sâmbătă, septembrie 20, 2008

Sa mai economisim cite un pic de curent electric

nu m-a lovit brusc economia, nu m-am transformat deodata intr-o Hagi Tudose ( mai taie din coada pisicii, cind intra in casa, ca intra prea mult frig), pur si simplu acum, cind se pare ca s-a reintors sau mai degraba in sfirsit a venit vara, ma gindeam, ca nici nu de dam seama, de unde mai scoatem cite un ban de inghetata sau de ce nu ? de o bere. Asadar sfaturile:
- la barbierit sau la spalat pe dinti nu lasati sa curga apa tot timpul, nu o sa credeti dar intr-un minut se scurg 10 l de apa, pt. incalzirea careia doar cu un grad mai mult se folosesc 0,04 kw pe ora de litru!!!
-nu mai fierbeti oule pe plita, un fierbator de oua foloseste jumatate din energie!
-nu lasati cafeaua , ca sa ramina calda pe plita de la masina de cafea, daca o puneti intr-un termos, ramine mai fierbinte si ati mai economisit un pic!
-vreti sa coaceti piinite gata ambalate , nicio problema, doar ca daca in loc sa le puneti in cuptor, le puneti pe toaster aveti acelasi efect doar cu 70%mai putine energie! si vor fi la fel de gustoase!!
-daca scoateti dimineata handy din incarcator, scoateti din priza si incarcatorul nu doar snurul, ptc. nu o sa credeti, dar chiar si fara handy in el se consuma curent electric!
-aveti incalzire centrala proprie? cind sinteti plecati de acasa nu se lasa la maximum de capacitate, deja un grad mai putin foloseste cu 6% mai putin curent electric.
-nu gatiti fara capac pe oale, pe linga mirosul neplacut , se foloseste de trei ori mai mult curent ca si la gatitul fara capac!
-incercati sa aveti oale de marimea plitei de gatit electrice, si sa fie oala cu 1,5 cm mai mica ca si plita se pierde cca 30% mai mult curent electric.
- cind spalati , incercati sa puneti programul cu o treapta mai jos, in loc ce 95 de grade de ex. 60, va asigur eu ,care spal asa de multe rufe albe, ca se spala la fel de frumos si sanatos.Ca sa nu spun ca si la 40 grade rufele ies frumoase si curate.
-spun expertii ca temperatura optimala in frigider e de +7 grade, sigur in vara poate fi mai rece, dar sa nu exageram, o bere extrem de rece e buna dar plinge buzunarul si... gitul!!!
- scoateti din priza aparatele electrice, ( televizor, DVD- Player, etc. ) si la Stand-by se consuma curent, ca sa nu spun, ca dormiti mai linistiti noaptea!
Aveti si alte tipuri, m-as bucura. De ce sa nu facem ceva bun si sanatos pt. natura inconjuratoare si desigur si pt. buzunarul nostru. Promit, nu am sa vin zilnic cu sfaturi dar din cind in cind e bine sa citim si de lucruri practice. Ce parere aveti???

8 comentarii:

Anonim spunea...

foarte frumos s sanatos!eu oricum spal doar la 40 de grade, inafara de momentele in care prinde luca o secunda si pac a pus pe 30 de grade sau pe 60, dupa cum are el chef, bineinteles cand nu-l vede nimeni!

Anonim spunea...

Bune sfaturi!N-ai sa crezi,dar eu chiar le respect pe toate.Cel mai important sfat mi se pare acela de a scoate aparatele electrice din priza,mai ales noaptea sau cand plecam de acasa,cand nu sunt folosite(desigur,nu si frigiderul).Personal am tras acum un an,o sperietura zdravana din cauza televizorului din camera lui Mami.Eu il scoteam din priza in fiecare seara.Intr-o dimineata,nici nu l-am bagat bine in priza si a inceput sa scoata un fum alb prin toate partzile.L-am scos rapid din priza si l-am dus urgent,asa fumegand,in bucatarie,dupa care l-am aruncat la ghena.Nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi putut intampla peste noapte,daca nu il scoteam din priza.
Nu fac insa economie la curentul electric consumat de becuri,fiindca imi place sa am lumina multa in casa si dupa ce se intuneca seara.

