la colege sau vecine"binevoitoare"de nu mi-a iesit nimic din ce am incercat.Am sa fac prajitura negresit,fiindca imi inchipui ca nu e prea dulce si putin acrisoara de la mere(prajiturile prea dulci nu-mi plac).

Anonim spunea...

P.S.ce aranjament frumos ai facut pe masa!

Katja - stapana de Athos spunea...

Hahahaha, super tare reteta (am mai mancat-o o data), si mai ales "bucatareasa", nu-i asa? Salutari si pupici din partea noastra!

Eu as pune si putina scortisoara. Nu stiu de ce, dar imi place sa asociez merele cu scortisoara. Probabil ca-mi aminteste de copilarie.

:)

Vergi spunea...

@luminitza:chiar sa incerci sa faci prajitura, se face in timp record, e buna si foarte usoara. Sa pui insa mere mari de tot, ca sa patrunda si in aluat, ale mele erau marime mai mica si a fost un pic cam prea mult aluat, as autocritica eu, in rest am primit laude. Nu am mincat pestele, diapozitivele sint un cadou de la Nelu, sint tare frumoase.

@viorica: eu nu sint chiar o mare bucatareasa dar cind dau o reteta , o dau ca lumea. Asa ca primeam aprecieri si pe vremuri in cancelarie, ca retetele mele ies de fiecare data. Da, aranjamentul l-am facut chiar eu dar ca norocul ca aveam totul la dispozitie.

Vergi spunea...

@kaatja: ai recunoscut masa! mi-am permis sa pun fotografia facuta duminica, dar sa stii ca azi am facut eu prajitura ca repetitie generala de ziua lui Mircea si a iesit perfect. Am si fotografiat-o dar mai putin decorul, chiar asa de toamna nu am avut.

Anonim spunea...

Mmm, ce bine arata! O sa incercam si noi, desigur! Uite, ideea cu merele crestate merita sa fie incercata.

Vergi spunea...

@mihai: prajitura asta e asa de usor de facut, ca am sa o fac si miine , sa o duc fetelor in praxis luni, de ziua lui Mircea. Nu e nici prea dulce, si foarte aspectuoasa si prin crestare la copt primesc merele o forma tare placuta ochiului. Sa o faceti si pofta buna de pe acum!

Anonim spunea...

Delicios! Multzam fain de retzeta!

Vergi spunea...

@genius:cu mult drag, o sa vezi cit de usor e de facut si ce buna este! plus ca arata optic foarte bine.