miercuri, septembrie 10, 2008

Ce mai mincam , partea a doua

am fost cu ani de zile in urma la restaurantul Continental din Timisoara si ptc. am pastrat pina astazi meniul din seara aia vi-l pun tuturor la dispozitie!
Cimisoara SARA BANATANA
15 noiembrie 1979
Shie va dam de shina?
Plashinta cu carne
Costita da casa afumata
Paradaisa cu liptauer
Cotoroaje da porc ( nota mea, piftie de porc)
*
Sarme cu coleasha ( sarmale cu mamaligutza)
*
Curca fripta la shpoiert cu ( curca fripta la cuptor )
pirei de crumpi
*
Salata da crastaveti
*
Pita cashii
Plashinta cu brinza dulshe
*
Mere
*
Cafa neagra
- 60 Lei -

5 comentarii:

Anonim spunea...

Hahaha! Pai tu chiar vrei sa ne faci sa alergam la primul restaurant sa comandam macar jumatate din tot ce ai scris? Suna atat de tentatnt totul! Si, nu in ultimul rand, graiul banatean are atat de mult farmec. Ce ai uitat tu sa spui e ca la toate antreurile alea, se serveste o tuica rece si buna, intr-un toi aburit. Iar vinul, chiar daca e negru si in mod normal se bea la temperatura camerei, la un astfel de festin se bea la fel de rece in cani de pamant! Mmmm, bun, bun de tot!

Vergi spunea...

@mihai - am uitat sa specific, ca meniul il am inca in original, poate era mai bine sa il fotografiez! pe mine ma distreaza si astazi , cind imi aduc aminte, ce seara de neuitat a fost, toti imbracati in costume banatene, muzica la fel , ce mai ... Banatul e fruncea!!!

Anonim spunea...

Ce ciudat mi se pare,ca doar citind niste cuvinte"ca la noi la Banat",m-am simtit pentru cateva secunde,intoarsa in timp"acasa",adica la Timisoara.Mi se mai intampla asta cand rar de tot,mai aud pe cate cineva,din partea locului desigur,folosind cuvinte care candva faceau parte din vocabularul meu obisnuit,cum ar fi:
-"ujina",adica pachetelul de mancare pe care mi-l dadea mami la scoala,
-"ciushpais"=mancarica de dovlecei rashi,care imi place inca foarte mult,
-"cuhnie"=bucatarie,
-"shamli"=scaunel mic,
si atatea altele,care acum nu-mi vin in minte,fiindca le-am"zuitat".
Imi vine in minte prima zi in care mi-am cunoscut colegele de camera la caminul studentesc,cand dupa ce am povestit eu nu stiu ce si eram incantata ca toate ma asculta cu atentie,una din colege mi-a spus"mai povesteste ceva,ca vorbesti asa de caraghios!".Desigur ca nu m-am suparat pe ea,fiindca mie mi se parea ca ea vorbeste caraghios,intr-o limba neaosh moldoveneasca.

Vergi spunea...

@viorica- he, he s-a intimplat si minunea ,sa te bucuri ca esti banatzanca! si pe undeva razbunarea mea! de ce ? ptc. imi aduc aminte, ca la primele mele drumuri la Bucuresti, cind erai studenta, ma rugai inevitabil, sa vorbesc mai incet, sa nu se vada, ca sint din provincie! ei eu eram furioasa si spuneam, pai daca sint din provincie, de ce ma intreaba lumea pe strada, de unde am tot ce purtam, de la poseta la pantofi sau mai stiu eu, ce! cel mai tare m-a bucurat, cind cumparind o data lumanari la o biserica, mi-a spus femeia, care vindea, ce frumos vorbiti, sinteti din Timisoara? ce bine, ca tu mai tii minte atitea cuvinte specifice locului, omul e bine sa nu uite niciodata, de unde a plecat.

Anonim spunea...

uita ca multe cuvinte banatzene nu cunosc !insa cand imi legan copliu' tot "hinta-palinta" ii cant!oate sa confirme toata lumea!cat despre lista de bucate!farmecul ei, vazut de mine de aici este ca e romaneasca in primul rand , si pe urma banatzeana!