Vergi spunea...

@luminita-pina o sa invete Luca, cum devine treaba cu lumina electrica, mediul inconjurator si economia, o sa dureze ceva!!! asa ca orice buton va fi in pericol spre marea lui incintare ! e un smecher totusi, ptc. daca o face, cind nu il vede nimeni , stie foarte bine, ca nu e voie! dar cite lucruri nu facem noi, constienti, ca nu facem bine!!
@viorica-patania cu televizorul sa fie un semnal de alarma pt. noi toti, ca nu se stie niciodata! mai ales ca mai toti din noi avem cu mult prea multe aparate electrice, si daca ne trebuie si daca nu !! noi avem cinci televizoare in casa si ne uitam la unul!! in rest nici nu stii, cind tot cumperi cite ceva, ce precis nu ai nevoie!!! societate de consum!!!si picam cu totii victime! cu becurile sint de acord, daca as putea, as lasa iluminata toata casa, de aia ma si bucur de perioada Craciunului, ca stiu ca la intorsul acasa, e tot exteriorul plin de lumina, abia astept sa trecem de colt, sa vad, cit de tare lumineaza toate ornamentele electrice! o data in an avem voie sa uitam de economie!!!sa gaseasca Mos Craciun drumul mai usor!!

Anonim spunea...

Vecinii mei care platesc la intretinere mult mai putin, cred ca te-ar uimi cat de multe alte solutii au pentru economisirea apei calde, a apei reci, a gazului si curentului electric. Uneori, privind scadenta lunara a platii de intretinere din bloc, ma gandesc ca sunt unii care nu se spala de niciodata si stau tot timpul imbracati in palton, cu caloriferele inchise!!! "Zambiti va rog! Hahaha! Ei, nici chiar asa! Hahaha! Nu miscati, nu miscati! Va multumim!" (o mai tii minte pe Silvia Chicos, la Radio Prichindel?). Uite ceva ce nu stiam, adica la problema barbieritului si chiar a spalatului pe dinti - ce multa apa curge degeaba. Recunosc ca eu sunt unul dintre cei care nu opresc apa in timp ce se barbieresc si se spala pe dinti. De regula, aceste economii nu aduc cine stie ce reduceri in bugetul casei. Dar daca gandesti la scara nationala sau globala, cifrele sunt impresionante! Oricum, imi fac mea culpa si o sa fiu mai atent pe viitor, promit!

Vergi spunea...

@mihai-ai dreptate, dar daca inmultesti spalatul de dinti pe zi cu de doua ori zilele anului, o sa ajungi la concluzia,ca de fapt se iroseste multa apa!imi pare rau, ca nu am trecut din articolul pe care l-am tradus liber pt.blog si sumele de bani economisite in an, as fi facut-o dar aveti alte preturi, oricum prin mici economii din astea erau niste economii la nivel de an de peste 600 euro!acum sa nu exageram, am vazut de ex. la televizor cea mai zgircita familie din Olanda, care faceau baie cu totii in aceeasi apa, dupa care o foloseau la toaleta! tipuri din astea nu imi plac, e mare deosebire intre economie si calicie!

Anonim spunea...

Sa stii ca zi am tinut cont de sfaturile tale si m-am barbierit, oprind apa din cand in cand :) Sunt absolut convins ca se pot face economii, daca stii sa fii econom. Dar pe mine cine ma invata sa fiu econom, asa, in general, hehehe?

Sebastian Cochinescu spunea...

Foarte bune sfaturi! Am să încerc să fiu mai econom! :)

Vergi spunea...

@-mihai mare problema, mare! nu ai nicio sansa, genele saracele! tati nu prea stia , ce e aia, dar se compensa cu mami, care stia sa imparta fiecare banut, asa ca tati a facut-o din prima zi a casniciei lor, ministru de finante!!
@-sebi e bine daca incercam toti sa mai facem un pic de economie la curent, nu de dragul buzunarului neaparat, cit de dragul mediului inconjurator, de care ne batem cu toti joc, fara sa ne gindim, la cei care vor urma!